הגעתם לשלב בחיים שבו הגיע הזמן להיות רציניים, להחליט מה אתם רוצים לעשות בחיים, למצוא עבודה רצינית או להירשם ללימודים, אבל אין לכם מושג מה בעצם אתם רוצים לעשות? יש לכם ציון פסיכומטרי וממוצע בגרויות לא רעים בכלל, אבל אתם מתלבטים איזה מקצוע יהיה מתגמל ובעל ביקוש רב יותר בשוק? כדאי לכם לשקול פנייה להכוונה תעסוקתית.

הכוונה תעסוקתית היא בעצם עזרה בבחירת מקצוע לחיים, משימה לא פשוטה לנוכח מגוון עצום של אפשרויות שניצבות בפנינו ושוק התעסוקה שעובר טלטלות ושינויים במציאות הדיגיטלית של ימינו. מדובר בבחירה שיש לה השלכות כבדות על המשך חייכם – איך תיראה תקופת הלימודים שלכם, כמה עמוסה, מעניינת, קשה היא תהיה? ובסיום הלימודים - באילו מקומות תוכלו לעבוד, מה ההכנסה שתגיעו אליה ואילו אפשרויות קידום והתפתחות יעמדו בפניכם בהמשך הדרך?

מטרת ההכוונה התעסוקתית היא לעזור לכם להגיע להחלטה לגבי תחום הלימודים והקריירה שתרצו לפנות אליו. היא נעשית על בסיס אבחון אישי מקיף שלכם, שלוקח בחשבון את מגוון הכישורים שלכם, נקודות חוזק וחולשה, מאפייני האישיות, נטיות מקצועיות וציפיות מהמקצוע. הייעוץ נעשה בהתאם לצרכים, היכולות, הנטיות התעסוקתיות-לימודיות, הגיל וצומת החיים שבה נמצא כל אחד.

איפה מקבלים הכוונה תעסוקתית?

​​הכוונה תעסוקתית ניתן למצוא במגוון מסגרות מקצועיות; שירות התעסוקה, לדוגמה, מציע יעוץ תעסוקתי אצל יועצי ההשמה בלשכות התעסוקה השונות ברחבי הארץ. במהלך הייעוץ יישקלו עבורכם כל המרכיבים העשויים להשפיע על תהליך חיפוש העבודה, כולל אפשרויות הלימוד השונות. השירות ניתן ללא תשלום. גם ביחידות ההכוונה לחיילים משוחררים ברשויות המקומיות עומדים לרשותכם יועצים, אשר יסייעו לכם לגבש החלטה על כיווני התעסוקה המתאימים לכם.

עוד אפשרות היא ייעוץ והכוונה תעסוקתית בתשלום במכוני אבחון מקצועיים, אשר מתאימה גם למי שנמצאים בתחילת דרכם ומחפשים הכוונה ללימודים גבוהים וגם למי ששוקלים לעשות הסבה מקצועית ולשנות מסלול בקריירה. תהליך הייעוץ והאבחון התעסוקתי בתשלום כולל מפגשים וראיון עם פסיכולוג תעסוקתי, יום מבחנים וקבלת דו"ח מסכם, שיציע לכם המלצות ללימודים ולמקצועות רלוונטיים על סמך האבחון שנעשה לכם.

אבל לפני שיוצאים החוצה, יש גם אפשרויות לא פחות טובות שאפשר להגיע אליהן בלחיצת כפתור. LEAP, הכלי החדש והחינמי, יעזור לכם לבחור מסלול לימודים וקריירה בהתאמה אישית, בתוך כ-14 דקות בלבד. בשלב הראשון של האבחון יוצגו בפניכם 93 היגדים, ותצטרכו לבחור את ההיגדים שמאפיינים אתכם ואיתם אתם הכי מזדהים על ידי לחיצה על כפתור "בול אני". אם ההיגד פחות מתאים, לחצו "פחות אני", או עברו הלאה. בשלב הבא המערכת תדרג את התוצאות על פי סדר העדיפויות שלכם. בשלב האחרון של התוצאות תקבלו את המקצועות והתחומים שנמצאו הכי מתאימים לכם (1-3), בשילוב מידע שימושי, כגון רמת השכר בתחום. לבסוף, במידה ותהיו מעוניינים, מוסדות לימודים רלוונטיים יוכלו גם לפנות אליכם להצעות.

כלי אבחוני זה מבוסס על מחקרים וסקרים מעמיקים שהועברו למשתתפים רבים. מנגנון הניבוי העומד מאחורי Leap פותח על ידי חברת TACK אסטרטגיות צמיחה ובראשה ד"ר איתן אור, בעלים ומנכ"ל בעל PHD בפסיכולוגיה ארגונית.

בסופו של דבר, גם אם אתם נמצאים בתחילת הדרך או לחילופין מחפשים שינוי מקצועי בקריירה, מדובר באחת ההחלטות המשמעותיות שתיקחו בחייכם, וכדאי להתייחס אליה בכובד ראש - ולא לחשוש להתייעץ עם גורמים מקצועיים בנושא.