אפליקציית סחבק (צילום: באדיבות אפליקציית סחבק)
אפליקציית סחבק | צילום: באדיבות אפליקציית סחבק

אתר סחבק הוא פלטפורמה חינמית לחלוטין לחיפוש עבודה. הוא אמנם הוקם ב-2018, אך נראה שבתקופה האחרונה הצליח לצבור תאוצה ולהגיע לקהלים חדשים – רובם בני 16 עד 28. מאחורי הפלטפורמה עומדת קבוצת יזמים ירושלמים: נועם צוברי, ניר דוד, שחר מדינה ואדם ברקת, שמשמש גם כמנכ"ל החברה, שהקימו אותה יחד עם חברת הפרסום "חיילים מצייצים".

הפלטפורמהמציעה ממשק פשוט ושל למעלה מ-2,500 מעסיקים שונים, ביניהם כמה מהחברות המובילות במשק, כגון: קבוצת מחניודה, איקאה, ויזה כאל, הראל ביטוח, קניוני עזריאלי, חברות סלולר ותקשורת, ישראייר, ישרוטל ועוד.

האתר הגיע לפני הקורונה למספר שיא של 300,000 מחפשי עבודה בכל חודש. במהלך השנה האחרונה, דיווחו בסחבק על ירידה של 60% בכמות מחפשי העבודה – ככל הנראה בעקבות מענקי החל"ת – וכעת הם מדווחים על  התעוררות גדולה עם 175,000 מחפשי עבודה בחודש האחרון, ומעל 2,150 משרות פתוחות ופעילות בפלטפורמה.

"בחודש האחרון אנחנו רואים כמות גדולה מאוד של מחפשי עבודה בסחבק, אשר מבינים שמענקי החל"ת עומדים להיגמר בקרוב ומחפשים את המשרה הבאה שלהם", אומר אדם ברקת מנכ"ל סחבק, "בתקופה האחרונה עבדנו מסביב לשעון על מנת לאסוף עבור הצעירים בישראל אלפי משרות שוות, כדי להיות שם עבורם ברגע שהם צריכים אותנו ורוצים לחזור למעגל העבודה".

אתם רואים עליה בחיפושים עכשיו לקראת החופש הגדול?

" אנחנו בסחבק בהחלט רואים עלייה בכמות מחפשי העבודה בגילאי 16 עד 17, כאשר החופש הגדול מתקרב. אנחנו תמיד מנסים להגיע לחודשי החופש הגדול עם מגוון משרות רחב שמתאים לגילאים האלה", משיב ברקת.

איך עובד המנגנון של האפליקציה? מה זה שונה מכל ממשק מוכר אחר?

"הפלטפורמה של סחבק היא האינסטגרם של אתרי הדרושים. חוויית המשתמש דומה לאינסטגרם עם אפשרות גלילה בפיד של משרות, סטוריס של חברות מובילות שמציגות שם את כל המשרות והיתרונות שלהן והכי חשוב שניתן להירשם לסחבק ולהגיש מועמדות למשרות תוך פחות מדקה - בלי צורך בקורות חיים מפרכים וארוכים", מסביר ברשת, "אצלנו יש את הפרופיל של סחבק וניתן למלא אותו עם כל הפרטים החשובים, תוך כדי תנועה ותוך כדי הגשת מועמדות למקומות עבודה".