הקיץ הישראלי ידוע בטמפרטורות גבוהות ובאחוזי לחות גבוהים, מה שהופך את הגופייה לאחד מפרטי הלבוש הפופולריים ביותר. הכל טוב ויפה, אם אתן הולכות לים או לבריכה, לבית קפה עם חברים או סתם להסתובב, אבל כאשר מדובר בראיון עבודה או בפגישה עסקית - לא כל גופייה היא לגיטימית.

לא צמוד מדי

בעולם העסקי, אין צורך ללבוש צמוד מדי, בעיקר לא בחודשים בהם כל מגע של בד על הגוף יכול לגרום לכתמי זיעה שיהיה מאוד קשה להסיר. החוכמה היא לבחור גופייה מבד מעט רפוי, כזה שלא נצמד יותר מדי לגוף ובעיקר לא באזור בית השחי. לפעמים אפילו מומלץ לבחור גופייה במידה אחת יותר מהמידה הרגילה, כדי שהבד לא ייצמד לגוף אך יהיה ניתן עדיין לייצר מראה נשי מודגש, עם הכנסת הגופייה לתוך המכנסיים או הוספת חגורה.

עומק המחשוף

לבישת גופייה חושפת את הזרועות מהכתפיים עד כפות הידיים, ואין צורך שתחשוף יותר. הכי בטוח ללכת על צווארון ניקי - שהוא בעצם חצי צווארון גולף שמגיע עד לחלקו הנמוך של הצוואר - הוא מסתיר מספיק, אבל גם לא מחמם יתר את הצוואר. לאלה שרק המחשבה על צווארון בקיץ גורמת להן להזיע, ההמלצה היא לבחור בגופייה עם מחשוף שאינו פתוח מדי בגזרת וי, לא מחשוף עמוק או כזה שנשפך למטה.

עובי הכתפיות

כיום ניתן למצוא לא מעט חולצות ללא שרוול או עם שרוול קטנטן שכמעט ואינו מורגש, אך מייצר מראה רשמי יותר ועומד בתנאי הגופייה. גופיות עם כתפיות דקות אינן מתאימות לפגישות עסקיות וגם לא לראיונות עבודה, אבל אם בכל זאת לובשים אחת כזו יש ללבוש מעליה בלייזר (שאפשר ללבוש רק בשביל הפגישה ולהסיר מייד אחרי) או ווסט ללא שרוולים שיספק מראה עסקי, יכסה על הכתפיות הדקות של הגופיות, אבל לא יעמיס יותר מדי - לא בחום ולא במראה. 

מה ללבוש לפגישת עבודה בקיץ? (צילום: גלעד בר שלו,  יח"צ)
קטי נאור (משמאל) לבושה בווסט ללא שרוולים שמכסה על הכתפיות. לצדה נטלי פורמן | צילום: גלעד בר שלו, יח"צ

סוג הבד

חשוב לשים לב שהבד של הגופייה הוא בד איכותי, לא בד שקוף או כזה שיוציא כדוריות בד אחרי הכביסה הראשונה. ההמלצה היא למדוד את הגופייה לא רק בחדר הלבשה אלא גם מול המראות בחנות עצמה, כדי לבדוק את שקיפות הבד בתאורה שונה. כדאי להימנע מבדים שאינם נושמים כמו ויסקוזה, או בדים שדורשים טיפול מיוחד כמו פשתן. באופן כללי בדים זולים (כגון טריקו, למשל), יכולים לייצר מראה סתמי ואפילו של פיג'מה - לכן בעולם העסקים כדאי להימנע מללבוש אותם.

צבעוניות והדפס

בקיץ הישראלי צבעי הפסטל הם אלה ששולטים וגופייה בצבעים בהירים יכולה לייצר מראה קליל וקיצי, אך עם זאת רציני ועסקי. מומלץ ללבוש לראיון עבודה חולצה בגוון כחול, כי הוא נחשב לנעים ולצבע שמזמן תקשורת עם הצד השני. כמובן שצבעים בסיסיים כמו שחור ולבן תמיד הולכים ולאלה שממש אוהבות הדפסים ובדים עם דוגמאות - אפשר לבחור דוגמה מינימלית ולא בולטת, לא בצבע ולא בצורה, על מנת לא להקשות על המראיין.

 

 עם מה לא לובשים גופייה?

לרכוש את הגופייה הנכונה זה השלב הראשון והחשוב, אבל התאמה לא נכונה יכול להרוס את כל המראה ולייצר מראה סתמי ואפילו זול. כמה דגשים חשובים בלבישת גופייה ובהתאמה שלה:

חזייה נכונה

מתחת לגופייה יש ללבוש חזייה תומכת ויציבה בצבע ניוד וחשוב לשים לב שהכתפיות שלה לא בולטות מחוץ לכתפיות של הגופייה.

חלק תחתון רפוי ולא קצר

וותרו על חלק תחתון צמוד והעדיפו מכנסיים מחויטים או חצאית מחמיאה - שהיא לא מיני ולא מאוד צמודה. כל חלק תחתון שהוא קצר - מכנסיים קצרים או חצאית קצרה - לא מתאים לגופייה, שכן המראה שמתקבל הוא מראה פשוט מדי שמתאים לים או לבית הקפה ופחות לעסקים.

טיפ קטן וחשוב: למתלבטות מה ללבוש לראיון עבודה או לפגישה עסקית, הפתרון הטוב ביותר הוא חליפה. מכנסיים ארוכים או קצרים (אך לא קצרים מדי) עם גופייה ומעל חלק עליון מכופתר, ז'קט או וסט תואם יעשו את העבודה ולא יגרמו לחום והזעה מיותרים.

הכותבת קטי נאור היא יועצת תדמית וסטיילינג עם מומחיות בעולם העסקים.