מסניף קוקאין אילוסטרציה (צילום: Anja Peternelj, Istock)
רוצים להשתתף בניסוי? | צילום: Anja Peternelj, Istock

חלק מהסטודנטים מאוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון יזכו לשבור קצת את שגרת הלימודים המשמימה, ולהצטרף לניסוי מעניין במיוחד המתרחש במסדרונות הפקולטה לרפואה. כמאה מהם התבקשו לקחת חלק במחקר קליני בתשלום, במהלכו ידרשו להסניף קוקאין במשך כארבעה חודשים.

בהודעת הדואר האלקטרוני שנשלחה לסטודנטים בשבוע שעבר, הצהיר הפרופסור שאחראי על המחקר כי הם מחפשים אחר "מתנדבים זכרים ובריאים, בני 25-40, שייטלו חלק במחקר ניסויי המערב שאיפת קוקאין דרך האף". הוא הוסיף כי, "האוניברסיטה תרצה להבין טוב יותר את ההשלכות של הסם על הגוף האדם, במחקר ראשון מסוגו".

רוצים עוד הרבה סיפורים מעניינים, משעשעים, מרגשים ומטורפים? תנו לייק בפייסבוק

למרות שלא נשמע כאילו קשה מדי להתקבל, על הנבדקים לעמוד בכמה דרישות נוספות: לא יתקבלו סטודנטים שלומדים רפואה או רפואת שיניים, או כאלו שמסניפים מדי פעם קוקאין בשביל הכיף. בנוסף, נאסר על המשתתפים לצבוע את שיערם או להסתפר במשך ארבעת חודשי הניסוי. בסוף המחקר הם יתגומלו כראוי, כדי לפצות על הזמן והעלויות הכספיות שנגבו מהם.

גבר מסניף קוקאין (צילום: Medioimages/Photodisc, GettyImages IL)
אני סטודנט, מה לא רואים עליי? | צילום: Medioimages/Photodisc, GettyImages IL

 "אחרי שיסניפו את הקוקאין, נלקט מהנבדקים דגימות ביולוגיות (דם, שתן, זיעה וכו') במטרה להשוות ביניהן ולהסיק  כיצד הקוקאין מתפשט בגוף האדם בתהליך חילוף החומרים", מסר דובר האוניברסיטה המדורגת כאחת מהיוקרתיות בעולם, שהביאה לעולם עשרה זוכי פרס נובל.

המחקר אושר על ידי ועדת האתיקה המחקרית של לונדון ווסטמיניסטר, והנבדקים אף יהיו תחת פיקוחה של מחלקת הטקסולוגיה בבית החולים סיינט תומס בעיר - רק ליתר ביטחון. הייתם משתתפים בניסוי?

(מקור)