משבר הקורונה פגע בכל היבטי החיים והנחית מכה קשה על שוק התעסוקה. בסוף מאי דווח כי במשק הישראלי כ-984 אלף איש איבדו את עבודתם, מהם כרבע מיליון מפוטרים. השאלה איך לגמור את החודש הפכה לבעיה דוחקת עבור משקי בית רבים, שמצאו את עצמם יוצאים לחל״ת שלא נגמר ללא ידיעה מתי ישובו לעבודה, ואם מקום העבודה שלהם ישרוד בכלל את המשבר. הן עסקים והן עובדים ממשיכים לתהות כיצד לשלב עבודה מהבית, כיצד לייעל תהליכים, לשנות כוח אדם או להסב מקצוע לחלוטין. ברור לכולם שמשהו צריך להשתנות וכולם צריכים להתאים את עצמם למציאות חדשה וזרה.

אז מה הם הקורסים הפופולריים ביותר בקרב הישראלים?

בעשירייה הפותחת נמנים קורס יסוד ביסודות התכנות, יסודות ניהול פרויקטים, דאטה אנליטיקס, פייתון, יסודות השיווק המקוון, שישה הרגלי בוקר של אנשים בעלי ביצועים גבוהים, מה זה עיצוב גרפי, להצליח בפיתוח ווב, יסודות התכנות: מסדי נתונים, והכשרה חיונית בג׳אווה-סקריפט. ברשימה הישראלית ניכרת נטייה ברורה לפרקטיות - בעוד הקורסים המבוקשים ביותר בחו״ל קשורים יותר לשיפור אישי ולפרודוקטיביות, כמו ניהול זמן: עבודה מהבית, חשיבה אסטרטגית, יסודות עבודה מרחוק ופיתוח אינטליגנציה רגשית. בקטגוריית הקורסים המקצועיים, הפופולריים ביותר הם לימודי פייתון (ההתעניינות בתחום הוכפלה בשנה האחרונה), אקסל וניהול פרויקטים.

בנוסף, מיקרוסופט מגבה את מאמציה במענקים מיידים בסך 20 מיליון דולר, שיועברו לעמותות המסייעות לאנשים הזקוקים להם ביותר. רבע מהסכום הכולל יוענק ישירות ל-50 ארגונים ללא מטרות רווח, המשרתים ומונהגים על ידי קהילות אפרו-אמריקאים מקומיות בארצות הברית. כמו כן, החברה מתחייבת להעמיד לרשות ממשלות מידע וניתוחי נתונים זמינים, בכללם נתונים מתוךLinkedIn Economic Graph, על מנת להכיר ולהעריך טוב יותר את הצרכים הכלכליים המקומיים. מיקרוסופט תתמוך ביוזמות מקומיות המקדמות הזדמנויות והכשרות מיומנויות הדרושות בכלכלות המשתנות בעת זו. בהמשך השנה, מיקרוסופט עתידה להציג אפליקציית למידה חדשה ב-Microsoft Teams, המיועדת למעסיקים לסייע להם לשכלל את יכולותיהם של עובדים חדשים וקיימים וככל שמתווספים מקומות עבודה נוספים.

מיקרוסופט מעניקה הזדמנויות חדשות ל-25 מיליון אנשים

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט נרתמת למשימה הגלובאלית ומשיקה יוזמה חדשה, במטרה לסייע לכמה שיותר אנשים להסתגל למצב ולהשתלב בשוק העבודה החדש בדרך יעילה ואמיצה. למעשה, מיקרוסופט לא פוחדת לנקוב ביעד ספציפי: והיא שמה לה למטרה עד סוף 2020 לסייע ל-25 מיליון אנשים לרכוש ידע או לעשות הסבה מקצועית שיאפשרו להם להשתלב בשוק העבודה, גם ללא ניסיון קודם.

הרציונל שעומד מאחורי היוזמה נובע מאסטרטגיית האחריות התאגידית של החברה: כאחת המעסיקות הגדולות בעולם, למיקרוסופט חשוב לאפשר לאנשים ליצור לעצמם הזדמנויות חדשות להתפתח ולרכוש ידע נוסף בחינם, הן על מנת להתקדם בקריירה הנוכחית שלהם או על מנת למצוא עבודה במציאות החדשה. למיקרוסופט חשוב במיוחד לאפשר להגיע לאנשים שקיבלו את המכה הקשה ביותר במהלך הקורונה, כולל עובדים עם שכר נמוך, נשים ומיעוטים.

קורס דיגיטלי (צילום: shutterstock By Prostock-studio)
צילום: shutterstock By Prostock-studio

אז מה היוזמה בעצם כוללת?

