גבר ואישה מנהלים ראיון עבודה (צילום: Ryan McVay, GettyImages IL)
החליט להתעשר מהר על חשבונם של אחרים | צילום: Ryan McVay, GettyImages IL
איברהים חסן, תושב צפון הארץ כבן 30, החליט להתעשר מהר על חשבונם של אלו שחיפשו חיים טובים בחו"ל ועבודה שתשפר את מצבם הכלכלי.

חסן הקים חברה פיקטיבית לגיוס כוח אדם לעבודות בחו"ל ופרסם לפני כשנה באתרי אינטרנט ובעיתונים בשפה הערבית מודעות לפיהן הוא מבטיח לשבץ אותם בעבודות מכניסות בקנדה וגרמניה בתמורה לכך שישלמו לו דמי טיפול ושכר טרחה להשגת רישיון עבודה.

מאות בני אדם שחיפשו חיים טובים ומפנקים בחו"ל הציפו את החברה של חסן שהבטיחה להם הרים וגבעות. החברה גבתה מכל פונה סכום שנע בנין 500 ל-6,000 שקלים, תוך הבטחה לסדר להם עבודות בחברות מובילות באותן מדינות. החברה, שפעלה במשך כתשעה חודשים, קיבלה מ-460 הלקוחות שפנו אליה סכום של כ-800 אלף שקל.  

"כשפניתי לחברה הבטיחו לי שימצאו לי עבודה בקנדה, בה ארוויח אלפי דולרים בחודש. האמנתי להם אז נתתי להם כסף כדי שיתחילו בהליכים למצוא לי עבודה. לאחר ארבעה חודשים בהם ראיתי שכלום לא מתקדם, שאלתי מה קורה ואז אמרו לי שזה בטיפול. מספר ימים אחרי, כשהגעתי למשרדי החברה גיליתי שהיא סגורה ואין עם מי לדבר", סיפר אחד הקורבנות לחוקרי המשטרה.

כשמאות הלקוחות גילו שהחברה לא עומדת בהבטחותיה כלפיהם, הם דרשו לקבל בחזרה את הכסף שמסרו לנציגיה, אך לא קיבלו תשובות. חמישה חודשים לאחר הקמת החברה, חסן ושותפו סגרו אותה, פיטרו את העובדים וניתקו כל מגע מהלקוחות שנותרו עם מסמכים מזויפים, חלומות באוויר ובלי עבודה בחו"ל.

הלקוחות הגישו תלונה במשטרה ופרקליטות מחוז הצפון הגישה נגד חסן כתב אישום לבית משפט השלום בחיפה בגין עבירות של הונאה והעלמת מס, שכן לא הצהיר על הכנסותיו לרשויות המס. חסן הודה מיד בהאשמות נגדו והביע צער וחרטה על מעשיו.

השופט זאיד פלאח קבע בגזר הדין, כי הנאשם פגע באמון שהציבור רוחש לאמצעי התקשורת בהם פרסם את המודעות השקריות שלו, כשהוא מציג מצגי שווא לאזרחים תמימים שנפלו ברשתו. בשבוע שעבר גזר השופט על חסן ארבע שנות מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי, קנס של 20 אלף והורה לו לשלם למתלוננים מחצית מסכום הכסף שגנב מהם.