כמה רוצים להרוויח מהנדסי תוכנה, כמה רחוק יסכים לנסוע עובד בתפקיד Devops? ואיזה כישורים חולמים לפתח אנשי אוטומציה? לאחרונה ערכה פלטפורמת הגיוס החכמה Gloat סקר, אשר חושף את ההעדפות של עובדי ההיי-טק בתחומי השכר, מרחק מקום העבודה מהבית, הטבות הניתנות במקום העבודה, וכישורים מקצועיים. הסקר, שנערך בקרב כ-6,000 עובדי הייטק, כולל את עשרת התפקידים המובילים בתעשיית ההיי-טק ובו נדגמו עובדים בדרגי ביניים, כשבעברם המקצועי לפחות שלושה תפקידים קודמים בחברות הייטק.

מה השכר שתרצו להרוויח?

תוצאות הסקר הראו, כי למעט תפקיד אחד, במרבית התפקידים בהייטק, העובדים דורשים יותר ממה שהם יקבלו. אבל אל דאגה- זו ממש לא סיבה לרחם עליהם. השכר החודשי הממוצע שהיו רוצים לקבל עובדי ההיי-טק שנדגמו, עומד על 35,000 ש״ח, שכר גבוה משמעותית מהשכר הממוצע במשק (כ- 28,600).

את השכר הגבוה ביותר דורשים אנשי ה Data Science והוא עומד על ממוצע של 40,593 ש״ח -  נתון שאינו מפתיע ביחס לביקוש הגבוה של בעלי תפקידים אלו בתעשייה, לתשומת ליבם של מי שרוצים לכוון למשרות הנחשקות של ההייטק.

מיד אחריהם ברשימה נמצאים מהנדסי תוכנה עם שכר נדרש של 40,199 ש״ח בממוצע; אנשי DevOps ידרשו 38,529 ש״ח בממוצע; אחריהם מנהלי מוצר דורשים 33,897 ₪ בחודש, כשאת הרשימה סוגרים אנשי QA עם שכר ממוצע נדרש של 24,915 שקלים.

ידיים על ההגה במכונית (צילום: Worranan Junhom, ShutterStock)
לא מוכנים לנסוע רחוק | צילום: Worranan Junhom, ShutterStock

תן ביס או אחוזים מהחברה? על ההטבות האלו עובדי ההיי-טק לא יסכימו לוותר

כ-64% מנשאלי הסקר, סימנו את כרטיסי ארוחת הצהריים כהטבה שלא היו מסכימים לוותר עליה. נתון לא מפתיע, שכן כרטיסים אלו הפכו לאחת ההטבות ההכרחיות כיום בכל חברה. לעומת זאת, רק 7% מנשאלי הסקר סימנו כי חשוב להם שמקום העבודה יכלול מעון יום או גן לילדים, אך 52% בממוצע סימנו כי יעדיפו לעבוד במקום עבודה שידידותי להורים.

כ-45% מהנשאלים סימנו כי הם מעוניינים באחוזים מהחברה בה הם עובדים. ההטבה שצוינה כחשובה ביותר על-ידי אנשי QA היא ביטוח בריאות שממומן על-ידי מקום העבודה ורק 20% מנשאלי הסקר ציינו שיעדיפו לעבוד במקום שמקיים גם פעילות התנדבותית או חברתית במקביל לעבודה.

כמה רחוק יסכימו ההייטקיסטים לנסוע?

התשובה של משתתפי הסקר לשאלה עד כמה רחוק הם יסכימו לנסוע מהבית אל מקום העבודה, מפתיעה- המרחק הממוצע הוא כ-20 ק"מ כאשר המרחק המקסימלי שהסכימו לנסוע עומד על 22 ק״מ וסומן על-ידי עובדי אלגוריתם. בפער לא משמעותי, העובדים שהסכימו לנסוע הכי פחות הם Server-Side Developers, שהסכימו להתרחק רק 19 ק״מ ממקום העבודה. 

אילו כישורים מקצועיים היו רוצים עובדי ההיי-טק לפתח?

בסקר נשאלו העובדים אילו כישורים היו רוצים לפתח במקום העבודה הבא שלהם. אף שכישורים אלו ספציפיים לכל אחד מהתפקידים ניתן לזהות כמה כישורים מקצועיים מובילים: שפת תוכנה אותה היו רוצים לפתח כמעט כל בעלי התפקידים שלקחו חלק בסקר בראש הרשימה היא Python. אנשי אלגוריתם, מהנדסי אוטומציה, אנשי Data ו-Devops, מהנדס יFull Stack, אנשי QA, מהנדסי תוכנה ומהנדסי Server Side. מיד לאחר מכן, סומנו Linux ו-Java כטכנולוגיות שהיו רוצים לפתח 5 מתוך 10 קבוצות התפקידים שנדגמו בסקר.