כנס הצעירים בישראל שהתקיים היום (יום ג', 6.6.17) בהובלת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הינו אירוע מרכזי ומשמעותי המהווה פלטפורמה לדיון בנושאים האקטואליים והרלוונטיים לאוכלוסיית הצעירים בישראל, כאשר השנה ציין הכנס גם 50 שנים להתיישבות בגולן. את הכנס הנחה הסטנדאפיסט נדב אבקסיס, ובמסגרתו התקיימו מספר מושבים שכללו אנשי ממשל, אקדמיה ופעילים חברתיים מהצפון ובכלל, אשר דנו בהתפתחויות האחרונות בתחומים החשובים ביותר לצעירים. על הצד האומנותי הופקדה להקת "קפה שחור חזק" שהלהיבה את הקהל הצעיר שהגיע לכנס.

השר דרעי שפתח את הכנס, סיפר כי "לפני יומיים סיימנו 30 ימי אבל על מות אימי, אני זוכר כילד שגרנו בבת-ים, כשרק עלינו לארץ, את מסירות הנפש של ההורים, על הפחד שמא יקרה משהו לחינוך הילדים, במקומות שבהם היה מאוד קשה לגדל ולחנך. אמא הייתה מסתובבת עם מפתח על הצוואר ומונעת מאתנו לצאת מהבית כדי שלא נתדרדר לתרבות רעה". הוא נזכר איך בגיל 9 נאלץ לצאת מהבית ונדר נדר "לתת לכל צעיר וצעירה בכל מקום בארץ לא לעבור את החוויה הזאת. דין ילד בהרצליה, בסביון וברעננה, כדין ילד בקרית שמונה".

כנס הצעירים (צילום: יחסי ציבור)
דין ילד בהרצליה כילד בקריית שמונה. אריה דרעי | צילום: יחסי ציבור

ראש הממשלה בנימין נתניהו חיזק את דבריו של דרעי, "יש לי מסר אחד בשבילכם - בואו לגולן, בואו לנגב, בואו לצפון, בואו לדרום, כאן זה העתיד של המדינה והעתיד שלכם". גם הוא שיתף בסיפורים מעברו בצפון ובנגב "התגייסתי חודשיים לאחר מלחמת ששת הימים וחלק ניכר מהשירות שלי עשיתי כאן ברמת בגולן ובנגב ובסיני, ולמדתי לאהוב את המרחבים הללו, אבל למדתי גם משהו נוסף - כשהיינו נוסעים לאזורים הללו מהבסיס שלנו, במרכז הארץ, מכביש בית ליד לצפון או לדרום זה היה לוקח לנו שעות רבות, מדשדשים שעות אחרי שעות בדרכים ואני שואל למה זה צריך להיות?

"למה במדינה שלנו שהיא מדינה ענקית ברוח, אבל מדינה קטנטנה מבחינה גאוגרפית למה צריך שתהיה פריפריה, והדבר הזה בער בי. הכנתי לפני 10 שנים כמעט תכנית של כבישים ורכבות כדי לקצר את הזמן ולקרב את הצפון למרכז ואת המרכז לצפון ואת הדרום למרכז והמרכז לדרום, אנחנו מדינה אחת ואני רוצה לבטל את הפריפריה", הוסיף ראש הממשלה והסכים עם הצעירים כי "חלק מהפתרון שצריך לעשות פה הוא להתמודד עם בעיית הדיור וכדי לעשות כן צריך לצמצם מרחקים ולפתוח מאחזי דיור עם אלפי דירות ולא רק במרכז הארץ. כך נעצור את עליית המחירים, אנחנו כבר רואים ניצנים לכך ואני מקווה שנמשיך להצליח בזה כי מגיע לכם דיור במחירים נורמליים".

כנס הצעירים (צילום: יחסי ציבור)
כנס הצעירים | צילום: יחסי ציבור

יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג חתם ואמר "אתם דור כל כך מעודכן ומעורב כך שלא באתי רק לנאום אלא לראות אתכם איך אנחנו יכולים לשפר את העתיד שלכם ולהבטיח אותו. לפני כחצי עשור אלפי צעירים וצעירות גויסו לצבא ולחמו מול צבאות ערב וניצחו והשאירו לנו מדינה מאוד חזקה ואנחנו רוצים להבטיח את החוזק של המדינה הזאת גם בשבילכם, וזה יחייב אותנו לבצע פעולות ולשמר את הביטחון".