בעוד כשבועיים תצא לדרך שנת הלימודים האקדמית החדשה, ובשונה מקודמותיה היא הולכת להיפתח בלמידה מרחוק – מה שאולי מאיים על רבים מהסטודנטים שזו להם שנה ראשונה וטרם חוו לימודים מהסוג הזה, אך יש לא מעט שיגידו שדווקא ללימודים בעת הזאת יש פוטנציאל רב להפוך להרבה יותר אפקטייבים.

איך אפשר לנצל את תקופת הלימודים שתהפוך למקפצה להצלחה בעתיד? ביקשנו משלושה יזמים מצליחים, חברי ארגון בוגרי הטכניון, שיתנו לנו את הטיפים שלהם להצלחה בלימודים.

מאיה אשכנזי אוטמזגין - בוגרת תואר שני בהנדסה ביו רפואית. עבדה בעברה במעבדה הטכנולוגית של מז"פ שם פיתחה פתרון לפענוח זירות מורכבות בו משתמשים כיום בארץ ובעולם. ב2017 נכנסה לעולם הפודטק והייתה ממייסדי MaoLac ו־MaoFoodTech:

נצלו את הסיטואציה בה אתם נמצאים - תחשבו כבר בזמן התואר על הרעיון או על המיזם הבא, בלימודים ובמעבדות יש את כל הכלים הנדרשים להצלחה.

הטילו ספק – שאלו שאלות ואל תתביישו לערער אפילו על מה שהמרצים אומרים.

האמינו בעצמכם – אם אתם לא תאמינו בעצמכם אף אחד לא יעשה זאת בשבילכם, המוטיבציה היא מרכיב קריטי להצלחה.

מאיה אשכנזי אוטמזגין  (צילום: צילום פרטי)
מאיה אשכנזי אוטמזגין - בוגרת תואר שני בהנדסה ביו רפואית | צילום: צילום פרטי

עינב איתמר - בוגר תואר ראשון ושני במדעי המחשב, הקים את חברת קוריגון שעשתה אקזיט לאיביי בכ-20 מיליון דולר. ייסד את Voca.ai שפיתחה צ'אט בוט קולי המדמה בן-אדם באופן מושלם בעזרת בינה מלאכותית:

הרגילו את עצמכם לחשוב ולא לפתור כמו "תוכי" – דקלום זו מיומנות שפחות רלוונטית לעולם ההייטק, כאן נדרשת חשיבה "מחוץ לקופסה" שתאפשר פתרון לבעיות מורכבות, לכן תשאפו כבר בתואר לסגל לעצמכם את דפוס החשיבה הרלוונטי.

networking - ייצרו לעצמכם רשת חברים בתואר, דבר שיעזור לכם ברמה האישית וכמובן המקצועית בהמשך, בשיתופי פעולה ואף במציאת עבודה.

ידע מעשי - בתואר אתם לומדים הרבה תאוריה, מצאו לעצמכם משרת סטודנט בתחום ובחברה שאתם מתעניינים בה ותשלבו אותה עם הלימודים, זה יקנה לכם כלים פרקטיים לעבודה וייתן לכם מקפצה משמעותית להמשך.

Have fun – נצלו את תקופת הלימודים )שלא חוזרת( לצבירת חוויות וחיי חברה. אמצו לעצמכם קור רוח ועמידות שתסייע לכם להעביר את התואר בקלות ובהמשך גם את עבודותיכם.

עינב איתמר  (צילום: צילום פרטי)
עינב איתמר - בוגר תואר ראשון ושני במדעי המחשב | צילום: צילום פרטי

אנסטסיה לוגביננקו –בוגרת תואר ראשון בהנדסת חשמל.  מייסדת ומנכ"לית Pudding.ai, שהתחילה כרעיון בתחרות היזמות "ביזטק" של ארגון בוגרי הטכניון, המאפשרת לאנשי שיווק להבין מה עובד ומה לא בתוכן הקריאייטיב שהם יוצרים, בהתאם לקהלי היעד ובעזרת בינה מלאכותית:

מצאו לעצמכם מסגרות חברתיות – בין אם במסגרת למידה משותפת ובין אם בחוגים או נבחרות של האוניברסיטה, זה יעלה לכם את המוטיבציה ללמידה ויפתח אתכם לכיוונים חדשים שלא חשבתם עליהם קודם.

השתתפו בהקאתונים – מדובר בחוויה אינטנסיבית שמאפשרת התנסות בתחומי עיסוק רבים ומפתח את יכולות החשיבה.

ההבדל בין טוב למצוין הוא בתשוקה שלכם – מצאו לעצמכם את הדברים שאתם יותר מתחברים אליהם ורוצו איתם קדימה, זה יצית בכם את ה"ברק בעיניים" ויאפשר לכם להגיע הכי רחוק שאפשר.

אנסטסיה לוגביננקו  (צילום: סטודיו ירין טרנוס)
אנסטסיה לוגביננקו –בוגרת תואר ראשון בהנדסת חשמל | צילום: סטודיו ירין טרנוס