עוררו בעצמכם מוטיבציה

כשאתם מתלבטים עם עצמכם האם לבצע את המשימה עכשיו או לדחות אותה לאחר כך, צרו רשימה של היתרונות שבהשלמת המשימה כמה שיותר מהר, ובמקביל צרו עוד רשימה של ההשלכות לא נעימות של דחייתה.

לדוגמה, אם אתם צריכים להעביר הרצאה ותעבירו אותה בצורה מאוד טובה אחרי תכנון והיערכות מתאימה, תקבלו המון הערכה והמוניטין המקצועי שלכם יגדל. אם תדחו את תכנון ההרצאה והיא לא תהיה טובה במיוחד, המוניטין שלכם עלול להיפגע ובטוח לא תוזמנו להרצות שוב.

השלימו עם העובדה שלא תמיד כיף בחיים

אנשים מצליחים כבר הבינו שלא כל משימה תהיה תמיד קלה ונעימה, אבל הם בהחלט מבינים שהיא תהיה משתלמת בטווח הארוך, ושאי הנעימות הזמנית תהיה לגמרי שווה את הרווח שיתקבל.

למשל, אם תפטרו את העובד הגרוע הזה, נכון שזה יהיה לגמרי לא נעים עכשיו, אבל כשתמצאו עובד אחר הרבה יותר יעיל ומועיל זה ישתלם באופן מובהק.

מצפון

אצל רובנו המצפון עובד שעות נוספות, כדי לוודא שאנחנו אכן עושים את מה שנכון לעשות. כל עוד תשחקו על המצפון שלכם ותשכנעו את עצמכם שלעשות את עבודתכם בזמן זה הדבר הכי נכון לעשות, מוסרית, אישית ומקצועית, המצפון שלכם כבר יוודא שתשלימו את המשימה בזמן.

נצלו את רגשות האשם הטבעיים שלכם

ואם כבר במצפון עסקינן, רובינו חיים את רוב חיינו עם הצורך להרשים או להשביע את רצונם של בני משפחתנו וחברינו. במקום לנסות להיפטר מהם אתם יכולים לנצל אותם לטובתכם כתמריץ לביצוע משימות. כשאתם צריכים להתחייב לביצוע משימה אתם יכולים לדמיין את הוריכם, את בני זוגכם או את ילדיכם אתכם שם, מסתכלים על העבודה שלכם. יכול להיות שתרגישו נבוכים או מבוישים כשאתם דוחים את המשימה, ותמצאו את עצמכם עובדים קשה יותר. ככל שתשלימו יותר משימות תרגישו פחות אשמים.

הציבו דד-ליינים ציבוריים

הרבה יותר קל לעמוד בדד-ליינים כשהרבה אנשים יודעים שאתם צריכים לעמוד בהם. השתמשו בפחד שלכם מכישלון ציבורי כדי לוודא שאתם עושים את מה שאתם צריכים לעשות. אם תתחייבו בפני קולגות או חברים שתסיימו משימות עד תאריך מסוים, לא תוכלו להודות שלא עשיתם דבר כשהתאריך סוף סוף יגיע.

לדוגמה, אם אתם צריכים לנקות את הבית אתם יכולים לשלוח הודעה לקבוצת החברים בוואצאפ: "אני מתכוונת לנקות את הבית במשך סוף השבוע, אז כולכם מוזמנים אליי במוצאי שבת כדי לחגוג את זה שסוף סוף סיימתי". אם תגיעו לשבת בערב והבית עדיין נראה נורא, זה יהיה מביך בטירוף. תוכלו לעשות אותו הדבר עם מאמר באוניברסיטה או משימה בעבודה. תוכלו להבטיח למרצה שתגישו לו את העבודה מוקדם, או התחייבו בפני הבוס שתסיימו מהר את המשימה - וכך לא תוכלו לדחות דבר.

שיטת המדחום

בארגוני צדקה בארה"ב נהוג לתלות ציור של מדחום כאשר רוצים לגייס סכום מסוים של תרומות. בכל פעם כשהם מגיעים לנתח מהסכום, הם צובעים עוד חלק מהמדחום. באופן דומה תוכלו לחלק את הפרויקט העצום שלכם לשלבים קטנים ואפשריים יותר.

צרו לעצמכם מדחום משלכם (אתם לא חייבים דווקא מדחום – תנו דרור ליצירתיות שלכם) ובכל פעם כשאתם משלימים שלב צבעו אותו, עד שכל המדחום מלא. זה הרבה יותר כיף ומספק מרשימת מטלות בלתי נגמרת.
אגב, לא צריך לברוח רחוק לארה"ב, בארץ השיטה אומצה בחום בבסיסי צה"ל בקרב פז"מניקים רגע לפני השחרור.

העניקו לעצמכם פרסים

אם אתם משלימים משימה בזמן, פרגנו לעצמכם בסרט טוב, שוקולד או ארוחה מנחמת. מדובר בתענוגות קטנים שמשכנעים המוח שלנו שמשתלם לבצע משימות בזמן.

שמרו את המשימה בראש מעיינכם

הזכירו לעצמכם כל הזמן כמה המשימה שלכם חשובה, וכמה זה יהיה כואב אם לא תסיימו אותה בזמן. הדביקו פתקים ותזכורות על המחשב שלכם או בשירותים, אפילו כתבו לעצמכם תזכורת על כף היד. הקפידו להזכיר לעצמכם כמה פעמים במשך היום את מה שעברתם עליו בסעיף הראשון (היתרונות בביצוע המשימה על הצד הטוב ביותר, לעומת כמה גרוע מצבכם יהיה אם לא תסיימו אותה). גם הפעולה הזאת עובדת על המוח שלכם ומשנה את הדרך בה אתם חושבים על משימות.

לא תמיד קל להניע את עצמנו לעשות את העבודה שאנחנו צריכים, והרבה פעמים זה מאוד מתסכל לגלות שלא עמדנו במטרות של עצמינו, אבל זכרו שכל הכאב ואי הנעימות הזאת יכולים להשתלם אם תנצלו אותם כמו שצריך. כל מה שצריך לעשות זה לזכור שהכישלון הכי גדול הוא לא לנסות בכלל.