לסדר ולנקות את המחשב

עכשיו זה בדיוק הזמן להעיף קבצים כבדים ולא נחוצים שרק מעמיסים לכם על המחשב, ולדאוג שאתם יודעים איפה נמצא כל חומר הלימודים הרלוונטי לשנה הקרובה.

נצלו את ההזדמנות לסדר גם תיקיות לא מזוהות עם מיליון קבצים לא קשורים במחשב. כי אין דבר יותר מתסכל מלבזבז חצי מתקופת המבחנים באיתור איזה ציטוט בסיכום ששמרתם בתיקיית "דברים אחרים".

לקנות את האביזרים שהתקלקלו למחשב

עכשיו זאת תקופת מבצעים והנחות ברוב הרשתות ומומלץ לנצל אותה לטובתכם. יש לכם גם מספיק זמן כדי לעשות סקר שוק מקיף ולהזמין את האביזרים הדרושים לכם אונליין -  עכבר, פד לעכבר, מיקרופון, אוזניות וכו' שמגיעים אליכם במשלוח מחו"ל תמיד מרגשים יותר.

לטוס למקום שתמיד חלמתם לבקר

גם אם זה הודו, לונדון, דרום אמריקה או כרתים. עכשיו כשכל המשפחות חוזרות מחופשות אוגוסט ורגע לפני שכל המדינה תמריא שוב בחגי תשרי, מחירי הטיסות בירידה – ואתם יודעים מי מרוויחים מכל זה. רק לא לשכוח לבדוק אם ואיזה חיסונים צריך לעשות לפני שנוסעים. כן?

נגד וירוס הפפילומה כבר התחסנתם?

אגב חיסונים, גם אם אתם לא מתכננים לטוס, לכו להתחסן נגד וירוס הפפילומה שפוגע גם בנשים וגם גברים. וכן, גם בכאלה שלא הולכים לפאנג'ויה. פשוט לכו להתחסן. עדיין לא בטוחים? לכו להתייעץ עם הרופא/ה שלכם. מדובר בחיסון מציל חיים.

לחזור למלצר

לא רוצים להיות אלו שמבאסים לכם את החופש, אבל אם לא עבדתם עד עכשיו – כדאי שתתחילו. עוד רגע שוב מתחילים התשלומים לשנה הבאה ואם לא התארגנתם עם מלגה משתלמת, אין מנוס מלטחון משמרות בעבודה.

לחפש מלגה

אפרופו מלגה – אל תחכו לרגע האחרון. מלגות צריך לחפש לפני ששנת הלימודים מתחילה, ואם התקמבנתם על אחת טובה אתם יכולים להיות בראש שקט במהלך הסמסטר. עקבו אחר הכתבות בנושא מלגות שמתפרסמות כאן אצלנו, כדי שתהיו עם יד על הדופק.

צרת רבים – נחמת פייסבוק

לא לשכוח לפרסם פוסט מיואש על כך שהלימודים תכף מתחילים בפייסבוק, באינסטגרם, בסנאפצ'אט, בטלגרם ובעוד אפליקציות שבטח יצוצו עד שיתחיל הסמסטר. לא ברור איך, אבל ככל שיותר יזדהו עם היאוש שלכם, ככה מצב הרוח עולה.

לדפוק שנ"צ

באמת צריך לפרט למה?

 להיפגש עם חברים – כי עוד רגע שוב לא יהיה לכם זמן לנשום

זוכרים את החבר שאמרתם לו שתיפגשו אחרי מועדי ב' אבל עדיין לא נפגשתם? ובעצם אפילו לא חזרתם אליו להודעה ששלח שניה לפני שנכנסתם למבחן? ומה לגבי הבחורה החמודה הזאת מהטינדר? נו, למה אתם מחכים?!

סיימו עם בירוקרטיה

חשוב לזכור לשלם את המקדמה ללימודים ולהכין את מערכת הלימודים – בחלק מהמוסדות נהוג לערוך בידינג בתקופה הזאת. חבל להתעסק עם הבירוקרטיה הזו בתחילת שנת הלימודים ולרדוף אחרי המזכירויות השונות של החוגים רק כי פספסתם את המועד שהיה פתוח לכולם.

לעשות סדר בחשבונות

ואם כבר בירוקרטיה, כדאי שתעיפו מבט על חשבון החשמל, מים, גז – בדקו שאתם לא מפגרים בתשלומים ובדקו שקיבלתם את הנחת הסטודנט שמגיעה לכם. בחלק מהמועצות והעיריות אפשר לקבל את ההנחה גם רטרואקטיבית. אז חבל להתעצל, מדובר בלא מעט כסף.

לבקר את ההורים

וכשאתם כבר חוזרים הביתה, כדאי לחדש את הסטוק בארון עם בגדים מההורים ולהחזיר להם כבר את הקופסאות האלה ששוכבות אצלכם במקרר. בכל זאת, אתם תצטרכו לקחת אותן מלאות שוב בקרוב ו"לשכוח" להחזיר.
ואם ההורים גם עוזרים לכם במימון התואר ואנחנו אלו שצריכים להזכיר לכם לבקר אותם – אז תתביישו לכם.

בכלל זמן לאיחוד משפחות

ואם כבר הזכרנו את ההורים, אז גם לבקר את שאר בני המשפחה יהיה נחמד. בין אם מדובר באחים, באחיינים, בדודים או אפילו בסבים ובסבתות (אם התמזל מזלכם והם עדיין בין החיים –אתם תתחרטו על כזה כשהם כבר לא יהיו). אה ולא, החתונה ההיא שהייתם בה לפני שנה וחצי כבר לא נחשבת "לפגוש את המשפחה".

לעשות כיף

חובה חובה חובה לבכות, לצחוק, לרקוד - לפרוק כל עול ולהגיע מחודשים ומפוקסים לסמסטר הקרוב. לא רק בשנה הראשונה חוטפים הלם בקו"ם בתחילת הסמסטר, וכדי שלא תתחרטו על הרגע שחזרתם ללימודים – כדאי שפשוט תהנו מהרגע.

הכותב הוא רמ"ד תרבות באגודת הסטודנטים באקדמית כנרת