פרופסור באוניברסיטה בארגנטינה התמוטטה ומתה בביתה, במהלך הרצאה מקוונת לעיני תלמידיה, לאחר שסבלה מתסמיני קורונה מתמשכים - כך על פי דיווחים היום (שני) בעולם. תלמידיה המבוהלים זיהו את מצוקתה וביקשו שתמסור להם את כתובת הבית כדי שיזעיקו עזרה - אך היא לא הצליחה לעשות זאת ורק השתנקה: "אני לא יכולה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

פאולה דה סימון, בת 46, לימדה היסטוריה באוניברסיטה הארגנטינאית לעסקים בבואנוס איירס. היא התלוננה שהיא מתקשה לנשום במהלך שיעור ב"זום" בשבוע שעבר, כך על פי דיווחים בתקשורת העולמית. תלמידיה המבוהלים ביקשו ממנה למסור להם את כתובת ביתה כדי שיוכלו להזעיק עזרה, אך היא רק פלטה "אני לא יכולה" לפני שהתמוטטה.

בעלה של דה סימון, רופא במקצועו, מצא את גופתה כששב לביתם. הפרופסור, שהותירה אחריה גם בת, סיפרה בטוויטר על הקשיים הרפואיים שלה – וכן על עבודתו של בעלה בזמן המגפה העולמית. "זה מורכב מאוד", כתבה. "אני כאן (עם הנגיף) כבר יותר מארבעה שבועות והתסמינים לא חולפים. בעלי מותש מהעבודה הרבה שיש לו כרגע".

אחת הסטודנטיות, אנה ברסיה בת ה-23, תיארה את רגעיה האחרונים של הפרופסור: "היא אמרה בהתחלה שיש לה דלקת ריאות. ראינו שהמצב חמור יותר מבשיעורים קודמים", היא אמרה. "בנקודה מסוימת היא לא יכלה להמשיך להעביר שקופיות ולא לדבר - והיא יצאה מאיזון".

תלמידים אחרים כינו את דה סימון "מורה בלתי נשכחת". הם סיפרו לעיתון ה"סאן" כי היא הייתה "אחת מאלו שנותנות יד בכל דבר, שגורמות לך לאהוב את מה שאתה לומד, שיצאו מגדרן למען התלמידים שלהן. נתגעגע אלייך רבות", הוסיפו התלמידים.

האוניברסיטה הארגנטינאית לעסקים בבואנוס איירס‎
האוניברסיטה הארגנטינאית לעסקים בבואנוס איירס‎

סילבינה סטרין פנסל, עיתונאית ארגנטינאית שהייתה חברתה של דה סימון ובת כיתתה לשעבר, לא הופתעה מהחלטת חברתה להמשיך ללמד גם לאחר שחלתה. היא סיפרה ל"וושינגטון פוסט" כי דה סימון אמרה: 'אני לגמרי יכולה לעשות את זה, התלמידים שלי זקוקים לי'. היא הוסיפה כי מותה של הפרופסור הוא "תזכורת עצובה לכך שהנגיף אמיתי".

האוניברסיטה הארגנטינאית לעסקים מסרה בהצהרה לתקשורת כי מותה של דה סימון הותיר את המוסד "בכאב עמוק". בהצהרה נאמר כי "פאולה הייתה מורה מסורה ולהוטה - ובן אדם נהדר, עם יותר מ-15 שנות ניסיון". יותר מ-450 אלף איש נדבקו בארגנטינה עד כה ויותר מ-9,000 חולים מתו במגפה, כך על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.