כשבעים אחוזים מאוכלוסיית האנשים על הספקטרום האוטיסטי לא עובדים, בעוד שכשלושים אחוזים כן עובדים, אך לא ידוע מה הם תנאי עבודתם. בהיותי בחורה, שנמצאת על הספקטרום האוטיסטי, נתון זה צמרר אותי ואף עצבן אותי מאוד. אני שואבת את ההשראה לכתיבת הטור מסדרה שהתחלתי לצפות בה בשם "תנו לעבוד".

יש אנשים, הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, שהינם בעלי יכולות יוצאות מן הכלל שאינן חלקן של הרבה אנשים באוכלוסייה. יכולות אלה יכולות להביא לייעול בתאגידי תעסוקה שונים. התחושה כי לא מקבלים אותך למקום עבודה, רק מפני שאתה נראה שונה ומבלי שמנסים כלל להכיר אותך יותר לעומק, היא קשה ולא נעימה.

חברה מתוקנת וטובה, צריכה לתת הזדמנות לכלל האוכלוסייה בה להתקדם ולהיות מועסקת, כדי שתהיה לחברה שהיא באמת שוויונית. שגרה ותעסוקה הינם דברים החשובים לכלל האנשים על מנת לנהל אורח חיים תקין וטוב, בפרט עבור אנשים הנמצאים על הספקטרום.

קבלה למסגרת עבודה ובכלל הצלחה בה הם תהליכים שחשובים עבור כולם לשם קבלת תחושת סיפוק והצלחה. במהלך הקורונה וכתוצאה ממנה, פוטרו עובדים רבים בשל המצב, והראשונים שפוטרו היו בני ובנות האוכלוסייה "השונה".

לא רק ההרגשה כי אינך מספיק טוב היא קשה, אלא גם הפסקת השגרה והתעסוקה יכולים להפוך ממש לאסון ולמטרד עבור האוכלוסייה האחרת, שעבורה שגרה ברורה היא חשובה כל כך. אני לשמחתי עובדת בימים אלו ומצליחה למלא את סדר יומי, אך אני מאוד דואגת וחוששת לאלו שלא וגם לעצמי, במקרה שעבודתי שלי תופסק חס וחלילה.

יכולות הסתכלות שונות, ידע רב, התבוננות מדוקדקת וירידה לפרטים הקטנים ביותר, כל אלו תכונות אשר קיימות אצל הרבה אנשים על הספקטרום האוטיסטי, ואני רואה בהן רק יתרונות. יש גם פרויקט מדהים בצה"ל שמנצל יתרונות אלה אצל מי שמתאים ושנמצא על הספקטרום. אני יכולה להעיד על עצמי ולשתף כי אני שמה לב לפרטים הכי קטנים שמתרחשים סביב ואני פשוט קולטת הכל.

אני חושבת, כי שילוב של אוכלוסיות מיוחדות בחברות שונות יכול להביא רק יתרונות לכל הצדדים. האוכלוסייה "הרגילה", ככה אקרא לה, תרוויח מקבלת השונה ומלמידה של עבודה משותפת ומחייה משותפת עם אנשים השונים מהם. אני משוכנעת שכך יוכלו להפוך להיות אנשים סבלניים ומקבלים הרבה יותר.

בכך, לאוכלוסיית האנשים המתמודדים עם מוגבלויות שונות, יינתן "האישור" כי הם אינם פחות טובים מהשאר וכי גם להם מגיעה הזדמנות. אגיד יותר מזה, אני מאמינה כי הם אף יהוו נכס למקומות העבודה, בגלל המיוחדות בהם ובגלל היכולות יוצאות הדופן. כולם גם ייהנו מהגשמה עצמית ומתרומה חברתית.

אני אומנם לא מדברת ולא וורבלית, ובגלל זה הרבה פעמים חושבים שאני לא מדברת או לא יכולה להביע את עצמי או כי בכלל אין לי מה להביע. אבל, הנה אני כאן, כותבת לכם את הטור שאני חושבת שהוא כל כך חשוב ומקווה שגם אתם חושבים כך .

אני רוצה שתנסו להקשיב לי ולצאת מחוזקים, ואני מכוונת את המסר שלי גם למנהלי החברות והעסקים וגם לחבריי שעל הרצף. לחבריי על הספקטרום אני מבקשת לומר –  טפחו לעצמכם על השכם, אמרו  לעצמכם שאתם מסגולים ותזכרו כמה שאתם טובים. מילה של לי.