אתמול (ג') ציינו בכנסת את יום הסטודנט הלאומי. בין הנושאים הבוערים, הוויכוחים, הדיונים בוועדות והשדולה להשכלה גבוהה שהתכנסה למפגשה השנתי, מצאו זמן לאתנחתא קלה, להענקת אות "סטודנט יוצא דופן", אשר הוענק לסטודנטים המקדישים את זמנם בכדי ליזום ולתרום לחברה בדרך מקורית ובכוחות עצמם.

ח"כ מירב בן-ארי (כולנו) וח"כ עליזה לביא (יש עתיד), יושבות ראש השדולה למען הסטודנטים ולהשכלה גבוהה בכנסת, העניקו את האות יחד עם יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית רם שפע, בטקס מיוחד שהתקיים במשכן. ״אני מודה לסטודנטים שעושים את החברה שלנו טובה יותר", אמרה ח"כ בן-ארי, "אנחנו פה בכנסת פועלים בשבילכם והדלת שלנו תמיד פתוחה עבורכם. תמשיכו עם העשייה ואנחנו נמשיך לפעול למענכם״.

אלו הסטודנטים יוצאי הדופן שקיבלו את הפרס:

שקד קרפ, בת 28, הקימה את עמותת "החלק שלי בפאזל" יחד עם שותפתה ג'נה אלבז. סטודנטית למשפטים ופסיכולוגיה במרכז הבינתחומי הרצליה.

קרפ מספרת על המיזם: "עמותת 'החלק שלי בפאזל' התחילה כמיזם חברתי, לאחר ששותפתי ואני עבדנו במחנה לחינוך מיוחד בניו יורק מטעם הסוכנות היהודית. מטרת העמותה היא שילוב בין ילדים ונוער בסיכון לבין ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים במסגרת של פעילויות משותפות, במטרה להעצים את שתי האוכלוסיות, להבטיח את התפתחותם האופטימלית של הילדים והנוער ואת השתלבותם המוצלחת והפעילה בקהילה ובחברה הישראלית. בישראל כיום, כל אחת מהאוכלוסיות בדרך כלל נשארת במעגל הפנימי שלה ומטופלת בתוכו. מצב זה מקבע עוד יותר את החולשה שלה ואינו מאפשר לה להשתלב ולהתפתח עם אוכלוסייה אחרת, לראות את האחר ולפתח מערכות יחסים עם שונים ממנה".

 מיכל סלומון, בת 21, יוזמת תכנית "אקדמי-יחד", סטודנטית לחשבונאות ומשפטים באוניברסיטת בר-אילן.

סלומון מספרת על המיזם: "התכנית שמה לה למטרה לשלב אנשים עם מוגבלויות במוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל, ומתבצעת בשיתוף פעולה של הפקולטה למשפטים ואגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן עם עמותת קו-לחיים. המשתתפים בתכנית מלווים על ידי חונכים שהינם סטודנטים המשמשים כאחים בוגרים לקבוצה ומעבירים את הקורסים המשפטיים. התכנית אף קיבלה אישור מהאוניברסיטה לפתוח לימודי תעודה חדשים, שיוכרו על ידי המוסד ויותאמו לאוכלוסיית היעד של התכנית. השאיפה, נכון להיום, ליצור 2 כיתות המורכבות מ-10 עד 15 סטודנטים. אנו מאמינים, מקווים, ואף רואים בפועל כי בכוח התכנית לשבור את תקרת הזכוכית לאנשים עם מוגבלויות באקדמיה בפרט, ובחברה בכלל, ותאפשר להם להיות בדיוק כמו כולם".

יאיר אטיאס, בן 28, הקים את "לוחמים ללא גבולות" יחד עם גילי גבן ובועז מלכיאלי. סטודנט למשפטים, בתכנית שירות מטעם צה"ל, בקריה האקדמית אונו. 

אטיאס מספר על המיזם: "לוחמים ללא גבולות נוסדה בשנת 2013 על ידי קצינים מיחידת דובדבן.  מטרתה למנף את תשתית התרמילאים הישראלים (כ-40 אלף מדי שנה), לטובת שיפור תדמיתה של מדינת ישראל, באמצעות שילוב של עשייה התנדבותית חינוכית כחלק מ"הטיול הגדול" של הישראלי הממוצע. כיום העמותה מפעילה מדי שנה משלחות התנדבות ב-8 מדינות שונות ברחבי העולם, כאשר כלל המתנדבים הינם תרמילאים ישראלים הנמצאים במדינות אלו ממילא. חזון העמותה הוא להפעיל מדי שנה 20 משלחות הומניטאריות בכ-20 מדינות שונות, ופעילותה מתאפיינת במתן השכלה והעשרה (שיעורי מתמטיקה ואנגלית, וכן סיוע רפואי), כחלק ממערכת החינוך המקומית וכערך מוסף במסגרות עשייה של חידוש ושיפוץ, בשילוב האוכלוסייה המקומית, בתוך מוסדות החינוך".

אלטאהר אבו ג'עפר, בן 22, מנכ"ל "גשרים - מוביל אותך לגלות את האנגלית", בית הספר ללימודי אנגלית. סטודנט לכלכלה וחשבונאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

אבו ג'עפר מספר על המיזם: "הסיפור התחיל כשסיימתי את לימודי בבית ספר John M. Tobin בארצות הברית. עם חזרתי לעיר מגורי רהט, גיליתי כי רמת האנגלית ברהט במיוחד ובחברה הערבית בכלל, אינה מקצועית ולא מספקת. החלטתי לקחת חלק ולשפר את המצב; הקמתי את בית הספר "גשרים" המבוסס על יצירתיות וחדשנות. הרעיון: מורים ששפת אמם אנגלית מעבירים קורסים ושיעורים תוך שימוש בשיטות לימוד חדשות, מפותחות וטכנולוגיות. כיום מועברים עשרות קורסים על ידי כ-20 מורים ברהט, בהשתתפות אלפי סטודנטים ותלמידים בוגרים מבאר שבע והסביבה. אני מאמין כי אנגלית היא השפה אשר ביכולתה לחבר את צעירי החברה הערבית לעולם ההייטק ובכלל בשוק התעסוקה".

data-href="https://www.facebook.com/israelistudentunion/videos/1725795280842430/"
data-width="468"
data-allowfullscreen="true"
data-show-text="true"
data-autoplay="true"
data-show-captions="true">