כג'וש ת'ומפסון, קופירייטר מניו-זילנד, קיבל מייל נזיפה מהבוסים שלו, הוא הבין שלא מדובר בבשורות טובות.

בהמשך המייל נכתב שהוא מוזמן ל"שיחת הבהרה בנוגע להמשך עתידו בחברה" - ביטוי מכובס היטב לשיחת פיטורין - וכדי לחסום סופית את האפשרות שלא מדובר במשהו אחר, מחלקת משאבי האנוש של החברה חתמה על המייל בהצהרה שהוא יכול "להביא עימו איש תמיכה לשיחה", נוהל מקובל בניו-זילנד במקרים של פיטורין.

במקום להביא עימו בן משפחה, חבר או אפילו קולגה, ת'ומפסון שגם עובד בשעות הערב כסטנדאפיסט חובב, החליט לנצל את רגעיו האחרונים בחברה כדי להטריל את הבוסים – והוא עשה את זה מעולה.

ת'ומפסון שכר את שירותיו של ליצן בשם ג'ו שליווה אותו לשיחת הפיטורין, אבל הוא לא רק נכח איתו בחדר: במהלך השימוע שנערך לת'ומפסון, ג'וש נתן שואו שלם שכלל קסמים ומופע פנטומימה, והוא אפילו הכין בלונים בצורת חיות וחפצים – מה שלטענת הבוסים הקשה עליהם להשלים את דבריהם, בין אם כי צחקו או בין אם נאלצו להתגבר על כל חריקת הבלונים.

בראיון לתכנית "סטודיו 10" בטלוויזיה האוסטרלית, סיפר ת'ומפסון איך הגיע לרעיון המשונה: "כשקיבלתי את המייל, הבנתי שהגעתי לסוף דרכי בחברה, אז החלטתי שלהביא ליצן הולך להיות כיף - וזה באמת מה שהיה".

לשאלה האם הליצן עזר לו לקבל חבילת פיצויים שווה יותר, ת'ומפסון הודה שאפילו להפך: "לא רק שזה לא עזר לי לקבל יותר כסף מהבוס, עכשיו אני אפילו במחסור של פחות 200$, בגלל ששילמתי לליצן. אבל אני חושב שהם העריכו את המופע שקיבלו בחינם, סיכם בפנים חתומות.

היה להם חוש הומור?

"כן. אני חושב שבסך הכל הליצן עשה את העבודה – ממליץ עליו לכל מי שעומד להיות מפוטר בקרוב". נשקול את זה בפעם הבאה כשנזומן לשיחת שימוע.