עובד בבית חולים בצפון הארץ, שקיבל מייל זועם מהבוס שלו - בו הוא ננזף על עבודתו, וכתוצאה מכך לקה בהתקף לב, תובע להכיר במקרה שלו כתאונת עבודה.

המקרה התרחש לפני כמה חודשים. ב', שעבד במחלקת המחשוב של אחד מבתי החולים הגדולים בצפון הארץ, קיבל מייל (דואר אלקטרוני) מהבוס שלו שבו הוא נזף בו. בהודעה טען הבוס, כי מערכת הקריאה לאחיות במחלקה איננה תקינה וכתוצאה מכך החולים נאלצים להקיש על ארוניות וקירות כדי ליצור רעש ולגרום לאחות להגיע אליהם.

העובד 'לקח ללב' את הנזיפה שהגיעה במייל, זאת למרות שהוא טיפל בעניין והיו לו שלוש הצעות מחיר לשדרוג מערכת הקריאה לאחות – אך בגלל עומס בעבודה לא הספיק לטפל בעניין. התובע טוען כי חש כישלון אדיר עקב המייל הזועם של המנהל, שכן הבין שהוא גורם לבעיה קשה במחלקה ולקה בליבו.

ב' אושפז בבית החולים, לאחר שעבר אירוע לב. הוא הגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי להכיר במקרה שלו כתאונת עבודה עקב מייל הנזיפה שקיבל מהבוס, אבל היא נדחתה בנימוק שמדובר בדבר טבעי שלא קשור לענייני עבודה.

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה הגיש ב' תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה נגד המל"ל, להכיר במקרה שלו כתאונת עבודה לכל דבר ועניין. "בגלל מייל הנזיפה של המנהל שלי חטפתי התקף לב", טען ב' בכתב התביעה, "זו תאונת עבודה שיש להכיר בה".

בכתב התביעה טוען עו"ד אבו-ורדה כי מדובר באירוע חריג שהתרחש בעקבות מייל שקיבל ב' מהבוס שלו ולמרות שלא מדובר בשיחה פנים מול פנים הרי שיש להכיר בתביעה כתאונת עבודה.

בקרוב ידון בית הדין בתביעה התקדימית, שאם תוכר תשפיע על חייהם של עובדים רבים.