"היום הושפלתי בשם הדת", כך בחרה לפתוח את הפוסט שכתבה רחלי דרור, פיזיותרפיסטית התפתחותית במקצועה ומרצה בתחום התפתחות הילד במכללה האקדמית בגבעת וושינגטון, כשחזרה לביתה מיום העבודה.
בפוסט שפרסמה סיפרה כיצד הגיעה למכללה בה היא עובדת בהופעה צנועה, על מנת להתחשב בצביון ובערכים של המוסד שמזוהה עם הציונות הדתית, אולם קיבלה הערה תוקפנית על לבושה הפרובוקטיבי לכאורה.

"הרגשתי פשוט מושפלת", היא מספרת בשיחה עם mako, "אני מרצה במכללה הזאת כבר כמה שנים, ואמנם היא מזוהה עם הציבור הדתי אך אין שם קוד לבוש מאוד ברור. יש גם סטודנטים וסטודנטיות חילונים שלומדים שם ולעיתים הסטודנטיות אף מגיעות עם גופיה".

"היום הגעתי להעביר מבחן לסטודנטים שלי", היא ממשיכה ומשחזרת את השתלשלות העניינים, "לבשתי שמלה ירוקה ורחבה ומעליה חולצת סריג שחורה עד המרפקים כדי לכבד את המקום. ביציאה מחדר המבחן ניגשה אליי המשנה האקדמי במכללה וביקשה שאגש למשרדה. כשהגעתי למקום היא לא הייתה אבל המזכירה ידעה להגיד שאני במקום הנכון, כי אותה גברת אמרה לה שצריכה להגיע מישהי עם שמלת פשתן ירוקה. באותו שלב זה הצחיק לחשוב איך היא זכרה מה לבשתי, אבל בהמשך זה הפך לעוגמת נפש".

דרור מספרת איך כשאותה בכירה במכללה הגיעה למקום היא העירה לה על הלבוש שלה, כי לטענתה הוא לא מכבד את המקום ואת הסטודנטים, שהשמלה שקופה לחלוטין ושמחובתה לשמור על הסטודנטים הגברים במקום ועל הערכים שלהם. "זו הייתה ממש החפצה, הרגשתי כמו אחרי הטרדה מינית. אותה גברת סורקת איך אני לבושה ומעירה לי בתוקפנות. לא כמו שחברה מעירה לך ורוצה בטובתך. אני בטבע שלי לא מתלבשת פרובוקטיבי, אפילו כשאני יוצאת לבלות, התפיסה שלה שעשיתי משהו דווקא או שאני עושה משהו לא מכבד הכאיבה במיוחד", היא משתפת.

"הרגשתי כמו אחרי הטרדה מינית"

"מה שהכי כואב לי זה שמצד המקום יש דרישה להתחשב ברגשות שלהם, אבל הם לא דאגו להתחשב ברגשות שלי ובמה שאני חווה בעקבות הדרך והמילים בהם אותה גברת בחרה כדי להעיר לי", היא מוסיפה, "באותם רגעים הייתי בהלם, פשוט לא הצלחתי להגיב, אבל אחר כך חזרתי לעצמי והחלטתי גם לכתוב את הפוסט ולשתף. הפער בין הציפיות שאני אתחשב בהם לבין היחס שקיבלתי זה מה שהגעיל אותי".

"בסופו של דבר כתבתי את הפוסט כי נמאס לי", היא מסכמת, "נמאס לי שאנשים יכולים בשם הדת לפגוע בי. אין לי שום דבר נגד הדת או דתיים באופן כללי, אבל לכל דבר יש דרך וכבוד צריך להיות הדדי".

מהנהלת המכללה נמסר: "ההנהלה מעריכה את ההתחשבות של המרצה באופי המקום. צר לנו אם המרצה נפגעה".