דויד וטין, סטודנט בשנה שלישית למשפטים בקריה האקדמית אונו, פירסם לפני כמה ימים פוסט בחשבון הפייסבוק האישי שלו, שבו שיבח לטובה את אחד המרצים, שבזכותו חרג ממנהגו להבריז מהלימודים. וטין אף צירף תמונה של הציון שקיבל בקורס – 100 עגול.

"כבר שנתיים שאני לא מגיע לשיעורים בתואר למשפטים... אולם ברגע שנפתח קורס 'אמנות הנאום והשכנוע' של עו"ד צבי יוגב, מיד נרשמתי!", כתב בפוסט שייתכן ויעלה לו בתואר, "צבי המרצה המרתק ביותר שפגשתי בשנים האחרונות, ובכל שיעור (כן כן... הלכתי כמעט לכל השיעורים בקורס) הייתי מרותק, זה פשוט ליווה אותי באותו היום, ביום למחרת וגם עד היום!".

הפוסט כלל רק שבחים ומחמאות על הקורס, ווטין אף הצהיר שלקח ממנו טיפים לעסק הפרטי שלו ולחיים בכלל. עד כאן בהחלט נשמע כמו פוסט מפרגן, כך חשבו גם רוב המגיבים שהצטרפו למחמאות - ואפילו עו"ד צבי יוגב שבו עסק הפוסט, הוסיף "אייקון לב" ושיתף את הפוסט בחשבון שלו. אבל המשפט איתו בחר וטין לפתוח את המחמאות, צרם לאחד הקוראים שאליו הגיע הפוסט.

צילום מסך מתוך פייסבוק

אותו קורא היה עו"ד איתן סבג, המתמחה בפלילים וחבר בוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, בוגר בעצמו של הקריה האקדמית אונו שאף כיהן כיו"ר אגודת הסטודנטים במכללה. עו"ד סבג כעס על הדברים וניסה להעמיד את וטין על טעותו, כדי שלא ישמיץ את המקום בו למד: "שנתיים לא מגיע לשיעורים. עכשיו תשתמש בכל מה שלמדת בקורס כדי לשכנע שזה לא ביזיון. אחר כך מתלוננים על רמת מבחני ההסמכה".

"לאחר שתבין שהרוב המוחלט של המרצים היום רק מקריאים את המחברת, כדי שכולם יכתבו כמו תוכים... די בטוח שגם אתה לא הייתי הולך לשיעורים ופשוט לומד מהמחברת לקראת המבחן", הגיב וטין, "אם בא לך להשתכנע, מצטיין ממוצע של מעל ל-90 (העיד על עצמו), בשלוש השנים האחרונות בלי להגיע לשיעורים, וזה כנראה אומר שבאמת לא חייבים ללכת לשם, רק בשיעורים מעניינים עם מרצים מוכשרים שווה ללכת להקשיב להם וללמוד מעבר לסתם מבחן".

"אם זה המצב, אתה מוציא שם רע למוסד בו אתה לומד בו", השיב עו"ד סבג. ואילו וטין המשיך בטענתו: "לצערי המוסד שבו אני לומד ממזמן הוציא שם רע לעצמו".

מה שוטין לא ציפה לו היה שההתכתבות בין השניים תגיע גם לפרופסור יובל אלבשן, דיקאן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו - עו"ד קהילתי ופרופסור למשפטים, שהגיב בחריפות ואף הזהיר שאם יתברר שאכן לא הגיע ללימודים או לא נכח במרבית השיעורים כפי שטען, הוא לא יקבל תואר במשפטים.

"כהווה ידוע לך הנוכחות בתואר היא חובת הסטודנט גם כשהיא לא נבדקת על ידי המרצה בפועל", כתב פרופ' אלבשן בתגובה על הפוסט, "לא תוכל לקבל את התואר אם לא נכחת כדבריך. אני מעביר זאת לבדיקת המנהל בקמפוס שלך לפני נקיטת צעדים שאני מוסמך לנקוט לפי התקנון שחתמת עליו בעת הרישום". יש לציין שתגובתו של הדיקאן ככל הנראה הספיקה להימחק עד פרסום הכתבה.

צילום מסך מתוך פייסבוק

בשיחה עם mako הסביר עו"ד סבג מדוע פוסט תמים לכאורה שכוונתו המקורית הייתה חיובית, הצליח כל כך לזעזע אותו: "לא ייתכן שסטודנט למשפטים ישמיץ מוסד אקדמי מכובד, שהוציא תחת ידיו עורכי דין מהטובים בארץ ועוד יתהדר בכך בפייסבוק. אחר כך באים בטענות ללשכת עורכי הדין שמבחני ההסמכה קשים. אם סטודנט מגיע לכל השיעורים או למרביתם, סביר להניח שהוא יעבור את מבחני ההסמכה".

בתגובה לפניית mako הגיב הסטודנט דויד וטין: "תסתכל טוב בפוסט ובצילומי המסך - אין ולא השמצה אחת. בנוסף, כל מה שרציתי לעשות זה לפרגן למרצה מעולה מהלימודים שלי שאותו אני מאוד מעריך! שים לב שאותו מרצה אף שיתף את הפוסט וסימן 'לב'. לגבי מה שרשמתי על כך שלא הגעתי לשיעורים במשך שנתיים ראשית, בכל שיעורי החובה נכחתי ויישמתי את כל המטלות על הצד הטוב ביותר".