View this post on Instagram

A post shared by TRT Deutsch (@trtdeutsch) on

מגפת הקורונה משאירה את כולם בבית ומבטלת אירועים בכל רחבי העולם, ונראה כי העבודה, הלימודים, ובגדול רוב תחומי החיים, עברו להתקיים בימים אלו בשלט רחוק באמצעות אפליקציות צ'אט ווידאו שונות.

באוניברסיטת BBT שביפן, לקחו את השימוש בטכנולוגיה כדי לשמור על שגרת החיים כמה צעדים קדימה, וקיימו בשבוע שעבר טקס סיום בו נכחו כל הסטודנטים הבוגרים, מבלי להיות נוכחים באמת.

טקס הסיום נערך ב-28 במרץ, במלון גראנד פאלאס בטוקיו, ובו השתתפו הבוגרים, הצטלמו יחד וקיבלו תעודות כל זאת מבלי לצאת מהבית ולהסתכן בהידבקות בוירוס. איך זה אפשרי? בטקס השתמשו ברובטים הנקראים "NEWME" (אני החדש), אשר מאפשרים למשתמשים לשלוט בהם מרחוק ואף להציג על המסך את פניהם ולדבר בקולם בזמן אמת. 

View this post on Instagram

A post shared by OhmniLabs (@ohmnilabs) on

View this post on Instagram

A post shared by Mite Nishio (@mitenishio) on

כאמור הרובטים החדשניים אפשרו לבוגרים לתקשר עם הנמצאים בטקס בזמן שפניהם מוצגים על המסך, ובנוסף התפעול מרחוק אפשר לבוגרים ממש לקבל את את התעודות ולאחוזר בהן באמצעות זרועות הרובוטים. אך באוניברסיטה לא הסתפקו בהענקת התעודה באמצעותם ,וטרחו גם להלביש את הרובטים בגלימות והכובעים המסורתיים הנהוגים בטקסי סיום כדי להוסיף לאווירה. מי שהעניק את התעודות ואף הצטלם לצד הרובטים שאוחזים את התעודות ועל צגיהם פרצופי הבוגרים הנרגשים, הוא נשיא האוניברסיטה אומה קניצ'י.

לצד הבוגרים המסיימים, השתתפו בטקס גם שאר הסטודנטים שצפו בטקס יחדיו והגיבו אליו באמצעות אפליקציית זום.