מאז הבוקר (שלישי), החלו לצוץ במיקומים מרכזיים שונים ברחבי הארץ שלטים בהם מככב שר האוצר, ישראל כ"ץ. בשלטים, דמותו של כ"ץ נראית כשהוא אוחז במשקפת אטומה, ומתחתיו הכיתוב "ישראל כ"ץ לא רואה אותנו", וההאשטאג "אנחנו המשבר הכלכלי". מי שעומדים מאחורי השלטים האלו הם התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית והאגודות הסטודנטיאליות השונות, אשר יצאו הבוקר בקמפיין חוצות נגד מדיניות שר האוצר ישראל כ"ץ.

מאז התפרצה הקורונה בישראל במרץ, נמצאים הסטודנטים במצב של חוסר וודאות. ורבים מהם, העובדים בעבודות זמניות ובמשרות חלקיות איבדו את עבודתם, כאשר בשיאו של המשבר, דווח כי ישנם 400 צעירים מובטלים בישראל. נכון לחודש יולי, מספר הסטודנטים המובטלים עומד על כ- 90 אלף, כלומר 27 אחוזי אבטלה בקרב סטודנטים, שרבים מהם מצויים במצוקה כלכלית חמורה, ללא אופק תעסוקתי ועם חשש גדול מהעתיד.

כחלק ממחאות הסטודנטים הרבות שהתקיימו לאורך התקופה האחרונה, יצאו הבוקר בהתאחדות, יחד עם אגודות הסטודנטים בקמפיין הקורא לשר האוצר להתייחס למצב הסטודנטים.

"אתם/ן אולי רואים את ישראל כ"ץ בכל מקום - אבל ישראל כ"ץ פשוט לא רואה אותנו", נכתב בעמוד הפייסבוק של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, "יצאנו להזכיר לשר האוצר שהצעירים/ות בישראל מחכים שהוא יראה אותם, כי אין שום הסבר אחר להתעלמות מ-350,000 סטודנטים וסטודנטיות."
ישראל כ"ץ, מחאת הסטודנטים (צילום: באדיבות התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית)
צילום: באדיבות התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית
ישראל כ"ץ, מחאת הסטודנטים (צילום: באדיבות התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית)
צילום: באדיבות התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית

"שר האוצר חייב להתעורר ולראות את הצעירים במדינה. המצב הולך ומחמיר ואנו לומדים מהנתונים שפרסם שירות התעסוקה השבוע שמעמד הביניים של צעירי ישראל נמצא תחת קריסה. ממשלת ישראל זונחת את עתידנו ועתיד המשק דרך פתרונות פלסטר ומערכי חל"ת שלא מתמרצים חזרה לשוק העבודה. אנחנו קוראים לממשלה ובייחוד לשר האוצר ישראל כ"ץ להפסיק לנצל את כספי הדורות הבאים ולאמץ את התכנית החילוץ אותה גיבשנו, בה מוצעים פתרונות לעשרות אלפי צעירים" אומר שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית.