לפני כשבוע סטודנט מניו-זילנד, שבחר להישאר אלמוני, פירסם פוסט באתר Reddit שבו סיפר כיצד חזר מבילוי בשעת לילה מאוחרת, והופתע לגלות שהרצפה בסלון כוסתה כולה בעשרות שטרות של 20 ו-50 דולרים ניו-זילנדים. לטענתו, האירוע המוזר התרחש בעת שאף אחד משלושת השותפים נכח בדירה, וכי איש מהם אינו יודע מה המקור לסכום שהופיע בספונטניות אצלם בסלון. "כולנו סטודנטים שעובדים בעבודות מזדמנות, ככה שאנחנו לא מורגלים לראות סכומי כסף כאלה", הוא תיאר בחשש, "אני מאוד מבולבל כרגע ותוהה אם לא הסתבכתי במשהו גדול ממני".

מלבד שטרות הכסף שהיו פזורים על הרצפה, לטענתו שאר הבית נשאר בדיוק כמו שהיה ולא הופיעו סימני פריצה או בלאגן - כמו שהיה מצפה שיישארו אחרי שוד. כלומר, מבולגן ומג'וייף כמו שדירת סטודנטים נראית בדרך כלל.

לוקחים את הכסף למשטרה או שומרים אותו לעצמכם: מה אתם הייתם עושים?

הפוסט, שעלה בשבת שעברה, גרף בתוך שעות בודדות אלפי תגובות, שחלקן הציעו לאותו סטודנט לשתוק וליהנות מהשלל או לנצל אותו למטרה טובה כמו מימון הלימודים, היו מי שהציעו לו לתרום אותו לגוף שלישי, וחלק אף הציגו עצמם כשוטרים והציעו "לחסוך" את הטרחה ולאסוף את הכסף.

"אם הייתי במקומך, הייתי לובשת כפפות ואוספת את כל הכסף בשקית ניילון, ואז לוקחת אותו לתחנת המשטרה המקומית. לפי החוק, אם אף אחד לא יטען שזה שלו – אז הרווחת את הסכום", כתבה אחת המשתמשות, "אם יתברר שזה כסף שהיה מעורב בפשע חמור, אז אולי הפסדת את הסכום, אבל לפחות עשית מעשה טוב ואולי עזרת לפתור את התעלומה".

"בואו לא נהיה נאיביים", הציע משתמש אחר, "אם מדובר בכסף שהיה מעורב בעסקאות מפוקפקות, אז סביר להניח שאף אחד לא יבוא לדרוש אותו מהמשטרה. מצד שני, אם תצהיר עליו תצטרך גם לשלם מס על הסכום".

כמה משתמשים ציינו שהם חושדים שמדובר בפוסט מזויף ושהמשתמש ששאב השראה מסרטי פשע ומשטרה, שכן זהו רק הפוסט השני שפירסם, במשך 10 השנים שבהן הוא חבר באתר.

 

^^זה מה שאנחנו היינו עושים במקומו^^

בינתיים, מפרסם הפוסט טוען שהשותפים נוטים להשאיר את הכסף בחזקתם ואין להם רצון לדווח עליו. כרגע לא ידוע איפה בניו זילנד ממוקמת אותה דירת אוצר, שבה הכסף פשוט גדל על הרצפה, והסטודנט המאושר גם לא ציין בשום שלב באיזה סכום מדובר. עם זאת, משתמשי האתר החרוצים ספרו את השטרות שהופיעו התמונה, ורק על סמך זה הסיקו כי מדובר במעל 7,000 דולרים אוסטרלים – השווים ערך ל-17,400 ש"ח, שזה לא מעט כסף.

אנחנו תוהים האם אותו נדבן אלמוני הבין את הטעות שעשה – ואיך הגיב מי שציפה לכסף, ולא קיבל.