אין תמונה
קרב קצף ענקי בסנט אנדרוז
תלמידי שנה א' באוניברסיטת סנט אנדרוז באנגליה יוכלו בקרוב לספר בגאווה שלמדו באותו מוסד בו הכירו הנסיך וויליאם והנסיכה קייט מידלטון - אבל ספק אם הוריהם הגאים היו מבסוטים באותה מידה לגלות שבשבוע הראשון ללימודים נערך בחצר הקמפוס קרב קצף ענקי, שגבה לא מעט קורבנות רטובים.

המסורת המשונה הזו של סנט אנדרוז היא רק אחת משורת מסורות מטורפות, הזויות ומשעשעות שקיימות בכל מוסד לימודים בעולם – כן, גם אצלנו. אגב, מצחיק לגלות שדווקא האוניברסיטאות היוקרתיות והרציניות ביותר שומרות בקנאות על הטקסים והמנהגים הללו ולא מוותרות עליהם. אחרי הכל, מסורת זו מסורת.

הרווארד: הצעקה הראשונית
אם נקלעתם להרווארד בלילה שלפני שבוע בחינות הגמר בחצות, אל תיבהלו – באוניברסיטה היוקרתית יש מסורת משונה שמתבצעת כל שנה בקביעות מאז שנות השישים, ומכונה "הצעקה הראשונית (Primal Scream), הסטודנטים, לבושים לרוב בכובעים בלבד, צורחים במשך עשר דקות שלמות בזמן שתזמורת האוניברסיטה מנגנת ושאר חבריהם צופים בהם. ביזארי? אולי, אבל אם זה עובד באחת האוניברסיטאות הטובות בעולם - אולי כדאי גם לכם לנסות את זה לקראת תקופת המבחנים הבאה.

 

ייל: מכניסים לריאות את ריח החופש
המסורת של ייל שייכת דווקא לסטודנטים שמסיימים את לימודיהם – מסתבר שאלה נוהגים לעשן טבק במקטרות שעשויות מחימר, ואז דורכים עליהן ומנפצים אותן כסמל לתענוגות שיבואו בסיום ימי הקולג' שלהם. בזמן הלימודים, יש להניח, מעשנים שם דברים אחרים לגמרי.

אין תמונה
ייל - סמל לתענוגות של אחרי הלימודים

פנסילבניה: סקס מתחת לכפתור
באוניברסיטת פנסילבניה ישנה אגדה עתיקת יומין, לפיה אם תדרכו על ציור המצפן שניצב במרכז הקמפוס תיכשלו בכל בחינות הגמר שלכם. הדרך היחידה לשבור את הקללה היא לשכב עם מישהו מתחת לפסל בצורת כפתור שבור שמוצב מחוץ לבניין הספרייה המרכזית. כדי להקדים תרופה למכה, חלק מהסטודנטים מעדיפים לבצע את האקט גם אם לא דרכו על המצפן המצויר.

מתלבטים היכן ללמוד? היכנסו לייעוץ מקצועי חינם 

אוהיו: קפיצה עירומה אל תוך נהר
באוניברסיטת אוהיו הסטודנטים טורחים לקיים מסורת רבת שנים ולקפוץ בסוף חודש נובמבר אל תוך נהר סמוך. העובדה שכל המשתתפים לבושים בלבוש מינימלי ביותר ושהנהר קפוא למדי בתקופה זו לא מפריעה להם לקיים את המנהג. הדרך שלהם להתחמם לקראת הקפיצה? הרבה אלכוהול, כמובן.

אין תמונה
אוהיו - העובדה שהנהר קפוא ממש לא מטרידה אותם

אריזונה: המרוץ אחר התחתונים
בניגוד לאוהיו, האקלים החם של אריזונה מאפשר לסטודנטים שלה לקיים מנהג עירום לא פחות במזג אוויר נעים יותר: מידי שנה נוהגים הסטודנטים של אוניברסיטת אריזונה לרוץ במדשאות הקמפוס בתחתונים בלבד. המסורת הזו מכונה "המרוץ אחר התחתונים" והיא תמיד מושכת קהל גדול במיוחד. מעניין למה.

