א' (השם המלא שמור במערכת), עבדה למעלה משנה כמנהלת מכירות במכון כושר, שפועל באחד הישובים בדרום הארץ. לטענתה, במהלך העבודה בעלי מכון הכושר נהגו להתעמר בה ולהשפיל אותה על בסיס יומי.

"בעל המכון היה צועק עליי בכל המכון. באחד המקרים הוא צעק עליי: 'תרימי את התחת שלך מהכיסא ותסתובבי במועדון או שאני אגלגל אותך מהמדרגות'", טענה א', "הוא היה קורא לי בפני לקוחות והפקידות במכון: 'בלונדה, מטומטמת'".

כתוצאה ממסכת ההשפלות וההתעללות שחוותה, א' הרגישה שהיא לא מסוגלת יותר והתמוטטה נפשית. מכיוון שלא יכולה הייתה לשאת עוד את ההשפלות, החליטה א' להתפטר מתפקידה.

לפני כשלוש שנים הגישה א' תביעה נגד בעלי המכון לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, לקבלת פיצויי פיטורין שכן נאלצה להתפטר מעבודתה ויש לראות בה כמי שפוטרה – על כן היא זכאית לכל המשתמע מכך, גם להפרשי שכר פנסיה, לשעות נוספות ועוד.

"נהג לזרוק תפוחים על עובדים ולהסתובב חצי ערום"

בעלי החברה הגישו כתב הגנה בו הכחישו את טענותיה של א'. לטענתם, היא עזבה את עבודתה ללא שום סיבה, מבלי לתת להם התראה מוקדמת של חודש מראש. עוד הוסיפו כי לעובדת הייתה נטייה לצאת להפסקות ארוכות מידי יום, ולכן לטענתם היא אינה זכאית לשום פיצוי.

עובדת אחרת שהעידה לטובתה של א' בבית המשפט, חשפה כי אחד מבעלי המכון נהג לאכול תפוחים ולזרוק את השאריות לעבר העובדים, דיבר בגסות לעברם ולא פעם נכנס לספא במכון הכושר כשהוא חצי ערום וביקש מהעובדות שיביאו לו מגבות.

השופט יוחנן כהן ששמע את הצדדים, החליט לקבל את תביעתה של א' וטען כי יש לראות בה כמי שפוטרה ולא כפי שהתפטרה, וזאת לאור ההתעמרות והתעללות הנפשית שעברה על ידי בעלי המכון. לסיכום פסק השופט כי בעלי המכון יפצו את העובדת בסכום של 115 אלף שקל.