דומה שמדי יום עוד ועוד ישראלים, בגילאים שונים נכנסים לבידוד. אז אפשר לשחק בלי הפסקה, להשלים שעות שינה, לשקוע לבינג' או לעקוב אחרי האקסים מכיתה ג' ברשתות החברתיות - אבל אפשר גם לנצל את הזמן וללמוד דברים חדשים. הרשת מציעה אין ספור קורסים ואם אתם לא חייבים ששפת הלימוד תהיה עברית אז האופציות שעומדות בפניכם הם רבות מאוד. ריכזנו עבורכם מספר קורסים שיסייעו לכם גם להעביר את הזמן אך גם ללמוד משהו בעל ערך:

קורסים בתשלום

לימדו לשווק את עצמכם

מי שעצמאי יודע עד כמה נושא השיווק חשוב, אך לא תמיד יש לנו זמן להבין לעומק איך להשתמש ברשתות החברתיות. קורן דור, עיתונאית לשעבר בעלת סטודיו לתוכן שיווקי, מרצה ומדריכה מזה למעלה מעשור על רשתות חברתיות מציעה קורסי רשתות חברתיות: אינסטגרם, פייסבוק ולינקדאין. במערכת שמאפשרת לצפות בסרטונים ולעקוב צעד אחר צעד וכן מתעדכנת בזמן אמת. הקורס לשיווק בפייסבוק ואינסטגרם עולה 49 שקלים חד פעמי וקורס שיווק בלינקדאין 59 שקלים חד פעמי.
בקורס הלינקדין לומדים איך להקים דף חברה, איך כותבים פוסטים, מה זה ריטרגטינג ורימרקטינג ועוד. הקורס על הפייסבוק והאינסטגרם מבוסס על 39 שיעורים המלווים בצילומי מסך ומצגות באמצעותם לומדים על הקמת פרופיל עסקי, ניסוחים, שימוש בהאשטגים, תחרויות ועוד.

פתחו לעצמכם דלת להייטק

מכללת SVCollege מציעה קורס אוטומציה דיגיטלית עם תמיכת מרצה. הקורס הינו און ליין מתחילתו ועד סופו, וכולל מערכי שיעור שכוללים אוטומציה ל -web&mobile, עם החומר הנרחב ביותר בתחום, שאינם מוגבלים בזמן, וניתנים לצפייה חוזרת בכל רגע נתון. הקורס גם כולל שיעורי בית ותשובות.
מסיימי הקורס יכולים להצטרף לסדנת ליווי מיוחדת למציאת עבודה שכוללת שימוש נרחב בלינקדאין, שהמכללה מקיימת לבוגריה.

אם מסיימי הקורס רוצים לקבל תעודה, עליהם לבצע פרויקט סיכום. אם הציון הוא 70 ומעלה הם יקבלו תעודה שמוכיחה שסיימו קורס אוטומציה בהצלחה. מחיר הקורס 1900 שקל, ועלות ביצוע הפרויקט ובדיקה שלו עם מתן ציון היא 600 שקלים נוספים.

תפסו גיטרה

יש לכם בבית כלי נגינה זנוח ותמיד אמרתם לעצמכם שיום אחד תלמדו לנגן עליו? הבידוד זו ההזדמנות שלכם. קורסים רבים מציעים ללמוד לנגן על כלי נגינה שונים  אונליין, "העולם הטכנולוגי התקדם בקצב מטורף בשנים האחרונות ולכן החלטתי להתחיל בתכנון והקמת קורסים דיגיטליים בגיטרה, בכדי להקל על החיים של התלמידים ולחסוך להם זמן יקר" מספר רז שלו שמציע לימודי גיטרה מקוונים.

הקורסים של רז מעוברים בעזרת שיעורי ווידיאו ממוקדים, בשיטה ייחודית ב-4 זוויות שונות, שלא משאירות ספק או תהיות, בתוספת כתוביות. סרטוני הווידאו מלווים בדפי מידע מלווי קורס שתוכלו להוריד אל המחשב/סמארטפון ולהמשיך להשתמש בהם.

לאורך הקורסים ניתנת תמיכה לכל שאלה או נושא לא ברור, עם הבטחה למענה אישי ממנו עד 24 שעות מרגע קבלת הפניה. בנוסף, קיימות קבוצות פייסבוק סגורות אך ורק לתלמידי הקורס, בהן תוכלו להעלות שאלות בכל נושא, להיעזר ברז ובשאר החברים בקבוצה, ואפילו לקבוע מפגשי נגינה משותפים על פי אזור המגורים (אחרי שתצאו מהבידוד כמובן).

