שונאים את העבודה שלכם? נמאס לכם? חושבים לעזוב? ההחלטה להתפטר היא לא החלטה של מה בכך – ורגע לפני שאתם מגישים מכתב התפטרות, כדאי שתעשו את ארבעת הדברים האלו:

מצאו סיבה ברורה

לפני שאתם מתפטרים, אתם צריכים להבין מה מניע אתכם להחלטה הזאת. חשוב לזהות את כל הגורמים המשפיעים על ההחלטה שלכם, ובדרך כלל יש כמה וכמה. כשתדעו להסביר את כל הסיבות שלכם לעזוב, יהיה הרבה יותר קל להבין מה תרצו לעשות בהמשך, ואם זו באמת ההחלטה הנכונה להתפטר.

היו לגמרי כנים עם עצמכם, זוהי לא החלטה שמקבלים בקלות. כתבו רשימה של כל האופציות שלכם וודאו שאתם מקבלים החלטה מלומדת. אפילו רשימה פשוטה של יתרונות וחסרונות יכולה לעזור.

אתם יכולים גם ליזום שיחה עם אדם שאתם סומכים עליו ולבקש את דעתו. נסו אפילו ליצור שיח עם אנשים שהתפטרו בזמן האחרון, כדי לשמוע עוד דעות ולקבל עצות האם זה הדבר הנכון עבורכם כרגע.

בנו תכנית מוצקה להמשך

אתם צריכים שתהיה לכם תכנית ברורה למה שיקרה אחרי שתתפטרו. עם כמה שזה מרגיש כרגע כמו דרך ללא מוצא, לא תמיד האפשרות היחידה שלכם היא דווקא להתפטר. בדרך כלל אנשים מתפטרים בגלל מקומות עבודה שעושים להם רע, בגלל מנהלים לא מוצלחים, עיכובים בקידום או שכר נמוך. בהרבה מקרים את הבעיות האלו ניתן לפתור.

אם למשל הקריירה שלכם מרגישה תקועה אבל אתם שמחים במקום העבודה שלכם באופן כללי, נסו לחפש אפשרויות קידום או ריענון במקום העבודה הנוכחי שלכם. קבעו פגישה עם הבוס כדי לבדוק אילו פעולות תוכלו לנקוט כדי לשפר את מצבכם. לעיתים קרובות מנהלים לא מודעים לתחושות של עובדיהם, ויכול להיות שתוכלו להאיר את עיניהם לבעיות שהם יכולים לעזור לכם לפתור, ואף לשפר את תפקודכם ואת תפקוד הארגון שלכם.

איך להיות פרודוקטיביים יותר בעבודה (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
צריכים שתהיה לכם תכנית ברורה למה שיקרה אחרי שתתפטרו | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

עשו שיעורי בית

ברגע שיש לכם תכנית, תצטרכו להתחיל לחשוב מה אתם צריכים לעשות כדי להפוך אותה למציאות. אילו יכולות תצטרכו לפתח? איפה אתם יכולים ללמוד לפתח אותן? אולי תצטרכו להירשם ללימודים נוספים? כמה זמן יידרש לכם ללמוד? כדי שתוכלו לקבל החלטה שקולה ונכונה חשוב שיהיו לכם תשובות לכל השאלות האלו.

שקלו את מצבכם הכספי

אל תתפטרו עד שלא תבחנו לעומק את מצבכם הכספי. אם תעזבו את מקום העבודה לפני שתמצאו מקום עבודה חדש, יכול להיות שתהיו בבעיה כלכלית. אף אחד לא מבטיח לכם שתמצאו עבודה חדשה במהירות. אתם צריכים להיות מוכנים לאופציה שתצטרכו להחזיק את עצמכם ללא שכר במשך שלושה עד שישה חודשים, אולי אפילו יותר – וגם מעבר לתקופת דמי האבטלה.

מתלבטים איזה תואר הכי מתאים לכם ללמוד? הכירו את Leap - כלי חכם לבחירת מסלול קריירה בהתאמה אישית. לאבחון חינם>>