כולנו נסכים שראיונות עבודה יכולים להיות מלחיצים. כמעט כל אחד מאיתנו מרגיש את מפלס ההתרגשות עולה לפני הריאיון, ברמה כזו או אחרת. שאלות כמו: "מה אני אגיד?", "במה אתמקד?" והכי חשוב – "מה אני אלבש?", מעסיקות את כולנו לקראת אירועים משמעותיים בחיינו, ואין ספק שראיון קבלה לעבודה הוא אחד מהם.

וכדי שלא תרגישו אבודים מול הארון לפני הפעם הבאה כשאתם פוגשים את המעסיק הפוטנציאלי שלכם, אספתי עבורכם 8 טיפים להופעה נכונה - כך שתוכלו להגיע מלאי ביטחון במראה החיצוני שלכם:

  1. אל תחכו לרגע האחרון
    להשקיע מחשבה ותכנון בבגדים שאתם לובשים מראש זה דבר חשוב; בין אם זה כדי להוריד את הלחץ, שככל הנראה תרגישו לפני הריאיון, ואם זה כדי שתהיו שלמים עם הלבוש שלכם. לכן, מומלץ להכין ערב מראש את הבגדים – מכף רגל ועד ראש.
  2. השקיעו מחשבה ותכנון
    לא מספיק רק להכין את הבגדים מראש, חשוב לא פחות גם להקדיש מחשבה ותכנון לגבי ההופעה שלכם. תכננו את השילוב בין הפריטים, איזה אקססוריז יכולים להתאים ואיך אתם משדרגים את המראה וגורמים לו להיות ייחודי ומתאים לכם. הקפידו לעשות זאת במידה הנכונה – אינכם רוצים למשוך אש יותר מדי.
  3. נוחות היא שם המשחק
    אם תרגישו בנוח עם מה שאתם לובשים, תשדרו את תחושת הנוחיות החוצה והמראיין ירגיש זאת - הוא ירגיש שנוח לכם ואתם שלמים עם עצמכם. חשוב שהנעליים יהיו נוחות לעמידה ושהמכנסיים והחולצה יהיו נוחים לכם. עם זאת, זכרו שטרנינג הוא אולי מוצר נוח, אבל לא ראוי לראיון עבודה.
  4. לבוש בהקשר הנכון
    הקפידו להתלבש בהתאם לקוד הלבוש במקום אליו אתם מתראיינים. זה יראה למראיין שאתם חוברים לעשייה במקום העבודה, ותוכלו להרגיש חלק מהמקום עוד לפני שהתחלתם לעבוד בו. אם תתלבשו באופן שאינו תואם את המקום (בין אם הגזמתם והגעתם בלבוש מפואר מדי ובין אם ההיפך הגמור) – סביר להניח שברגע שתקלטו את זה, זה הדבר היחיד שיעסיק אתכם מה, שיסב את תשומת לבכם מהעיקר – הקבלה לעבודה.
  5. התלבשו בצורה מכובדת והגונה
    אתם יושבים מול אדם חדש, שאתם לא בהכרח מכירים, ואתם רוצים להשאיר רושם טוב. לכן אני ממליצה לנשים להימנע ממחשופים ולגברים להימנע ממכנסיים קצרים וגופיות. אני לא מתכוונת שתגיעו מחופשים ותנסו להיות משהו שאתם לא (כי אז תאבדו את תחושת הנוחות), אבל כן כדאי לשמור על בגד שמכבד את מי שמולכם. אלא אם כן זה לבוש שמתאים למקום העבודה שלכם – בהמשך לסעיף הקודם – וזה כבר דבר אחר.
  6. בלי פרינטים מיוחדים
    המראה שלכם צריך להיות נקי וקלאסי. הקפידו להגיע בלי פרינטים (הדפסים) מיותרים, שיכולים לא להתאים למקום העבודה. במיוחד הימנעו מהדפסים שמעבירים מסרים פוליטיים כאלו או אחרים. גם אם אתם אנשים מאוד פעילים חברתית וזה חלק בלתי נפרד מכם, בראיון העבודה מומלץ להשאיר את זה בצד ולשמור את זה לשלב מאוחר יותר.
  7. בחרו בצבעים רכים
    העדיפו בגדים בצבעים רכים, הכוונה בצבע רך היא בעצם לצבעי פסטל. חשבו על זה שלמעשה כל צבע שתוסיפו לו צבע לבן - הופך לרך. הכוונה היא לצבעים בהירים ועדינים. חשוב שהצבעים לא יהיו צעקניים,  זוהרים מדי ולא צבעים בוהקים (צבעי מרקר). לבוש כזה יאפשר לכם להשתלב בקלות ויאפשר למראיין להתעמק יותר בכם ובמה שיש לכם לומר.
  8. נדמה שאין צורך לומר זאת – לבשו בגדים נקיים ומגוהצים
    אם שמרתם על כל הכללים עד כה והכנתם את הבגדים מראש – יש לכם מספיק זמן לוודא שהבגדים נקיים, מסודרים ועם ריח טוב. אם אתם לובשים חולצה מכופתרת - גהצו אותה לפני, זה מעיד על סדר ואחריות, תכונות שכל מעסיק ישמח לראות בעובדים שלו.
מיטל ברונר - סטייליסטית ומפיקת אופנה  (צילום: יעלה בן ארצי,  יח"צ)
מיטל ברונר - סטייליסטית ומפיקת אופנה | צילום: יעלה בן ארצי, יח"צ

לתל אביביים מבינכם, ממליצה לכם להצטרף ליריד התעסוקה של עיריית תל אביב-יפו, ללמוד מההרצאות השונות על מנת שלראיון העבודה הבא שלכם תגיעו מוכנים ותוכלו למצוא את עבודת חלומותיכם.

הכותבת היא סטייליסטית ומפיקת אופנה ותוכלו לשמוע אותה בהרחבה בהרצאה שלה במסגרת ביריד התעסוקה שעיריית תל אביב-יפו מקיימת בימים אלו עד ה-6 בינואר.