עם כניסת בני דור ה-Z לשוק העבודה, נראה כי הוא משתנה ומתאים את עצמו לדרישות של העובדים החדשים, ששואפים לשלב בין עבודה כשכירים לבין עבודה כפרילנסרים – ולמעשה ליהנות מתנאי הקביעות כשכירים ומהמשכורת הגבוהה כעצמאים.

למעשה, אתם יכולים לפתח קריירה מצליחה ומתגמלת ובאותו הזמן להיות הבוסים של עצמכם (בגדול). המציאות הזאת נקראת בפשטות - להיות פרילנס בעל מקצוע נחשק. מדובר על מקצועות בהם אתם לא שכירים של אף אחד, אך הערך שלהם לשוק העבודה כל כך גבוה - עד שהשכר שיגיע בצידם יהפוך את הכל להרבה יותר כלכלי. כך שלעיתים נוח מאוד לשלב אותם במקביל למשרה הקבועה שלכם, או לחלופין להתחיל איתם כעבודה מהצד, עד שתצברו מספיק ניסיון וידע ותוכלו להקדיש את כל כולם לתחום.

כדי לעשות לכם את החיים (והבחירה) קלים יותר, ריכזנו עבורכם את המשרות הרווחיות ביותר שתוכלו לעשות כפרילנסרים:

מהנדס בינה מלאכותית – שכר ממוצע 33 אלף ₪

רק בסוף השנה שעברה נודע כי שתיים מהחברות הגדולות בעולם - אמזון ואינטל, מגייסות מאות מהנדסי בינה מלאכותית למרכזים שנפתחו בישראל. תחשבו על זה - גם במקרה שהעבודה לא תהיה להיט, תמיד תוכלו לפתח רובוט שיעשה אותה במקומכם.

אדריכל תוכנה – שכר ממוצע 25 אלף ₪

מה שמכונה באנגלית Software Architect הוא בעצם מתכנת בכיר, שמקבל החלטות הנוגעות לעיצוב תוכנה ברמה הגבוהה ותפקידו להכתיב סטנדרטים טכניים לגבי טכינקות התכנות, כלי תכנות, תשתיות תוכנה וכד׳.

איש רובוטיקה – שכר ממוצע 20 אלף ₪

מבינים ברובוטים? אנחנו מקנאים בכם. מאות חברות הייטק ברחבי העולם מחפשות בימים אלה אנשי רובוטיקה עם ידע מגוון לעבודה בפרויקטים זמניים – עם אופק להרחבה למשרה מלאה או חלקית.

מומחה חדירה / בדיקה בנושא אבטחת מידע –  שכר ממוצע 15 אלף ₪

אחד המקצועות הוותיקים ברשימה, שרק הולך ונהיה חשוב יותר ויותר כאשר כל חברה מנסה להגן על עצמה מפני פרצות אבטחה שיכולות למוטט אותה.

מתכנת לשירותי אמזון בקוד למבדה – שכר ממוצע 60 אלף ₪

טוב, השכר המופרע שבא לצד התפקיד מעיד יותר על אסטרטגיית הגיוס המופרעת של אמזון בימים אלה, והם יעשו הכל כדי שתעבדו אצלם ולא אצל המתחרים.

עורך Final Cut Pro  - שכר ממוצע 18 אלף ₪

שווה לדעת לערוך וידיאו. עורכי וידיאו בכירים בתכנות כמו Final Cut Pro יכולים להגיע למשכורת חודשית מכובדת ביותר (גם אם היא כרוכה במעט שעות שינה). ולרוב תוכלו לשלב את העבודה במקביל למשרה קבועה בתחום אחר.

שיווק באינסטגרם – שכר ממוצע 13 אלף ₪

כן, למה שרבים מאיתנו עושים כתחביב יש הגדרת תפקיד, ועוד כזאת שמגיעה עם תלוש שכר מגרה. אבל שלא תטעו - כדי להינות משכר גבוה צריך להביא קבלות ועליכם להוכיח את שוויכם בשוק. אז אם יש לכם חשבון אינסטגרם פופולרי – למה שלא תעשו ממנו כסף?

אם הרשימה המצורפת לא הצליחה לשכנע אתכם אז אנחנו יכולים לספר לכם שבארצות הברית שוק הפרילנסרים גדל משנת 2014 פי 8.1, זאת בזמן ששוק העובדים השכירים גדל רק ב-2.6 אחוז. האם זה אומר שלא תעבדו קשה יותר? אנחנו בספק רב, אבל נדמה שעם כמה בחירות נכונות לפחות תוכלו להיות הבוסים של עצמכם.