300 אלף סטודנטים חוזרים לספסל הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות השונות. רובם מבלים שם את רוב היום וחוץ משכר הלימוד הגבוה, שכר הדירה וכל ההוצאות הנלוות הרבות, הם קצת לדאוג לעצמם לחנייה לפעמים, ארוחת צהריים פה ושם וכמובן להדפסות, כריכות ומה לא. כל הסיפור הזה יקר מאוד ואגודות הסטודנטים מנסות להוזיל את המחירים כמה שאפשר ולפקח עליהם. לקראת פתיחת שנת הלימודים בדקנו עם האגודות באוניברסיטאות השונות כמה תעלה לכם ארוחת צהריים חמה, איפה תוכלו לחנות ואיפה תקבלו שירותי צילום מוזלים?

סטודנטית באוניברסיטה (צילום: realsimple.com)
ההוצאות לא נגמרות בשכר הלימוד | צילום: realsimple.com

האוניברסיטה העברית בירושלים
קפיטריה: אגודת הסטודנטים בירושלים מפקחת על מחירי מוצרי מחירי מוצרים נבחרים בשתי קפיטריות בקמפוס בלבד: מחירי המים, הקפה והתה נעים בין 2.5-5.5 שקלים. בנוסף, ניתן להשיג סוגים שונים של כריכים במחיר שנע בין 6-10.50 שקלים. ארוחה חלבית חמה תעלה לכם 21.5 שקלים. אם תביאו כוס השתיה מהבית תוכלו לקבל הנחה נוספת של חצי שקל. ארוחה מלאה ללא סיבסוד תעלה 25-45 שקלים. 

הדפסות וצילומים: כלל שירותי הצילום בקמפוס ניתנים על ידי האגודה בעלות של 12 אגורות לעמוד.

חניה: אופציית החניה בשטחי הקמפוס שמורה לסטודנטים אשר משתתפים בהסעות משותפות של סטודנטים אחרים (קארפול) בלבד. במקרה זה החניה היא חינם. חניוני האוניברסיטה מציעים חנייה יומית בעלות של 16 שקלים לסטודנט ו-32 שקלים לאורח. 

אוניברסיטת בר אילן
קפיטריה: "האגודה מעורבת בוועדת המכרזים אשר קובעת את המחירים של הקפטריות ברחבי הקמפוס מראש ולכן אנו איננו מפקחים ישירות על מוצרים אלא רק על המבצעים" אומרת נעמי, ראש מדור פרסום והסברה באגודת הסטודנטים של בר אילן.

אין תמונה
המבורגר של פפגאיו. ארוחת צהריים בבר אילן
ברחבי הקמפוס מפוזרות קפיטריות רבות אשר מופעלות על ידי זכיינים ובמידה ותהיו מעוניינים בארוחה חלבית או בשרית תוכלו לעשות זאת שם ובמגוון מסעדות כגון: קפה גרג, פאפגיו, קופי טיים וקרנף. ארוחת צהריים חמה תעלה לכם 25 שקלים, קפה ומאפה יעלה 10 שקלים ואם אתם מהחסכנים תוכלו למצוא גם דיל של פלאפל ב-10 שקלים.

הדפסות וצילומים: בקמפוס קיים מפעיל חיצוני אשר מספק שירותי הדפסה וצילום בעלות של 15 אגורות לעמוד. בנוסף, מפעילה האגודה שירות צילום מוזל בעלות של 10 אגורות לדף והשירות אפילו כולל אספקה עד בית הסטודנט.

חניה: סטודנטים חברי האגודה יאלצו להיפרד מתשעה שקלים ביום, אם ירצו לחנות בחניון הקרוב לאוניברסיטה. אורחים של סטודנטים יקבלו הנחה גם הם וישלמו 15 שקלים ליום. אין כניסה לסטודנטים עם רכבים לשטח האוניברסיטה.

אוניברסיטת חיפה
קפיטריה: ברחבי הקמפוס מפוזרות רשתות אוכל רבות של מפעילים שונים: קפה גרג, מנדרין, סניף של מקדונלד'ס ושני סניפים של קפה עלית. בשנה שעברה קיימה האגודה חרם קפיטריות כמחאה על המחירים הגבוהים ברחבי הקמפוס והציבה דוכנים אשר מכרו מוצרים דומים במחיר זול יותר.

מדפסת (צילום: realsimple.com)
הדפסות ב-10-15 אגורות ברוב האוניברסיטאות | צילום: realsimple.com
כחלק מהתנאים לסיום המחאה דרשה האגודה להקים קפיטריה מוזלת וזאת אכן קמה ותתחיל לפעול ביום ראשון הקרוב. בקפיטריה החדשה תוכלו לקנות מים, מיץ או משקה מוגז במחיר הנע בין 4.5-7.20 שקלים. שתיה חמה תוכלו להשיג במחירים הנעים בין 1.8-5.9 שקלים. אם חשקה נפשכם בכריך תוכלו לבחור ממגוון מחירים רחב אשר נע בין 2.80 שקלים ללחמנייה פשוטה ותשעה שקלים לחצי באגט בשרי או חלבי. עוגות ודברי מאפה נמכרים במחיר קבוע של 5.70 שקלים ועל ארוחת צהריים חמה תשלמו 20 שקלים

צילומים והדפסות: 14 אגורות לעמוד בכל רחבי האוניברסיטה

חניה: תו חניה עולה 300 ש"ח לסמסטר. ה"זכות" לרכוש תו חניה היא בהגרלה בתחילת השנה. מעבר לכך ישנן הגדרות חריגות כמו תארים מתקדמים, נשים בהריון, נכים וכיוצא בזה. רוב הסטודנטים משאירים את הרכב בחניות מחוץ לקמפוס  והחניה היא בחינם. לא ניתן להיכנס לשטח האוניברסיטה ללא תו ולא קיים אישור כניסה יומי בתשלום.

