מיצג זיכרון שהוצב במכללת דוד ילין בירושלים גרם למהומה גדולה ולזעם ומחאה מצד הסטודנטים: לוח ההנצחה לחללי מערכות ישראל שעליו רשמו סטודנטים את שמות יקיריהם שנפלו הושחת ובמקום שמות הנופלים נכתבו עליו כתובות בערבית. "סטודנטים ראו סטודנטיות ערביות מחליפות את השמות במילות גנאי בערבית", טענה אחת הסטודנטיות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

על אירוע המחיקה עצמו שהוביל למחאה דווח לראשונה באתר onlife. נשיא המכללה זימן ישיבת חירום פתוחה לקהל בהשתתפות נציגי הסטודנטים בעקבות התקרית. "יודעים מי הסטודנטיות שעשו את זה", אמרה סטודנטית שנכחה בדיון. "בהנהלה הבטיחו שיעלו אותן לוועדת משמעת ויטפלו בחומרה. את המיזם לא נותנים לנו לחדש, ההנהלה טוענת שזו פרובוקציה".

הסטודנטים מוחים נגד ההשחתה (צילום: יעל הבה, חדשות)
הסטודנטים מוחים נגד ההשחתה | צילום: יעל הבה, חדשות

תום ניסני, ראש אגף פעילים בתנועת "אם תרצו" אמר לנשיא המכללה: "עצוב לראות לאן הידרדרה האקדמיה הישראלית. מייצג לזכר חללי צה"ל מעורר בקרב הנהלת המוסד תרעומת עצומה. אוי לאותה הבושה".

בשיחה שתועדה על ידי פעילי תנועת "אם תרצו" אמר עם ראש מנהל הסטודנטים, ד"ר אזולאי ראובן, לסטודנטים שהביעו בפניו מחאה על ההשחתה כי מותר לכתוב את הכתובות בערבית: "אנחנו במלחמה מותר להרוג אחד את השני - זה לוח מחיק מותר להם לכתוב מה שהם רוצים".

פעילי "אם תרצו" התעמתו עם ראש המנהל שאמר להם שצריך "להכיל את האחר" ומחו על מחיקת שמות החללים. "להכיל את האחר זה לכתוב בערבית על שם של חלל?", שאלו הסטודנטים. "אתם מקלקלים את התוכנית שלנו", ענה ראובן. הסטודנטיות המשיכו והזכירו את חיילי צה"ל וראובן ענה: "החיילים שלנו ייהרגו עוד 100 שנה, בצורה שלכם הם ימשיכו למות".

לטענת הסטודנטים, הנהלת המכללה לא מאפשרת להם להציב את הלוח מחדש. "נרות הנשמה נכבו אתמול ונותרו כבויים", אמרה אחת הסטודנטיות.

במכללה הסבירו: כך התרחשה התקרית

בהנהלת המכללה ע"ש דוד ילין אישרו את טענות הסטודנטים על ההשחתה, והסבירו כי רואים אותה בחומרה ולא יעברו עליה לסדר היום. "כבר אתמול בערב הבטיחה המשנה לנשיא שלא נעבור לסדר היום על ההשחתה ונטפל בה בחומרה", ציינה דוברת המכללה, מיכל גושציני. "במקביל התחלנו בתהליך ארוך של הוצאת הפרטים ממצלמות האבטחה. אנחנו יודעים מי הסטודנטים שמעורבים בהשחתה והם כבר קיבלו זימונים לוועדות משמעת בשבוע הבא".

דוברת המכללה הוסיפה: "בכל שנה מתקיים אצלנו טקס מכובד ביום שלפני ערב יום הזיכרון ומוצב לוח הנצחה על ידי אגודת הסטודנטים, כך גם היה השנה. הפעם הלוח נעשה בגיר והמשחיתים מחקו חלק מהשמות שהיו כתובים עליו והחליפו אותם בכתובות בערבית כמו 'רמדאן כרים'". 

כבר אתמול בערב החליטו במכללה על ישיבה בהולה בנושא, סיפרה הדוברת גושציני, ובכל זאת לטענתה התרחשה הבוקר הפרובוקציה: "הבוקר הגיעו סטודנטים יחד עם תנועת 'אם תרצו', לבושים בחולצות של התנועה, והחלו בפרובוקציה. למרות שאנחנו לא מאפשרים פעילות פוליטית בקמפוס, הזמנו אותם לישיבת ההנהלה, ומיד לאחריה כבר הוצאנו את הזימונים לוועדות המשמעת".

לגבי אמירותיו של ד"ר ראובן אזולאי אמרה: "הבנתי שהוא התנגד מבעוד מאוד ללוח המחיק משום שלדעתו הוא מבזה את זכר החללים, דבריו כוונו לכך והוצאו מהקשרם. ד"ר אזולאי נתן המון עשה המון למען המדינה".