אישה עם מחשב לבושה בפיג'מה (צילום:  Kinga, shutterstock)
הכי כיף ללמוד בפיג'מה | צילום: Kinga, shutterstock

אלו רק כמה דוגמות לכמה עשיר עולם הלמידה אונליין, ובגדול אם אתם מוכנים לשלם קצת כדי ללמוד תוכלו למצוא קורסים כמעט בכל נושא אפשרי - לימודי שפות, שפות תכנות, עיצוב בפוטושופ, בניית אתרים, קורסים מקצועיים או לימודי העשרה הכל פרוס לפניכם; ואם אתם מספיק בטוחים באנגלית שלכם- המגוון הוא באמת אינסופי.

לימודים בחינם

גם למי שלא מוכן להשקיע ולהתחייב ומחפש לימודים קלילים יותר יש לא מעט אפשרויות זמינות וחינמיות לחלוטין:

כנסו ליוטיוב

לא, אנחנו לא שולחים אתכם לצפות בסרטונים של חתולים, תתפלאו אבל יוטיוב הוא פלטפורמה עמוסת ידע בתחומים רבים, כל מה שצריך הוא לדעת מה לחפש. ואם אתם לא יודעים מה בא לכם ללמוד תוכלו להיכנס ל- YouTube Learning, ערוץ שלם ביוטיוב שמוקדש כולו ללמידה ומציע עשרות סרטונים בתחומי לימוד שונים החל מפיזיקה, מתמטיקה ומחשבים דרך היסטוריה וכלכלה וכלה בהדרכה לבניית אפליקציות ובהכנה לראיונות עבודה. עם כזה מגוון בטוח תמצאו משהו שיעניין אתכם.

שמעו הרצאה

בהמשך ישיר ליוטיוב, שם תוכלו למצוא לבטח גם הרצאות רבות- אירועי TED הם אירועים פופולאריים מאוד. לכן, לא מפתיע שניתן לצפות בהם באון ליין. באתר של TED, כנס הטכנולוגיה והחברה שמרכז מדי שנה עשרות מרצים מעולים מתחומים שונים, תוכלו למצוא הרצאות מעניינות בנושאי חברה, סביבה, בריאות, טכנולוגיה וחדשנות, אמנות, התפתחות אישית ועוד. ההרצאות ב-TED מונגשות לקהל הרחב ונמשכות לכל היותר 18 דקות מה שהופך אותן לקלילות יחסית לצפייה.

לימדו שפה

אם אתם חייבים להשתפר בשפות שאתם דוברים או משתוקקים ללמוד שפה חדשה, יש מלא קורסים ברשת ללימוד שפות – בחינם, רק שימו לב שאתם מוצאים אתר איכותי ומושקע. כך למשל האתר של ה-BBC, שמציע קורסים באודיו ווידיאו לשפות אירופיות. ב-OpenCulture.com אספו שיעורים מוקלטים להורדה בחינם שאפשר למצוא ברשת, בנוסף למשאבים אחרים, כמו הקלטות של חדשות היום בשפות שונות בקריאה איטית.

פתחו כישורים שיעזרו לכם בעבודה

באתר של לשכת התעסוקה מציעים בחינם לכל המעוניין קורסים בסיסיים בתחומים שבאמת צריך כדי להצליח בשוק התעסוקה. לצד היכרות עם תוכנות מיקרוסופט- אקסל, וורד ופאוור-פוינט, תוכלו למצוא שם קורסים למתחילים בפוטושופ, בפייסבוק לעסקים, בקידום אתרים (SEO) ובאנגלית עסקית, ואפילו קורסים שילמדו אתכם כיצד לחפש עבודה, לכתוב קורות חיים בצורה נכונה ולעבור ראיונות בהצלחה. תכלס, אם אתם מתכננים לעבור עבודה הבידוד הוא זמן מצויין להשחיז את הכישורים שלכם ולהגיע מוכנים לראיון הבא.

תתכוננו לתואר

בדני באומן, אתר לימודי האונליין האקדמיים הגדול בישראל, פותח את כל התכנים הזמינים בו לתקופה של חודש בחינם לכלל הסטודנטים. האתר מציע קורסים אינטרנטיים (למידה מרחוק) הכוללים לימוד של כל החומר + תרגול רב, תוך התאמה מלאה לחומר הנלמד בכל מוסד לימודים. בין הקורסים המוצעים באתר: הכנה לבחינות במתמטיקה, סטטיסטיקה, כלכלה, מימון, חשבונאות ומקצועות רבים נוספים