חושבים על הקמת עסק חדש? לפי תוצאות מחקר חדש, כדאי שתתחילו עוד לפני גיל 30. סקר שהקיף למעלה מ-25,000 משתתפים, בין הגילים 18–40, ב-35 מדינות בעולם וביניהן ישראל (1,000 משתתפים מישראל), ונערך בחודש אפריל האחרון, בדק האם יזמות מיועדת לאנשים צעירים ומהו הגיל האידיאלי להקמת עסק.

הסקר, שנערך על ידי חברת הרבלייף באמצעות מכון OnePoll, מצא כי הגיל האידיאלי להקמת עסק לדעת הנשאלים הוא גיל 28. עוד עלה מהסקר כי עבור המשיבים הגלובליים המעוניינים להקים עסק (74%), 51% מהם חוששים שלא יתייחסו אליהם ברצינות בשל גילם - אך במקביל רואים בו גם גורם חיובי. למעשה, מחצית מהיזמים הגלובליים סבורים שגילם יסייע לסיכויי ההצלחה שלהם, שישה מתוך עשרה (61%) אמרו שהגיל הוא מרכיב חיובי כי הם טובים יותר באימוץ טכנולוגיה חדשה בהשוואה לדורות קודמים, ו-43% אמרו שהם נוטים יותר לאמץ רעיונות חדשים שטרם נחקרו.

29% מהמעוניינים להקים עסק אמרו שהם "פחות חוששים להיכשל" מדורות אחרים, 31% מהנשאלים רואים ביזמות הזדמנות לשינוי קריירה, ואילו 26% מעוניינים להשלים הכנסה לאחר צמצום שעות העבודה שלהם - טרנד שנחשב לפופולרי מאוד בקרוב דור ה-Z. עבור אלו שהיו מועסקים בעבר כשכירים ומעוניינים כיום ביזמות, 60% מהנשאלים הגלובליים אמרו כי אחת הסיבות היא כי נמאס להם לשמוע "לא" מעובדים וממנהלים מבוגרים יותר. אחוז זהה (60%) לא הרגישו שהרעיונות שלהם נלקחו בחשבון בתפקידים קודמים.

51% חוששים שלא יתייחסו אליהם ברצינות בשל גילם, 31% רואים ביזמות הזדמנות לשינוי קריירה, ואילו 26% מעוניינים להשלים הכנסה לאחר צמצום שעות העבודה שלהם

"אם העבודה עם יזמים לאורך 41 השנים האחרונות לימדה אותנו משהו, זה שללא קשר לגילכם, ההבדל בין הצלחה לכישלון טמון לרוב בבניית יסודות עסקיים טובים, נכונות ללמוד, להסתגל ולעבוד קשה ותשוקה לעבודה שלכם, "אמר ג'ון דה סימון נשיא הרבלייף. "אין זמן טוב מההווה".

אבל תשוקה ליזמות אינה אומרת שהמשיבים ממהרים לבחור באפיק זה; לדעתו של המשיב הממוצע, לאדם המקים עסק משלו צריכות להיות חמש שנות ניסיון. רבים מהנשאלים מצפים להתמודדות עם אתגרים לאורך הדרך. האתגרים העיקריים איתם התמודדו היזמים הגלובליים כללו שכר מספק שיכסה על עלויות (35%), הסתגלות ל"נורמלי החדש" בעקבות המגפה (35%), ומכירות וגיוס לקוחות (35%).

תוצאות הסקר הראו כי 63% מאמינים שהדור שלהם מתמודד טוב יותר עם אתגרים ייחודיים בעת הקמת העסק, בהשוואה לדורות קודמים.

"כשיזמים צעירים לומדים כיצד לנהל את האתגרים היום-יומיים הכרוכים בפתיחת עסק משלהם, זה חיוני שהם יקיפו את עצמם בקהילה תומכת, הכוללת מנטורים ואנשים שידחפו אותם ללא הפסקה כדי להגיע לשלב הבא", הוסיף דה סימון.

ומה קורה בישראל?

ל-65% אחוזים מהנשאלים הישראלים יש חלום להפוך ליזמים, בעוד ש-19% מהם ציינו שהם כבר בעלי עסק. מבין המעוניינים ביזמות - "להיות הבוס של עצמי", נמצא כגורם המניע העיקרי (44%) ואחריו היכולת ללכת בעקבות התשוקה שלהם (43%). יותר משלושה מתוך עשרה נשאלים אמרו שהם רוצים לפרנס את משפחתם (36%) או מעוניינים בגמישות רבה יותר בעבודה (31%).

עוד עלה מהמחקר כי 28% מהנשאלים הישראליים רואים ביזמות הזדמנות לשינוי קריירה, ואילו 18% מעוניינים להשלים הכנסה לאחר צמצום שעות העבודה שלהם.

עבור אלו שהיו מועסקים בעבר כשכירים ומעוניינים כיום ביזמות, עלה ש-52% מהנשאלים הישראליים אמרו כי אחת הסיבות היא כי נמאס להם לשמוע "לא" מעובדים וממנהלים מבוגרים יותר, ו-59% לא הרגישו שהרעיונות שלהם נלקחו בחשבון בתפקידים קודמים. רבים מהנשאלים מצפים להתמודדות עם אתגרים לאורך הדרך. האתגרים העיקריים איתם התמודדו היזמים הישראליים כללו שכר מספק שיכסה על עלויות (40%) מימון העסק (37%), ומכירות או גיוס לקוחות (33%).