View this post on Instagram

A post shared by Debbie Magids (@drdebbiemagids) on

איך לחיות בשלווה וברווחה זו כנראה השאלה הכי נפוצה של המאה ה-21. שאלה שהפכה לנפוצה אפילו יותר בתקופה האחרונה, כי כשמגפה עולמית מאיימת על בריאותנו וגורמת למשבר כלכלי מהחמור שידענו - החיפוש אחר האושר רק מתגבר.

הקורס של פרופסור לורי סנטוס, מאוניברסיטת ייל עוסק בדיוק בנושא הזה, והפך במהרה לקורס המבוקש ביותר ללימודים באוניברסיטת ייל, וכנראה לאחד המבוקשים בעולם בכלל. כעת הוא מוצע בחינם לקהל הרחב באמצעות אתר הלימודים קורסרה וכבר נרשמו אליו קרוב לשלושה מליון אנשים.

לורי סנטוס, החלה את המסלול האקדמי בתור סטודנטית לתואר ראשון בהרווארד. וחקרה דווקא התנהגות של קופים ובעלי חיים. אך בהמשך המחקר הניע אותה להמשיך את הלימודים לתואר שני בו התרכזה בפסיכולוגיה, קוגניציה ומדעי המוח, והשוותה התנהגות של יונקים שונים לזו של בני-אדם.

ב-2018 החלה פרופסור סנטוס ללמד באוניברסיטת ייל (Yale), אחד ממוסדות הלימוד הנחשבים והיוקרתיים בעולם,  קורס הנקרא “Psychology and the Good Life”, ומטרתו לללמד איך לחיות חיים יותר מאושרים ומספקים, לקבל החלטות נכונות והרגלים מועילים. הקורס הפך תוך זמן קצר למבוקש ביותר בכל תולדות אוניברסיטת ייל, שקיימת מעל ל-300 שנים.

הקורס, שנלמד על ידי אחד מכל ארבעה סטודנטים בייל- כ-1,200 סטודנטים בסמסטר, זכה לסיקור רחב בתקשורת האמריקאית והבינלאומית, וסנטוס זכתה לכינוי "פרופסור לאושר". בעקבות ההצלחה האדירה והביקוש הרב, בנתה פרופסור סנטוס גרסה מקוונת לקורס שזמינה גם למי שאינם סטודנטים של ייל, ולמעשה לכל אדם בכל מקום בעולם.

View this post on Instagram

A post shared by Cadence13 (@cadence13) on

הקורס המקוון, ששמו "The Science of Well-Being", כולל 10 שיעורים הנפרשים על פני 19 שעות סה"כ ונמצא במקום הראשון ברשימת הקורסים הפופלאריים באתר Coursera בזמן הקורונה, עם יותר מ-2 מליון ו-880 אלף נרשמים עד כה. בין הנושאים הנלמדים בקורס, תוכלו למצוא שיעורים בנושאים כמו תפיסות שגויות לגבי אושר, תכונות מעצבנות של התודעה האנושית, למה אנחנו מצפים תמיד לגרוע מכל, איך להתגבר על ההטיות ומה באמת עושה אותנו שמחים.

קורסרה וייל מאפשרים כאמור הרשמה פתוחה לקורס, כך שכל מי שחפץ ללמוד, ולהפוך למאושר יותר, יכול לעשות זאת בחינם. אם תרצו לקבל תעודה ביסום הקורס תוכלו להירשם לגרסה בתשלום, שעלותה 49 דולרים וכוללת גם משימות תרגול עם ציון ומשוב. 

בנוסף לקורס, תוכלו ללמוד עוד על אושר ורווחה אישית גם בפודקאסט המצליח של פרופסור סנטוס -"מעבדת האושר" (“The Happiness Lab”), שכולל מעל ל-40 פרקים, זכה כבר ללמעלה מ-20 מליון השמעות והורדות, ונמצא ברשימה עשרת המובילים של אפל-פודקאסט.