אין תמונה
רוני קסטרו ומשפחתו
באפריל האחרון פנה רוני קסטרו, איש מחשבים צעיר מסיאטל, לרופא המשפחה שלו במחשבה שהוא סובל מדלקת בסינוסים. אלא שבדיקת MRI גילתה שמדובר בגידול ממאיר במוח, והסיכויים לא היו לטובתו – הרופאים העריכו בכחמישים אחוז את סיכוייו לשרוד עשר שנים נוספות. יום אחרי שרוני – נשוי ואב לילד בן שנתיים – קיבל את החדשות הרעות הללו, נולדה בתו השנייה.

אבל הגילוי על המחלה לא עצר את קסטרו; נהפוך הוא. בספטמבר השיק יחד עם שותפו את הסטארט-אפ שעליו עבד בשנים האחרונות - האתר Porch.com, מיזם המאפשר לגולש למצוא מומחים לשיפוץ הבית עם אפשרות לצפות בתמונות של פרויקטים שבוצעו בסביבתו הקרובה. עם השקתו כלל האתר כ-90 מיליון פרויקטים כאלה, ועוד היד נטויה.

אין תמונה
"כשאתה מתמודד עם משהו כזה, זה גורם לך לרצות שתהיה לך מטרה אמיתית"
הקרנות וכימותרפיה בבוקר, ומשם למשרד

בראיון ל-"Business Insider" הסביר קסטרו, שעבד לפני כן ב"גוגל" וב"אקספדיה", שהסטארט-אפ שלו עזר להציל את חייו, או לפחות העניק להם משמעות. "אני חושב על דברים אחרת לגמרי עכשיו, והרבה מזה בזכות 'Porch'", הוא אומר. "אם הייתי עושה משהו אחר, הייתי כנראה מתפטר".

בבלוג שלו, Ronniecastro.me, הוא מתעד כיצד נלחם במחלה כנגד כל הסיכויים שהעניקו לו רופאיו. הוא עבר ניתוח בראשו במהלכו הוסרו כ-90 אחוזים מהגידול, טיפולים כימותרפיים וכעת הקרנות. כיום, הוא הולך לטיפולים מדי בוקר ומשם ממשיך לעבודה. "אני עובד עם חבר טוב ועם צוות שאני בניתי. אם אני מגיע לעבודה ולא מרגיש טוב, הם תומכים בי ומקלים עליי", הוא מסביר.

את "Porch" הוא ייסד יחד עם חברו הטוב מאט ארליכמן, שמכר את הסטארט-אפ הראשון שלו תמורת 60 מיליון דולר כשהיה בן 28 בלבד. "המחלה שלו שינתה את הפרספקטיבה שלי ושלו", אומר ארליכמן ל-"Business Insider". "יש בו הרבה יותר להט עכשיו למה שאנחנו עושים. כשאתה מתמודד עם משהו כזה, זה גורם לך לרצות שתהיה לך מטרה אמיתית".

החוויה של קסטרו הפכה אותו לסוג של מנטור עבור יזמים ששוקלים אם לנטוש את הדיי-ג'וב לטובת הפרויקט שעליו חלמו כל החיים. מתוך ניסיונו האישי, הוא מעודד אחרים להגשים את החלומות שלהם ולא להיתקע בעבודה שלא תוביל אותם לשום מקום.

"תמיד יש תקופות קשות", הוא מודה. "אבל הסרטן עוזר להבין מה חשוב לך באמת. אין סיבה לחכות עד שמשהו רע יקרה, כדי לעשות את השינוי. זמן הוא הדבר היקר ביותר שיש – ואסור לבזבז אותו".