המשרות המבוקשות ביותר במשק הן של מפתחי התוכנה, והשכר המוצע למשרה פנויה בתחום הוא כ-18 אלף שקל בחודש - כך עולה מנתוני משרד העבודה והרווחה.

אחת מהמלצות ועדת תעסוקה 2030 שהוקמה במשרד העבודה היתה לאסוף מידע מקיף, עדכני ומהימן לגבי הביקוש וההיצע לעובדים במשק. על מנת לעשות זאת, יושק היום (א') מחדש אתר "רייטינג לעבודה", שידרג את הביקוש עבור כל מקצוע, ואת השכר למשרות השונות. הדירוג נעשה על פי מספר המשרות הפנויות, היחס בין מספר המשרות הפנויות למועסקים באותו המקצוע, השכר למשרה פנויה, השכר הממוצע לקבוצת מקצועות ומשך הזמן שלוקח למעסיק לאייש משרה.

על פי משרד העבודה, "המידע ייאסף מעובדים וממעסיקים על 150 מקצועות נפוצים בשוק העבודה, באמצעות סקרים שמפעיל המשרד ובהתבסס על עיבוד הנתונים שנאספים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נכון ל-2016", זאת על אף שאנחנו במחצית 2018. בטבלת משרד העבודה מופיעים מקצועות נדרשים שאינם דורשים השכלה אקדמית כמו בנאים, מסגרים ונהגי משאיות, ששכרם, כך על פי הטבלה שצירף, יכול להגיע ל-10 אלף שקל בחודש. פקידים ועובדי מזכירות מאופיינים במיעוט של משרות פנויות במשק ובשכר נמוך יחסית למשרה פנויה - כ-5,500 שקל לחודש בלבד.

מסקר שערכה קבוצת ההשמה ESR אסרמטק עבור המחצית הראשונה של 2018, עולה כי הדרישה לאנשי סייבר עולה ושכרם הוא 42-19 אלף שקל. בתחום הבלוקצ'יין הדרישה הגדולה ביותר היא למפתחים אך גם אנשי פיננסים ושיווק עם רקע בתחום שהפכו למבוקשים מאוד. בתחום התוכנה נרשמה עלייה בשכר מפתחי פייתון, ועלייה בביקוש למפתחי Node.js על חשבון הביקוש היורד למפתחי ASP.NET. השכר בתחום התוכנה, כך על פי הסקר, מתחיל ב-16 אלף שקל לחודש ויכול להגיע ל-42 אלף שקל ואף יותר. בתחום החומרה נרשמה יציבות שכר, לצד עלייה בביקוש למפתחי שבבים. השכר בתחום החומרה נע בין 27-22 אלף שקל לחודש.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

לכתבות נוספות באתר:

המדינה לעובדיה: קחו 500 שקל בחודש - ותוותרו על הרכב

"אסור לעובדים להתחבק או להסתכל בעיניים יותר מחמש שניות"