הרפואה הסינית כבר מזמן יצאה את גבולות סין והפכה לחלק משמעותי בעולם הטיפולים במערב כולו ובישראל בפרט. יותר ויותר אנשים פונים אל טיפולים אלו, הנחשבים טיפולים אלטרנטיביים, בנוסף לטיפול קונבציונאלי ולצד הרפואה המערבית, והמודעות לתחום הרפואה המשלימה, לצד האמונה ביעילותה  הולכות וגוברות, ובהתאם לכך גם הביקוש לטיפולים אלה גדל. גם המוסדות הרפואיים הציבוריים בישראל וקופות החולים השונות מציעים מגוון רחב מאוד של טיפולים משלימים ביניהם טיפולים בתחום הרפואה הסינית.

למרות הפופולאריות העולה והביקוש הגובר לטיפולים אלו, בישראל עדיין לא קיים תואר ברפואה סינית, והתחום עדיין נלמד במכללות בלבד ובמתכונת של לימודי תעודה. לאחרונה הכריזה אוניברסיטת Zhejiang Chinese Medical University על שיתוף פעולה ראשון מסוגו, עם בית הספר לרפואה סינית במכללת רידמן – מהותיקים בארץ, במסגרתו  יוכלו בוגרי בית הספר שהשלימו לימודי תעודה להגיע לסין לשנת לימודים, שבה ימשיכו ללמוד לתארים ראשון או שני, והכל המלגה מלאה מעם הממשל הסיני.

הלימודים בסין יכללו בין היתר התמחות בבית החולים האוניברסיטאי בעיר, שתאפשר להעמיק ולהרחיב את הידע, המקצועיות ואיכות הטיפול של מטפלים ישראלים בתחום ."מדובר בתכנית חדשנית ופורצת דרך בשיתוף פעולה ראשון בארץ עם Zhejiang Chinese Medical University - מן האוניברסיטאות המובילות בסין לרפואה סינית, והמוכרת רשמית על ידי ממשלת סין" מסביר ניר פרימו מנכ"ל מכללת רידמן. "תכנית זו תאפשר לסטודנט המעוניין בתואר ראשון, ללמוד במכללה, להוציא תעודת מטפל ברפואה סינית ולהמשיך לשנת לימודים אחרונה בסין בשפה האנגלית וכל זאת בעזרת מלגת לימודים מלאה מממשלת סין."

עדיין מתלבטים איזה תואר הכי מתאים לכם ללמוד? הכירו את Leap -  כלי חכם לבחירת מסלול קריירה בהתאמה אישית לאבחון חינם>>

החל מנובמבר 2019 יוכלו סטודנטים להירשם למסלול לימודי הרפואה הסינית ברידמן לקבלת תעודת מטפל ובמקביל, להגיש בקשה לרישום למסלול לתואר ראשון ב- Chinese Medical University  .Zhejiang   בנוסף יוכלו הסטודנטים הישראלים להגיש בקשה ללימודי תואר שני M.A באוניברסיטה בסין זאת בכפוף לביצוע ההשלמות הנדרשות על פי הנחיות האוניברסיטה.

עלות שכר הלימוד לתואר ראשון ב- Chinese Medical University Zhejiang  מסובסדת כאמור על ידי ממשלת סין, וזאת בתנאי שהלימודים בסין יתבצעו בשנת הלימודים העוקבת לשנת סיום הלימודים ברידמן וקבלת תעודת מטפל. סטודנטים המעוניינים ללמוד במסלול ידרשו לשלם את  דמי הרישום לתכנית בלבד.

סאלי רידמן, נשיאת המכללה מציינת בהתרגשות כי "שיתוף פעולה ראשון מסוג זה בין שני הגופים הוא מהפיכה של ממש עבור הניגשים ללמוד רפואה סינית מתוקף כך שההכרה בתכנית בארץ תאפשר להם להתקבל ללימודי תואר ראשון ושני ולהיות זכאים לתואר אקדמי - B.A או M.A – מאחת האוניברסיטאות המובילות בסין".

"בשנים האחרונות אנחנו רואים מגמת עלייה בתחום הרפואה המשלימה עקב ביקוש רב לטיפולים וכפועל יוצא מכך הביקוש למטפלים עולה גם הוא", מוסיף פרימו, "משרות  נוספות נפתחות בקופות החולים ובמשק כולו ולכן שיתוף הפעולה הזה מהווה עבור מטפלי העתיד קפיצת מדרגה לימודית ומקצועית. הם יוכלו להגשים את חלומם  לזכות בהכרה אקדמאית של אוניברסיטה סינית מובילה ביחד עם תעודת המטפל."

חשוב לציין כי התואר מהאוניברסיטה הסינית, כמו גם הלימודים לתעודת המטפל ברידמן, אינם מוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל.