"עולם התעסוקה בשנת 2020 עבר טלטלות רבות, ואנו עדים לעלייתה של תופעה חדשה: אנשים המבקשים לשנות את תחום העיסוק שלהם ומבצעים הסבת מקצוע עצמאית", כך אומר תמיר פלג, מייסד מכללת יוזמות, מאמן עסקי ואישי, "אנשים אלו לא מסתפקים בחיפוש עבודה חדשה או רכישת קורס ולימודים, מדובר באנשים שמחליטים לעשות הסבה מקצועית בעצמם. לאסוף חומרי לימוד, להקדיש זמן ומשאבים, לשבת, ללמוד ולרכוש מקצוע חדש. חשוב להבין שהשינוי לא קורה ביום אחד. מי שהחליטו לעשות שינוי משמעותי כמו הסבה מקצועית עצמאית, הם אנשים שמזה זמן השינוי מהדהד בראשם, אנשים שהרגישו כי חסר להם משהו בעיסוק המרכזי שלהם, עד שהגיעו להחלטה על שינוי” אומר פלג.

ואם גם לכם מדגדג הרצון לשנות מקצוע ולעבור לתחום ההייטק, אבל אתם לא יודעים היכן להתחיל, ביקשנו מהמומחים באייביטק (IVTech), בית תוכנה המתמחה בליווי יזמים צעירים, לעזור לנו להרכיב את הפודקאסטים המומלצים עבור מי שרוצה לחקור ולהכיר את עולם ההייטק לעומק:

  1. עוד פודקאסט לסטרטאפים
    פודקאסט שבועי על סטרטאפים, מאת איתן לויט ודוד כץ. בו הם מארחים דמויות מפתח מהתעשייה ואנשי מקצוע מובילים. תמצאו כאן מגוון של פרקים בנושאים רחבים, כמו צמיחה של סטארטאפים, בניית מוצר, אסטרטגיה ליצירת ערך, הגדלת הערך המתקבל מהלקוח, איך למכור טכנולוגיה לתאגידי ענק, מיתוג מעסיק, ועוד.
    להאזנה>> 
  2. בזמן שעבדתם
    פודקאסט ווידיאוקאסט בהגשת דני פלד, שותף מנהל בקרן KDC של קבוצת קשת, ודרור גלוברמן, העורך הראשי של NEXTER ומגיש תוכנית הטלוויזיה next בקשת 12, המשוחחים על כל חדשות המדיה והדיגיטל שאולי פספסתם בזמן שעבדתם (מהבית).
    להאזנה>>
  3. "30 דקות או פחות"
    נבות וולק, מנכ"ל האקסלרטור של מיקרוסופט בישראל, ואיש התקשורת והסטארט-אפיסט אביב פרנקל, מארחים את השמות הגדולים בטכנולוגיה ובהייטק הישראלי, ממגוון רחב מאוד של תחומים, עבור כל מי שרוצה ללמוד ישירות מיזמים מובילים ומעוררי השראה.
    להאזנה>>
  4. "הייטק בפקקים"
    פודקאסט של רדיו הבינתחומי, בו תוכלו למצוא פרקים אקטואליים הנוגעים להתרחשות העכשווית בעולם ההייטק, כמו הזדמנויות להייטק הישראלי באמירויות או התמודדות עם פריצות סייבר - כמו אלו שמתרחשות עכשיו. אלו לצד פרקים הנוגעים בכל רבדי עולם ההייטק, כמו הדרך לאקזיט בשלבים מוקדמים וסט הכלים האולטימטיבי ליזמים.
    להאזנה>>
  5. 'הסטארטאפיסטיות'
    המגישות ליבליב פיב וגילי גולנדר, מסקרות את כל הנושאים שיזמת צריכה להכיר, ונועד לתת במה לכל הנשים המדהימות שיש בתעשייה. בפרקים השונים מתראיינות יזמיות בלבד על התובנות, האתגרים וההצלחות שלהן. ישנם פרקים שונים ומגוונים, כמו הדרך של מיזם מרעיון ועד סגירה, השקעות, רילוקיישן ועוד.
    להאזנה>>

    למי שכבר נמצא בתעשייה ורוצה להעמיק נמליץ על:

  6. MamraMic
    הפודקאסט של עמותת יוצאי יחידת ממר"ם. בכל שבוע מארחים יוסי מלמד ורועי אייזנמן בוגרים מהיחידה, כדי להעמיק בעולמות התוכנה והטכנולוגיה.
    להאזנה>>
  7. מפתחים חסרי תרבות
    אבי עציוני ויפתח בר מגישים פודקאסט בעברית על צוותי פיתוח, עבודה בהייטק ומה שבניהם. יש הרבה פרקים מקצועיים אבל גם לא מעט פרקים על סביבת העבודה של עולם ההייטק - כמו עבודה בימי קורונה, ההבדלים בין עבודה בסטראטאפ לעבודה בחברה גדולה או מה לעשות כשקולגה מעצבן אותך.
    להאזנה>>

 אז האם פודקאסטים בלבד מתאימים כדי לעשות את המעבר להייטק? לא בטוח. אבל מדובר בדרך מצוינת להתחיל ולהכיר את המונחים בעולם הזה. "כשמגיעים אלי מועמדים עם רעב ללמוד ולהצליח, יכול להיות שאעדיף אותם על פני מועמדים מנוסים יותר", אומר עדן בן סימון, מנכל אייביטק. "גם מי שנמצא בתחום כבר מספר שנים צריך תמיד להמשיך ללמוד ולהתפתח. כולנו בחברה מאזינים באופן קבוע לפודקאסטים, כי זו פשוט דרך מאוד נוחה להכיר את האקו-סיסטם ולהעמיק בתחומים שונים כדי להבין את התמונה הרחבה של התעשייה"

אך האם האזנה לפודקאסטים, טובים ככל שיהיו, מספיקה כדי להתקבל לעבודה ללא ניסיון? ככל הנראה שלא, אבל אין ספק שזה יעניק לכם מושג כללי שיאפשר לכם לצלול לתוך הביצה הזאת. "אין ספק שצריך ידע בסיסי בתחום מסוים", מסכם בן סימון, "אבל גיליתי שכשאנחנו כחברה חונכים עובדים, זה משתלם לנו משתי בחינות: הראשונה היא שהעובדים יהיו מקצועיים וידברו באותה השפה, והשנייה היא שהעובד מרגיש מחויב יותר למקום העבודה".