אם הרובוטים אכן עומדים להשתלט על מקומות העבודה, כדאי אולי לדעת אילו מקצועות דווקא צפויים לצמוח. נתונים חדשים של אתר התעסוקה CareerBuilder מנסים לשפוך אור על הנושא, ואולי אפילו לעזור בקבלת החלטה מקצועית.

האתר ניתח את מגמות התעסוקה כדי לצפות את צמיחת שוק העבודה בחמש השנים הבאות. לפי התחזית של האתר, בארה"ב יתווספו עוד 8 מיליון משרות עד 2023. עם זאת, כפי שניתן לשער, תוספת המשרות לא תתחלק באופן שווה בין המגזרים השונים.

האתר חילק את העבודות השונות לשלוש קטגוריות: שכר נמוך, שכר ביניים ושכר גבוה. לפי הניתוח, למשרות בשכר הביניים יתווספו פחות מ-4% מהמשרות החדשות, בעוד לשתי הקטגוריות האחרות יתווספו כ-5.5%. מפתיעות עוד יותר הן סוג העבודות שצומחות בקצב המהיר ביותר בכל קטגוריה.

בקטגוריית השכר הגבוה צפויה ראיית חשבון להיות אחד המקצועות הצומחים ביותר בחמש השנים הקרובות בארה"ב; כ-50 אלף נהגי משלוחים – מקצוע בקטגוריית הביניים מבחינת שכר – יצטרפו לפי התחזית לשוק התעסוקה בשנים הקרובות. למרות זאת, שני המקצועות האלה צפויים להיפגע מאוטומציה. חוקרים מאוקספורד מצאו כי יש סיכוי של 95% שרואי חשבון יוחלפו במחשבים בשני העשורים הקרובים. גם הביקוש לאחיות צפוי לעלות - בכ-7%. 

לדברי מנכ"לית האתר CareerBuilder, אירנה נובוסלסקי, "החדשנות הטכנולוגית נעה בקצב חסר תקדים, ומגדירה מחדש את המקצועות והכישורים הדרושים בשוק העבודה. עובדים בכל הרמות יצטרכו להמשיך לחפש הזדמנויות כדי לשפר את כישוריהם ולהצליח לנווט על רקע השינויים בשוק העבודה"

כתבה זו פורסמה במקור באתר TheMarker

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך: