תקופת המבחנים בעיצומה, אבל גם במהלכה, ובטח שאחריה במהלך חופשת הסמסטר- צריך להתפרנס. הקורונה סגרה אותנו בבתים, כפתה עלינו הגבלות שונות וריחוק חברתי, והסיכויים למצוא כרגע עבודה זמנית מכניסה, שתסדר אותנו עד הסמסטר הבא, הם לא ממש לטובתנו. המצב מבאס ללא ספק, אבל החדשות הטובות הן שיש לא מעט דברים שאתם יכולים לעשות מהבית בזמנכם הפנוי ושיכולים להכניס לכם סכומי כסף נחמדים, לפחות לבנתיים. הנה כמה מהאופציות העומדות לרשותכם:

העבירו שיעורים פרטיים אונליין

אתם בטוח מספיק טובים במשהו על מנת ללמד אותו, בין אם מדובר באנגלית, מתמטיקה או נגינה על גיטרה. אחרי כמה חודשים, התלמידים כבר התרגלו ללמוד מרחוק, וגם אם זה לא תמיד אידיאלי זה בהחלט אפשרי. החליטו מה השירות שאתם מציעים ומצאו לקוחות בקלות דרך קבוצות פייסבוק של הורים וילדים וגם קבוצות ייעודיות לשיעורים פרטיים. אם אתם דוברי אנגלית, תוכלו להציע את השירותים גם גם מעבר לים, למשל באתר הזה

מיכרו בגדים שאתם לא לובשים יותר

כולנו מכורים לקניות ועל כן הארונות של כולנו מפוצצים. זה הזמן לעשות סדר להוציא את הפריטים שלא לבשתם בשנה האחרונה, וכנראה גם לא תלבשו יותר ולהציע אותם למכירה. ישנן מספר חנויות למכירת בגדי יד שניה אונליין, וחלקן אפילו ישלחו שליח לאסוף את הפרטים מכם ויעלו את הבגדים הרלוונטיים לאתר, כמו למשל אתר Da Klozet. כמובן שאתם יכולים גם להעלות את הפריטים למכירה בפייסבוק - אם דרך אופציית ה-Marketplace ועם בתוך קבוצות ייעודיות לנושא.

סטודנט חונך (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
העבירו את השיעורים הפרטיים לזום | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

פתחו חנות ב Etsy

אם יש לכם תחביב יצירתי, עכשיו זה הזמן להפוך אותו להכנסה. הפלטפורמה של Etsy מאפשרת לאמנים ומעצבים לפתוח חנות משלהם ולמכור מוצרים בהזמנה אישית אונליין. זה יכול להיות כל דבר החל מחפצים דקורטיביים לבית, דרך בגדים, צעצועים, מוצרי נייר, וכן בימנו גם מסכות פנים מעוצבות. השקעה בחנות עכשיו יכול להניב לכם הכנסה צדדית מצוינת גם במהלך שנת הלימודים.

הציעו את שירותכם הדיגטליים ב-Fiverr

זירת המסחר של Fiverr שמה לעצמה מטרה לשנות את הדרך בה העולם עובד יחד. הפלטפורמה של Fiverr מחברת בין עסקים בכל הגדלים לבין פרילנסרים המציעים שירותים דיגיטליים ב - 350 קטגוריות.

בפלטפורמה של Fiverr מחפשים אנשים שמצטיינים בכישורים דיגיטליים דוגמת גרפיקה ועיצוב, שיווק דיגיטלי, כתיבה ותרגום, וידאו ואנימציה, מוסיקה ואודיו, קריינות, אדריכלות, בניית אתרים, תכנות וטכנולוגיה, גיימינג, וקטגוריות רבות נוספות. כל מי שטוב במשהו דיגיטלי יוכל להציע את שירותיו בפלטפורמה.

אתם מחליטים בכמה לתמחר את עבודתכם ומהי כמות הזמן שתרצו להשקיע ועל פי זה להרוויח. זירת המסחר מאפשרת לעבוד מכל מקום בעולם. וככל שתתקדמו ותקבלו ביקורות טובות על עבודתכם, תקבלו הצעות נוספות לשירותים שאתם מציעים.

הקמת אתרים ב-Wix

אם אתם מסתדרים עם טכנולוגיה ודיגיטל, בניית אתרים יכולה להיות אחלה של הכנסה עבורכם. במיוחד בימים אלו, בהם עסקים רבים עצרו את הפעילות הפיזית שלהם בשל הקורונה ומעוניינים להעבירה לדיגיטל ולהקים לעצמם אתר.

Wix מאפשרת הקמה של אתרי אינטרנט בצורה פשוטה ומהירה, ללא צורך בסיוע של מומחים, וזאת תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות במחיר נמוך. ברשת יש שפע של מדריכים חינמיים שילמדו אתכם איך לבנות אתר דרך המערכת וקבוצות פייסבוק שעוסקות ממש בזה. אם יש לכם חוש תוכלו ללמוד זאת במהרה ולהציע את שירותיכם בבניית אתרים דרך וויקס לאחרים.

תמכרו מאפים מעשה ידיכם

בתקופת הסגר כולנו הפכנו לחובבי בישול בכלל ואפייה בפרט, אך כעת לא לכולם יש זמן לבשל ולאפות בעצמם, כך שאם אתם חובבי אפייה זה עשוי להשתלם כהכנסה צדדית. אם אתם נהנים מהכנת עוגות, עוגיותושאפר מאפים אולי כדאי לשקול למכור אותם לאחרים במקום לאכול את כולם בעצמכם. ניתן לפרסם בקבוצות הפייסבוק של הערים השונות או דרך אתריםייעודיים כמו למשל Yummi, ואם בא לכם לשלב בין סעיפים- אתם יכולים אפילו להקים אתר לעצמכם.

אישה ממלאת סקר על לפטופ (צילום: By Dafna A.meron)
מענה על סקר, 20 דקות השקעה | צילום: By Dafna A.meron

ענו על סקרים אונליין

יש מגוון אתרי סקרים שישלמו לכם אם תענו על סקר בנושאים שונים למשל האתר מכון שריד או פרויקט המדגם . זה יקח 10-20 דקות מזמנכם שבסופם תרוויחו כסף או תקבלו תווי קניה. 

הפכו להיות דוג ווקרים

זה אמנם כן דורש יציאה מהבית בניגוד להצעות הקודמות, אבל לפעמים נחמד לצאת קצת להתאוורר וזה יכול לעבוד אפילו בתקןפת מבחנים, כההפסקה קצובה בלמידה.  טיול עם כלבים זו דרך טובה להרוויח הכנסה נוספת תוך כדי עזרה לשכן או למישהו במשפחה שיכול להשתמש בעזרה זו. בונוס נוסף הוא שהליכת כלבים היא דרך טובה לעשות קצת פעילות גופנית תוך שמירה על מרחק חברתי וגם, להיות עם כלבים חמודים זה תמיד כיף ומשפר את מצב הרוח.