אין תמונה
המירוץ אחר התחתונים באריזונה

שיקגו: חפש את המטמון
אוניברסיטת שיקגו מארגנת מידי שנה עבור הסטודנטים את משחק "חפש את המטמון" הגדול ביותר בעולם. במשך ארבעה ימים תמימים מבלים התלמידים בחיפוש אחר חפצים רנדומליים בעודם ממלאים משימות הזויות כמו "עבור ברית מילה" ו"בנה כור גרעיני פעיל". לא נראה לנו שמישהו באמת מילא את ההוראה הראשונה, אולם שני סטודנטים הצליחו לבצע את המשימה האחרונה על ידי בניית כור אטומי שמפיק פלוטוניום בסככה בחצר האוניברסיטה.

פרינסטון: מדורה טקסית
בפרינסטון נוהגים הסטודנטים להדליק מדורה טקסית גדולה ולחגוג בכל פעם שקבוצת הפוטבול של האוניברסיטה מנצחת את שתי הקבוצות של האוניברסיטאות המתחרות, הרווארד וייל, באותה העונה. אבל אל תעצרו את נשימתכם – זה לא דבר שקורה לעיתים קרובות, מסתבר: הפעם האחרונה היתה בשנת 2006, ולפניה ב-1994.

אוקספורד: טקס הזמן
ייתכן שאחד מהמנהגים המשונים יותר באוניברסיטה הינו טקס הזמן שמבוצע על ידי סטודנטים בקולג' מרטון. במסגרת המסורת, הסטודנטים נוהגים ללכת אחורנית ברחבי חצר הקמפוס ביום ראשון האחרון של אוקטובר, כשמטרתם היא לשמר את רצף הזמן והמרחב בזמן שינוי השעון לשעון קיץ בריטי משעון גריניץ'. נשמע הזוי, אבל אם רצף הזמן והמרחב נשמר עד כה – כנראה שהם עושים משהו נכון.

העברית: מסיביולוגיה
ואם חשבתם שפה בארץ לא יודעים ליהנות ממנהגים משונים, תופתעו לשמוע על מנהג משעשע שמתרחש בחוג לביולוגיה באוניברסיטה העברית. מידי שנה עורכים הסטודנטים בפקולטה למתמטיקה ומדעי הטבע את ה"מסיביולוגיה", מסיבה מיוחדת שתפקידה "לשרוף את הנוירונים האחרונים של המוח". כיאה לביולוגים לעתיד, האלכוהול במסיבה מוגש במבחנות והמשתתפים לובשים חלוקים לבנים ומשקפי מגן.

בן-גוריון: מופע הקולנוע של רוקי
זוכרים את סרט הקאלט שזכה כבר לאינספור הקרנות פעילות בארץ ובעולם? גם באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע הפכה ההקרנה הפעילה של "מופע הקולנוע של רוקי" למסורת, שמתקיימת כבר שש שנים ברציפות. במסגרת הקרנת הסרט בבית הקולנוע של אגודת הסטודנטים מגיעים למעלה מ-250 סטודנטים מחופשים לדמויות, מריעים ושרים את השירים המוכרים. חלק מהסטודנטים אף ממחיזים את המתרחש על המסך בעצמם על הבמה, והאירוע – שמתרחש זו השנה השישית ברציפות – תמיד סולד-אאוט.

חיפה: מרצים מבשלים
הסטודנטים הם אמנם אלה שצריכים לעבוד קשה במשך כל שנת הלימודים, אבל פעם בשנה ראוי שהמרצים יהיו אלה שיעבדו בשבילם. בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה השכילו להבין זאת ולכן עורכים שם מדי שנה אירוע טעים במיוחד שנקרא "פוד-פרופסור" – סעודת מלכים אותה מבשל סגל המרצים לתלמידיו. השאלה המתבקשת היא, האם תואר מאסטר מספיק כדי להפוך למאסטר-שף? 

מתלבטים היכן ללמוד? היכנסו לייעוץ מקצועי חינם