סטודנטים לתזונה באוניברסיטה העברית מצאו את עצמם במצב בלתי אפשרי: בכדי להתקבל לסטאז' של משרד הבריאות הם חייבים לקבל מעל 75 באחד מהקורסים המתקיימים בשנה השלישית והאחרונה של התואר. אלא שבגלל הקורונה והמעבר לבחינות מרחוק, האוניברסיטה מאפשרת להם לקבל רק ציון בינארי של עובר או לא עובר (מעל 60 או מתחת ל-60). המשמעות היא שהם לא יוכלו לנסות להיכנס להגרלה של הסטאג' בספטמבר הקרוב - סטאג' שגם ככה ידוע במחסור חמור בתקנים ורשימות המתנה שיכולות לקחת גם שלוש שנים.

"בכל שנה בספטמבר סטודנטים שסיימו מדעי התזונה בכל הארץ נרשמים להגרלה של משרד הבריאות כדי להתחיל את הסטאג'" מספר ג', אחד הסטודנטים בתכנית, "בכדי להירשם להרגלה יש כמה קורסים שהמשרד דורש בהם ציון 75 ומעלה והשנה יש לנו קורס אחד כזה. אלא שבגלל שהאוניברסיטה עברו למבחנים מקוונים בכל הקורסים והציונים הם עובר או לא עובר, במקום ציון מספרי, זה מסכן את המשך המסלול שלנו. זה לא קורה במוסדות אחרים בהם לומדים מדעי התזונה, שם כן נותנים ציונים מספריים בקורסים האלה. אבל בגלל שזה רק האוניברסיטה העברית אז משרד הבריאות גם לא מחוייב למצוא פתרון אחר וזה אומר, מבחינתינו, שבמקום להתחיל את התהליך של הסטאז' אנחנו צריכים עכשיו שנה שלמה לשבת בחיבוק ידיים, להיבחן שוב ורק אז לגשת להגרלה – למי מאיתנו שלא יהיה מזל זה אומר אפילו עיכוב של 4 שנים בהתחלת הסטאז'".

לטענת הסטודנטים, הדבר לא פוגע רק בקבלה לסטאז' בתזונה, אלא גם בניסיון של חלק מהסטודנטים להתקבל לתארים מתקדמים שונים בהם הקבלה מבוססת על ממוצע ציונים.

ניסיתם לפנות לאוניברסיטה בנושא?

"פנינו. הם לא מוכנים להקשיב ובטוחים שלא נשמור על טוהר הבחינות, כאילו שבכל הארץ והעולם לא נערכות בחינות בית כבר שנים. זה כולה קורס אחד – תנו לנו ציון מספרי בקורס הזה, קחו בחשבון שההתפלגות אולי תהיה קצת שונה. אבל הם חיכו עד יולי כדי להחליט מה קורה כשאנחנו בקורונה ממרץ. הם אל התאימו את עצמם לקדמה ולסיטואציה ואנחנו אלה שבסוף נדפקים. להוסיף לנו עוד שנה זה פשוט זלזול".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: האוניברסיטה העברית 'אינה עושה דווקא לסטודנטים' שלה ופועלת יומם וליל למענם בהיבטים הבריאותיים והאקדמיים. מתוך הבנה וראיית החשיבות הרבה של הקורס ״דיאטטיקה״ במסגרת הקבלה לסטא'ז של הסטודנטים הלומדים תזונה, פרופ' אפרת מונסונגו-אורנן, מנהלת בית הספר לתזונה, פועלת מול משרד הבריאות לאשר את המתווה שציון העובר בקורס יהיה 75 וזהה לציון הנדרש על מנת להתקבל לסטאז'. אנחנו מאמינים שבקשה זו תאושר אך טרם התקבל האישור ממשרד הבריאות.
בנוסף, במידה והתפלגות הציונים לאחר הבחינה לא תהיה חריגה וניתן יהיה לקבוע כי הבחינה התנהלה באופן הוגן וישר, הפקולטה ובית הספר לתזונה יפעלו לתת ציון מספרי לסטודנטים. הקורס הזה היה ברשימת הקורסים הפרונטלים בגלל החשיבות שלו לסטודנטים. בגלל שאסרו עלינו לקיים קורסים בקמפוס – אנחנו מוצאים פתרונות לכל דבר. אנחנו יודעים איפה הקשיים והבעיות ועובדים במלוא המרץ למען הסטודנטים.

  ליצירת קשר עם הכתבת: liat.barstav@mako.co.il