דיאטה? אהבה חדשה? ללמוד לרכוב על אופניים? כמו רוב אוכלוסיית העולם, סביר להניח שגם אתם הצבתם לעצמכם יעד לשנה החדשה, ריאלי יותר או פחות, זה לא ממש משנה - העיקר שיהיה לכם לאן לשאוף. וגם אנחנו החלטנו שבמקום לשבת ולחכות לבונוס המיוחל בעבודה, כדאי שנעשה עם עצמנו משהו שיקדם אותנו אליו בעשרה צעדים פשוטים.

אם מעשים דרמטיים מלחיצים אתכם, אתם יכולם להסתפק גם בפרידה מכמה הרגלים מגונים שהפכו לחלק מיותר מחיינו. ובלי ציניות, אנחנו בטוחים שמי שיחליט ליישם את הפרידות האלו, יוכל להפוך לפרודקטיבי יותר. קופצים על האתגר? שיהיה בהצלחה.

עוד בלימודים וקריירה:

1. חיפוש אובססיבי ברחבי הרשת
במקום לחפש רעיונות בגוגל שוב ושוב, כתבו את מה שעולה לכם לראש במחברת והסתכלו על הרעיונות מאוחר יותר. ככה פשוט.

2. אתם מכורים לרשתות חברתיות
בכל פעם כשאתם בודקים מיילים/הודעות/לייקים/וואטסאפ אתם מאבדים עד כ-25 דקות של עבודה. חטאתם ופזלתם לכיוון הטלפון הנייד שלכם? הרחיקו אותו לפחות לחצי שעה בכל פעם. העונש האולטימטיבי.

3. אל תדחו משימות
טפלו במשימות הקשות והחשובות שלכם בתחילת היום. זה יגרום לכח הרצון שלכם לגדול בהמשך היום. משימות חשובות שדוחים לאחר כך, משמעותן שלא יעשו כלל.

4. מישיבה לישיבה
אלא אם כן יש לכם נושא חשוב באמת או הכרח אמיתי להודיע משהו, רוב הסיכויים שהישיבה שאתם מתכננים לעשות היא לא רלוונטית. פשוט ותרו עליה.

5. קומו - אתם יושבים יותר מדי
נסו לקיים פגישות תוך כדי הליכה, במקום שיתבצעו בחדרים עם שולחן וכיסא. נילופר מרצ'נט, שהרצה בטד, מציע ללכת ולדבר לפחות 30 ק"מ בשבוע. מי יודע, אולי גם תיכנסו לכושר על הדרך.

6. כפתור הסנוז הוא האויב החדש שלכם
הבטן הרכה של כולנו. המפתח לשינה טובה הוא לתכנן קדימה וללכת לישון בשעה נורמלית. תשע הדקות האלה של הסנוז לא באמת חיוניות לך, והן לא מה שהגוף שלך באמת צריך - עדיף להיערך מראש ולקום רעננים, מאשר להתרגל למאבק בשעון ולהתחיל את היום במלחמות.

7. תכנון יתר
תכנון כל שעה ביום יכול להוות בעיה כשצץ משהו בלתי צפוי. תכננו רק 4 עד 5 שעות מהיום שלכם, כך תוכלו להיות גמישים ביתר הזמן.

8. חוסר תכנון
כשאתם מתכננים את מטרת היעד שלכם, זה טוב שאתם מציבים יעדים ארוכי טווח, אך חשוב לתכנן גם את השלבים בדרך. אם לא תעשו זאת כל הפרויקט שלכם יכול להיות מאוד מתסכל וירגיש לכם כמו בזבוז של זמן.

9. טלפון סלולרי הוא לא מנורת לילה

לשים את הטלפון הנייד ליד המיטה שלכם זה רעיון ממש גרוע. אורות הלד שלו יכולים לגרום לכם להתעורר ואף לפגוע לכם בראייה. מה גם שלא יקרה כלום אם תקראו את המייל רק מחר בבוקר.

10. פרפקציוניזם יתר
דמיינו שהמשימה לא חשובה והתעלמות מפרטים יכולים לגרום לכם להתחיל לעבוד מהר יותר. כמו שאמר אות'ור אליאן דה בוטן: "אנחנו מתחילים לעבוד רק כשהפחד מלא לעשות כלום גובר על הפחד של לעשות משהו לא טוב. וזה יכול לקחת זמן". או במילים אחרות: יאללה, תפסיקו לבזבז זמן!

(מקור)