בשנת 2018 פוטר סקוט טרייסי מעבודתו בבית הזיקוק באוסטרליה, בעקבות פרסום של סרטון שנוי במחלוקת בפייסבוק. כעת, לאחר מאבק משפטי של שנתיים הוא לא רק הוחזר לעבודתו אלא זכה בתביעה ויקבל ממעסיקיו פיצוי בגובה של כ-200 אלף דולר.

פיטוריו של טרייסי התרחשו לאחר שפרסם בקבוצת פייסבוק סגורה, סרטון פארודי שצוחק כביכול על תהליך המשא ומתן על שכרו בחברה. בסרטון נראית אחת הסצנות מהסרט הגרמני 'הנפילה' (Downfall) משנת 2004, בה היטלר משוחח עם הקצינים ומתפרץ בזעם; כאשר במקום התרגום האמיתי לסצנה מהסרט, הופיע בכתוביות דיאלוג אלטרנטיבי המתייחס כאמור לנושא השכר בחברה.

בתגובה לפרסום ברשת החברתית, טענו בבית הזיקוק כי טרייסי השווה את הבוסים שלו לנאצים וכי הסרטון פוגעני ולא הולם, והביאו לפיטוריו. זאת למרות שהסצינה המוכרת מהווה בסיס לפארודיות שונות כבר שנים, וגם היום ניתן למצוא ביוטיוב סרטונים המעניקים לה הקשרים שונים ומשונים באמצעות כתוביות מצחיקות.

לאחר שפוטר, פנה סקוט טרייסי לבית דין לעבודה בטענה שהפיטורים אינם הוגנים, שכן הסרטון המדובר הוא בדיחה בלבד ולא היתה לו כוונה להעליב איש, או לדמות את מעסיקיו להיטלר או לנאצים. למרות שבתחילה נדחתה תביעתו, הוא ערער, ובסופו של דבר עמדתו התקבלה והוא חזר לעבודתו כבר בחודש מרץ.

למרות שהדין לצידו, וטרייסי חזר לעבודתו כבר לפני כחצי שנה, לאחר שנה וחצי ללא עבודה, החברה טענה כי יש לשלם לו פיצוי בסך 150 אלף דולר בלבד - סכום הקטן מהשכר שהיה מרוויח לאורך התקופה לולא פוטר; זאת בשל העובדה ששיתף את הסרטון עם קולגות ומכיוון שהתנהגותו היתה שגויה לדבריהם, בנוסף נטען כי היה יכול למצוא עבודה אחרת בזמן זה.

השבוע הכריע בית המשפט באוסטרליה בסוגיה, וקבע כי החברה תשלם לסקוט טרייסי סכום כולל של כ-200 אלף דולר-  177,325 דולר על שכר ובונוסים שהפסיד במהלך התקופה, ו-24,070 דולר - הסכום המוערך של העלאה אפשרית בתקופה בה לא עבד.