המקרה המאוד לא שגרתי התרחש לפני כשלוש שנים בבית ספר למדעים ולאמנויות בצפון הארץ, השייך לרשת תיכונים גדולה. בבית הספר נערך טקס סיום שנת הלימודים שבמסגרתו חולקו תעודות גמר לתלמידים. א', תלמידת תיכון שסיימה בהצלחה את מבחני הבגרות, הגיעה לקבל את התעודה ביחד עם חבריה לספסל הלימודים. א' לא חשבה שהעובדה שהוריה חייבים לבית הספר סכום של 3,100 ש"ח בלבד עלולה לחבל באירוע המרגש שכל כך ציפתה לו.

כמו שאר התלמידים, א' עלתה לקבל את תעודת הבגרות שלה, החזיקה בה כשהיא נרגשת ושמחה ודאגה להצטלם סלפי עם התעודה. אך לצערה, שמחתה לא ארכה זמן רב: לטענת א', מנהלת בית הספר הגיחה מאחור, חטפה את התעודה מידיה לעיני כל התלמידים, צוות המורים וההורים. "בכיתי במשך דקות ארוכות. המנהלת השפילה אותי לעיני כולם. זו הייתה חוויה קשה מאוד", סיפרה א'.

א', לא ויתרה והחליטה להגיש תביעה נגד המנהלת והרשת לבית משפט השלום בחיפה. היא דרשה להוציא צו שיחזיר לה את תעודת הסיום, שכן הדבר נעשה בניגוד לחוזר מנכ"ל משרד החינוך הגורס שאין למנוע קבלת תעודה מתלמיד בגלל חוב כספי. "המעשה הזה גרם לי לדיכאון ולנזק נפשי בלתי הפיך", טענה א' בכתב התביעה.

מנגד, רשת התיכונים והמנהלת טענו כי א' משקרת, שכן סוכם איתה ועם הוריה שהיא תקבל את התעודה, תצטלם איתה ותחגוג עם חבריה, ולאחר מכן תחזיר אותה למנהלת עד לתשלום החוב שנותר לה בגין שכר לימוד. "לקיחת התעודה נעשתה בצנעה ולא פני כולם", טענו מטעם רשת התיכונים.

השופט אורי גולדקורן שדן בתביעה ושמע את העדויות, החליט לקבל את תביעתה של א' כאמינה שכן היא גובתה בעדויות של שני תלמידים שנכחו במקום, בעוד שהרשת לא הביאה שום עדות סותרת פרט לעדות המנהלת בלבד.

השופט קבע בפסק הדין כי א' הושפלה, כבודה נפגע בעקבות מעשי המנהלת שנעשו בפני כל האנשים שנכחו בטקס, ולכן היא תקבל פיצוי של 13 אלף שקל. השופט הסכים, שהרשת הפרה את חוזר מנכ"ל משרד החינוך.