היוזמה, המפורטת בבלוג הרשמי של מיקרוסופט, בנויה משלושה חלקים, הרותמים את כלל המוצרים והשירותים העומדים לרשות החברה, כולל הרשת החברתית LinkedIn והרשת החברתית-מקצועית למפתחים GitHub. שלושת חלקי היוזמה:

נתונים ואנליטיקה: שימוש בנתוני הרשת החברתית LinkedIn לזיהוי המשרות המבוקשות ביותר והכישורים והמיומנויות הדרושים עבורן.

הענקת גישה חופשית למשאבי למידה: חשיפת תכנים ומסלולי לימוד מכלל רחבי Microsoft Learn, LinkedIn ו-GitHub. התכנים יהיו פתוחים בחינם לכל המעוניין, ויאפשרו פיתוח של המיומנויות הדרושות למשרות מבוקשות.

חיבור מיומנויות להזדמנויות: הנגשת הסמכות ואישורים מוכרים בתעשייה בעלות נמוכה ומתן גישה חינמית לכלי חיפוש עבודה, שיעזרו לבעלי הכישורים והסמכות למצוא עבודות חדשות.

הגיע הזמן לרענן את ה-LinkedIn שלכם

היוזמה החדשה של מיקרוסופט מאפשרת גישה חופשית לתכני הלימודים ב-LinkedIn, Microsoft Learn ובמעבדת הלמידה של GitHub, לצד כלים חדשים שפותחו להקל על תהליך חיפוש העבודה ב- LinkedIn עם ההסמכות והאישורים הרלוונטיים. היוזמה כולה מוצעת בחינם לכל המעוניין והיא זמינה באופן מקוון למיליוני אנשים בארבע שפות: אנגלית, צרפתית, גרמנית וספרדית.

היוזמה החדשה משרתת הן מעסיקים והן מחפשי עבודה. מחפשי העבודה יכולים ליהנות ממידע, כלים ונתונים שיעזרו להם לבחור נתיב תעסוקתי חדש ולהצטייד במיומנויות הנדרשות עבורו, וכן לגישה לתכנים ולמסלולי לימוד שייתנו להם את ההכשרה הנדרשת. המעסיקים, מצדם, יזכו בעובדים חדשים ונכונים ללמידה ולהתפתחות, ויקבלו הזדמנות לפתח ולהרחיב את העסק שלהם - ובכך למעשה לייצר מקומות עבודה חדשים.

סקרנים להתחיל?

הרשת החברתית LinkedIn מציעה כלים לעשות זאת ממש עכשיו. LinkedIn זיהתה את 10 המקצועות הפופולאריים ביותר בארבע השנים האחרונות - פיתוח תוכנה, ניהול פרויקטים, שיווק דיגיטלי, ניתוח נתונים, עיצוב גרפי ועוד. מקצועות אלו הציגו גדילה יציבה לאורך השנים, מציעים משכורת ראויות ודורשים מיומנויות שניתן ללמוד באופן מקוון. LinkedIn מציעה לכם לבחור תחום שמעניין אתכם, ולהתחיל ללמוד אותו ממש עכשיו, בחינם.

אנשים רבים מרחבי העולם כבר החלו ללמוד מקצועות חדשים בעזרתה של LinkedIn - בישראל בלבד נרשמה עלייה של 66 אחוזים בצפייה בתכנים לימודיים בין החודשים מרץ ליולי, לעומת חמשת החודשים שלפני המגיפה (אוקטובר עד פברואר).

"עלינו להבטיח שאיש לא יישאר מאחור"

מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, סאטיה נאדלה: "ההשלכות הבריאותיות והכלכליות של משבר הקורונה, מחייבות אותנו להבטיח שאיש לא יישאר מאחור. אנו מאגדים כיום משאבים ממיקרוסופט כולה, הכוללים את LinkedIn ו-GitHub, כדי ליצור מחדש מציאות בה אנשים לומדים ומיישמים מיומנויות חדשות, ועוזרים ל-25 מיליון אנשים העומדים בפני אבטלה עקב משבר הקורונה להתכונן למשרות העתיד."

יועצת משפטית ואחראית אחריות חברתית במיקרוסופט ישראל, עו"ד הילה היבש: "כחלק מההשקעה המתמשכת והמשמעותית שלה בישראל, מיקרוסופט נרתמה למשימה החשובה ביותר בימים קשים אלה -  לסייע לאלה אשר איבדו את עבודתם להשתלב בשוק העבודה עם כישורים המתאימים לשוק העבודה הנוכחי.“

מעוניינים גם למצוא קריירה חדשה? היכנסו לאתר המיזם.