אוניברסיטת תל אביב

בחור ובחורה בקפיטריה (צילום: realsimple.com)
בכל האוניברסיטאות אפשר למצוא ארוחות מסובסדות | צילום: realsimple.com
קפיטריה: ניתן למצוא בכל פקולטה ברחבי האוניברסיטה מזנון עם מחירים מפוקחים. המבחר של המוצרים משתנה מפקולטה לפקולטה אך המחירים בכולם זהים. במזנונים המפוקחים תוכלו להשיג שתיה קרה מגוונת במחירים הנעים בין 5.50-7.20 שקלים. שתיה חמה תוכלו להשיג במחירים הנעים בין 2.00-5.30 שקלים. ארוחה חמה ללא תוספות תוכלו לרכוש עבור 20 שקלים, בעבור כריך תאלצו להפרד מ-6.00 שקלים תוכלו גם לרכוש מאפה גדול בעבור אותו מחיר. מעבר למזנונים המפוקחים קיימים באוניברסיטה סניפים של ארומה, מקדונלדס, קקאו והחידוש לשנה זו- סניף של קינג ג'ורג' אשר יציע ארוחות חמות בטווח המחירים שבין 20-80 שקלים.

צילומים והדפסות: מחיר אחיד לכלל שירותי הצילום בקמפוס הוא 15 אגורות לעמוד.

חניה: בתחילת השנה מתקיימת הגרלה של תווי חניה אשר מקנים אישור חניה בתוך הקמפוס, מספר התווים המוגרלים משתנה משנה לשנה וקיים מגוון רחב של תווים אשר כוללים אישור ליום שלם, לשעות הצהריים, הבוקר או הערב. מי שזוכה בתו אינו נדרש בתשלום נוסף ובפועל אינו משלם על חניה. כמו כן, קיימת הנחה של 50 אחוז במינויים השונים בחניוני החוף. חניה יומית לסטודנט תעלה 16 שקלים ולאורח 32 שקלים. 

אוניברסיטת בן גוריון
קפיטריה: ניתן למצוא ארבע קפיטריות מפוקחות בפקולטות נבחרות ברחבי הקמפוס. בקפיטריות הללו תוכלו לרכוש שתיה קרה במחירים הנעים בין 4.70- 6.30 שקלים, שתיה חמה נמכרת במחירים של 2.40-5.70 שקלים. סנדוויץ גדול יעלה לכם 7.20 שקלים ומאפה גדול יגזול מכיסכם 5.30 שקלים.

אם תעדיפו ארוחה מה באחת הקפטריות תוכלו להשיג אותה בעבור 25.30 שקלים. בכל הנוגע לגלידות, מעדנים וממתקים מגבילה האגודה את הזכיינים למחיר מומלץ לצרכן + 15% תוספת מקסימום. בקמפוס ניתן גם למצוא סניפים של ארומה, קרנף, דללי חומוס וגלידה באר שבע אשר בה נמכרות גם פיצות

צילום והדפסה: בקמפוס קיימים שירותי צילום של מפעיל חיצוני בעלות של 10 אגורות לדף והאגודה מפעילה שירותי צילום משלה בעלות של 8 אגורות לדף

חניונים: השנה, בעקבות שיפוצים נרחבים באוניברסיטה, הורידה מחלקת הביטחון 200 מקומות חניה בתוך הקמפוס. המקומות שנשארו מוגרלים בין הסטודנטים ואלו שיזכו בתו יאלצו לשלם 250 שקל בכדי לרכוש אותו. מסביב לאוניברסיטה אין חניונים וקיימים מקומות חניה רבים בכחול לבן.

המרכז הבינתחומי בהרצליה

קפיטריה: האגודה מפקחת על מחירי הקפיטריה, תוך השוואה למחירים בקמפוסים מקבילים והוזלתם בהתאם למחירים במשק. בקמפוס קיימים ארבעה סניפים השייכים לאותו מפעיל ובהם תוכלו לרכוש ארוחה חמה במחיר של 21 שקלים, שתיה קלה במחיר של 5.5 שקלים, קפה במחיר של 7 שקלים, וסנדוויץ במחיר של 7 שקלים. בקמפוס לא מופעלים סניפים של רשתות וקיימים דילים רבים של קפה ומאפה, שתיה וכריך וחטיף אנרגיה ושתיה קלה כל אלה ב-10 שקלים. 

צילום:  כלל שירותי הצילום בקמפוס מופעלים על ידי האגודה בעלות של 15 אגורות לעמוד

חניונים: קיימת חניה רק מחוץ לקמפוס בחינם לכולם.

המכללה למנהל בראשון לציון
קפיטריה: ברחבי הקמפוס פזורים בעיקר זכיינים מסחריים כמו מקדונלדס, ריבר ופאבינו. האגודה מפיצה יחד איתם דילים במחירים מוזלים של 25-40 שקלים לארוחה. בנוסף, קיימת קפיטריה מוזלת אותה מפעילה הזכיינית קרנף ובה ניתן לרכוש ארוחה חמה ב-23 שקלים, קפה ב-6 שקלים, משקה קל בחמישה שקלים וסנדוויץ' ב-8 שקלים.

צילומים והדפסות: בקמפוס פועל מפעיל חיצוני שגובה עלות של 17 אגורות לעמוד. ניתן לצלם בעזרת שירותי האגודה בעלות של 14 אגורות לעמוד

חניונים: לא קיימת חניה בתוך הקמפוס ועלות החניה מחוץ לו עולה 2.5 שקלים ביום. לאורחים תעלה החניה 10 שקלים ליום.

אינפו סטודנטים
בבינתחומי החנייה חינם