View this post on Instagram

A post shared by Sarah-Marie Da Silva (@sarahwolfsbane) on

ציוץ טוויטר של סטודנטית שעלה מוקדם יותר החודש, הצית שיח סביב נגישות האוניברסיטאות באנגליה וחשף תמונה בעייתית. הכל התחיל כאשר שרה-מארי דה סילבה, סטודנטית לזואולוגיה בשנתה הראשונה באוניברסיטת האל שבאנגליה, פרסמה ציוץ בטוויטר עם תמונה שצולמה על ידי המרצה שלה, ובה היא נראית יושבת בכניסה לאולם הרצאות באוניברסיטה, במעלה גרם מדרגות המפריד בינה לבין  שאר הסטודנטים. לצד התמונה תייגה דה סילבה את עמוד הטוויטר של האוניברסיטה והוסיפה את הכיתוב-"המציאות של האוניברסיטה הזו מבישה".

הציוץ עם התמונה שותף מאות פעמים והוביל לדיון בנושא. שרה-מארי מספרת כי העלתה את הנושא בפני האוניברסיטה עשרות פעמים תוך בקשה למציאת פתרונות, אך בנתיים היא מוצאת את עצמה שוב ושוב נאלצת לשבת בפינות החדרים, בכניסה, או ליד המרצה- מבודדת מהסטודנטים האחרים וללא יכולת לשבת ליד שולחן ולכתוב במהלך ההרצאות.

דה סילבה החלה ללמוד באוניברסיטה לפני 5 חודשים ומשלמת כ-9,000 פאונד לשנה, ומלבד שינוי החדר בו מתקיימת ההרצאה מידי פעם, המוסד לא נקט שום צעד כדי לקדם את נושא הנגישות. כעת היא שוקלת לנקוט בצעדים משפטיים.

"זו חוויה משפילה כל כך" אמרה דה סילבה ל-BBC, וטענה כי העניין משפיע גם על בריאותה הנפשית. "אני מגיעה לאוניברסיטה ומרגישה קטנה. אני מרגישה כאילו אני לא שווה כלום."

בסרטון שצילמה עבור ה-BBC, לאחר שצוותי הצילום שלהם לא הורשו לצלם, מצביעה שרה-מארי על ליקויים רבים נוספים באוניברסיטה- ביניהם מעלית הנוסעים בבניין בו היא לומדת, שאינה עובדת- מה שמאלץ אותה להשתמש במעלית הסחורה, וכן אמצעי חירום שאינם מותקנים על פי התקן ולא מאפשרים לה להשתמש בהם.

בעוד מטעם האוניברסיטה נמסר כי הם מצטערים על המקרה והדברים נמצאים בבדיקה, שרה-מארי מספרת כי בעקבות הציוץ היא קיבלה תגובות רבות מסטודנטים בהאל בעבר שמספרים כי המצב היה כך גם בזמנם וכלום לא השתנה.