View this post on Instagram

A post shared by Jasmine Kudji, MD (@doctor.504) on

ד"ר סינתיה קודג'י סילבסטר, בת ה-49 חלמה להיות רופאה מאז שהיתה בת 19, אז ביקרה בגאנה, ארץ מולדתה ונחשפה לפערים הקשים, שגרמו לה להרגיש שהיא חייבת לעשות משהו בנושא.

סינתיה החלה ללמוד, אך בגיל 22, במהלך שנתה האחרונה בקולג' היא נכנסה להריון וילדה את ביתה ג'סמין, מה שאילץ אותה לשים את החלום שלה בהמתנה. בראיון למגזין people, היא מסבירה כי בית ספר לרפואה לא בא בחשבון באותה תקופה, שכן בתור אם חד-הורית היה עליה לעבוד ולפרנס את עצמה ואת ביתה. לכן במקום זאת עבדה סינתיה כעוזרת סיעודית ובהמשך הפכה לאחות מוסמכת.

בשנת 2013 בעידוד ותמיכת משפחה, ולאחר שהצליחה לחסוך מספיק לאורך השנים, החליטה סינתיה לשוב אל ספסל הלימודים ולהתחיל את לימודים הרפואה שחלמה עליהם. זה קרה לאחר שג'סמין ביתה החליטה ללכת בדרכה והיתה כבר בשנתה הראשונה ללימודים באוניברסיטת לואיזיאנה (LSU).

View this post on Instagram

A post shared by Jasmine Kudji, MD (@doctor.504) on

View this post on Instagram

A post shared by Cynthia Kudji Sylvester MD (@dr.kudji.sylvester) on

במהלך שנות הלימודים, ועל אף שלמדו במוסדות שונים כשמאות קילומטרים מפרידים ביניהן, האם והבת תמכו זו בזו ואפילו למדו יחד באמצעות שיחות סקייפ ופייס טיים. "ג'סמין תמיד הייתה הסלע שלי, אנחנו ביחד בזה" סיפרה סינתיה. וביתה הוסיפה כי "אמא שלי תמיד היתה השראה עבורי, להיות כל מה שאני רוצה. צפיתי בה מתגברת על הקשיים ועברנו דרך ארוכה ביחד. 

לפני מספר חודשים סינתיה סיימה את לימודיה באוניברסיטה לרפואה ומדעי הבריאות באי הקריבי סנט קיטס, ובמקביל ג'סמין, בת ה-26 סיימה את לימודיה ב-LSU. כאשר הן קיבלו את התשובות לגבי ההתמחות שלהן הם הופתעו לגלות ששתיהן התקבלו להתמחות באותו בית חולים.

View this post on Instagram

A post shared by Jasmine Kudji, MD (@doctor.504) on

ב-1 ביולי החלו שתיהן את ההתמחות שלהן, סינתיה ברפואת משפחה וג'סמין בכירורגיה כללית, ובנוסף הן הקימו בלוג משותף בו הן מספרות על החוויות שלהן במטרה לעורר השראה בנשים אחרות שמתעניינות בתחום הרפואה ולהראות שזה אפשרי, למרות הקשיים בדרך.