ילדה מחזיקה את הראש (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
פסיכומטרי. כואב לכם הראש רק מלחשוב על זה? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

השתחררתם, חזרתם מהטיול בחו"ל והחלטתם להתחיל ללמוד. עכשיו כל מה שעומד ביניכם לקבלה למוסד לימודים הוא ציון אחד: הציון בבחינה הפסיכומטרית. אז קניתם ערימה של ספרים ונרשמתם לקורס, ומאז אתם רק שומעים איזו תקופת לימודים קשה ומתישה מחכה לכם, ועוד לבחינה שכלל לא הוכח שהיא משקפת. אבל אנחנו לא כאן כדי לייאש אתכם, מצאנו כמה נקודות אור שיעודדו אתכם:

שיפור רמת האנגלית

כבר בכיתה ג', יחד עם שיריה המענגים של סוזי סורפרייז וההכתבות השבועיות של ה- ABC, גדלים ילדי ישראל להאמין שאנגלית היא שפת אם שנייה עבורם ,כך שאין סיכוי שמכשול שפה יאיים על סיכוייהם לפרוץ בתפוח הגדול. מצוידים בלקסיקון אנגלית נרחב הכולל את כל השידורים החוזרים של "חברים", ניגשים תלמידי ישראל לבחינה בידיעה מחזקת אחת- אנגלית אני יודע .מה רבה האכזבה כשהם מקבלים ציון מביש בפרק ונאלצים לבלות לפחות שני סמסטרים של לימודי אנגלית, תחת הכותרת המביכה של "אנגלית למתחילים", בחסות האוניברסיטה. מסתבר שמה ששכחו ללמד בבית ספר זה שהשפה האנגלית היא בעלת ניבים רבים ,והמבין אנגלית בניב מצוי, לא יבין את אנגלית בניב פסיכומטרי. גם אם תבחרו שלא לממש את הפוטנציאל בלימודים גבוהים בחו"ל, בכל פעם שתדגישו מילה נוספת במילון זכרו שעוד מעט קיץ- ואין זמן טוב יותר להשתמש באנגלית שלכם מ הפסיכומטרי בכדי להרשים תיירות בטיילת.

>> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?

חברים

"צרת רבים- חצי נחמה" הוא המשפט השיווקי הנכון ביותר למכוני פסיכומטרי. אתם הולכים לסבול כל כך בשלושה חודשים הקרובים, אז למה להתבוסס לבד בדיכאון? תוכלו לסבול פעמיים בשבוע יחד ובתור בונוס תקבלו את תקופת המרתון. ידוע לכל כי אין מכנה מגבש ומאחד יותר, מסבל אנושי. חבריכם החדשים לתהליך ילוו אתכם בשיעורים, בהפסקות, במבחני הבית. הם היחידים שלא יקומו וילכו כשתבחרו לדבר בערב שישי על התרגיל בכמותי שלא הצלחתם, ויחידי הסגולה שיצחקו מהבדיחות שלכם על בעיות התנועה. וחוץ מזה יש סיכוי לא רע שתפגשו אותם אחר כך בין כתלי האוניברסיטה.


חזרה לתחביבים ישנים

רבים חושבים שבשביל להתחבר לעצמם יש להצטייד בסנדלי שורש ומוצ'ילה ולטפס את המאצ'ו פיצ'ו. האמת פשוטה בהרבה- כל שיש הוא להירשם לבחינה הפסיכומטרית ולהתחיל בקורס. בתקופה זו משתדל התלמיד הממוצע להשקיע את מירב המאמצים בהתחמקות מהמטלות שניתנו לו ועליהן שילם במיטב כספו, והוא מוצא את עצמו מגשים חלומות ילדות ומפתח כישורים לקריירה חלופית שאינה מצריכה השכלה אקדמית. תחביבים שזנחתם מזמן פתאום חוזרים להיות רלוונטיים . מי יודע , אולי תוכלו לעשות מהם קריירה?

הכיס

הבחינה הפסיכומטרית מונעת מהתלמיד פריווילגיה זניחה. יש הקוראים לה "חיים". כתוצאה מכך מצטמצמים באורח פלא כל הוצאותיו של התלמיד הממוצע. סעיפי הלבוש וההנעלה מהתקציב החודשי מוחלפים בפיג'מה וטרנינגים שביום רגיל הייתם מנקים איתם את הבית. זמן פנוי בדרך כלל מוקדש לנמנומים על הכורסא עם מילון עברית, מה שמוריד משמעותית גם את תקציב היציאות והבילויים. מכאן שתקופת הפסיכומטרי אולי מזיקה לשמחת החיים, אבל חשבון הבנק זוכה לכמה חודשי נחת, אז נכון הוצאתם לא מעט על הקורס אבל התנחמו בכך שאם תיקחו אותו ברצינות כנראה שלא תבזבזו הרבה במהלך התקופה.

 לרענן את התאים האפורים

בואו נודה בעובדות. אלו בינינו שלא פענחו צפנים לממר"ם ,התגייסו לצבא ויחד עם שרשרת החיול, אפסנו חלקים נכבדים מהידע שצברו בחייהם עד כה בבקו"ם. שיעורי האלגברה התחלפו במשוואות תנועה פשוטות- מהירותXזמן=מספר שעות שינה ברכבת, יצירות ספרותיות הוחלפו בפקודות מבצע, וגם השפה העברית, אחרי שנים של שינון בניינים והטיות הופכת לתמהיל מוזר של אותיות בראשי תיבות. הפסיכומטרי נועד להזכיר לנו שאומנם אנו יודעים לירות בבזוקה, אבל עם כל הכבוד צריך גם לדעת לאיית אותה, ואם תצליחו לסגל את ההרגל לשבת וללמוד, כשתתקבלו למוסד האקדמי שבחרתם אתם עוד תודו לעצמכם.

>> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?