אישה מבולבלת עבודה (צילום: realsimple.com, Getty images)
איך תעברו בשלום את השבוע הראשון? | צילום: realsimple.com, Getty images
השבוע הראשון בעבודה חדשה יכול להיות מרגש מאוד – התחלות חדשות, הזדמנויות מרתקות ואנשים מעניינים – אבל גם יכול לקבוע את המשך עתידכם במקום העבודה. איך תימנעו מהמלכודות הצפויות ומטעויות מתבקשות ותמצו את המיטב מהימים הראשונים שלכם במשרד? הנה כמה טיפים שכדאי לכם לאמץ.

היכרויות או לא להיות

בשבוע הראשון תפגשו את רוב הקולגות, הספקים והלקוחות שלכם בבת אחת. באופן טבעי, קשה לעקוב אחרי כל השמות והפרטים הקטנים, ויש סיכוי רב יותר שתעשו טעויות קריטיות כמו לשכוח מה תפקידו של האדם שאותו פגשתם הרגע, או לפלוט מידע רגיש בסביבת מישהו שמקורב לבוס.

הנה טיפ שיעזור לכם: כשאתם מציגים את עצמכם, חייכו חיוך רחב ולחצו את ידו של האדם שמולכם. הקפידו לחזור על שמו בעצמכם תוך כדי שמירה על קשר עין – כך הוא ייחקק טוב יותר במוחכם. למשל, אם הוא אומר לכם "היי, אני משה", הביטו בפניו ואמרו "משה, נעים מאוד" ואת שמכם. פייסבוק, אגב, יכול לסייע לכם במקום שבו הזיכרון קצת מתעתע.

פגישה, חצי פגישה

גם אם מי ששכר אתכם לעבודה הוא הממונה הישיר שלכם, נציג מחלקת משאבי אנוש או קולגה, דאגו לקבוע פגישה קצרה גם עם מי שמנהל את העניינים עוד בימים הראשונים שלכם במשרד. אל תחכו עד שהבוס יפנה אליכם – קחו יוזמה ובקשו כמה דקות מזמנו כדי להציג את עצמכם, מאיפה באתם וקצת על חייכם האישיים. זכרו שיש לכם הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני, ולכן כדאי שתהיו בשליטה על הנסיבות.

עוד בלימודים וקריירה:

פונקציה של יעילות

אחרי שתמצאו את המקום שלכם במשרד, הקפידו לבדוק שבסביבת העבודה שלכם לא חסר כלום ושאין משהו שעלול לעכב אתכם מלהתחיל מיד. זקוקים לציוד משרדי? חשבון האימייל שלכם עדיין לא מסונכרן? אל תהססו לדבר ולפתור את הבעיות הקטנות הללו. אם תחששו להצטייר כנודניקים תגלו עד מהרה שהדברים הללו נוטים ליפול בין הכיסאות ולהישאר שם במשך תקופה ארוכה. תאמינו לנו, עדיף שתצטיירו כקפדניים בשבוע הראשון שלכם בעבודה - מאשר כלא יעילים.

הארוחה החשובה ביותר ביום

ולא, אנחנו לא מתכוונים לארוחת הבוקר. ארוחת הצהריים בעבודה היא הזדמנות פז ליצור קשרים חברתיים ועסקיים עם הקולגות והמנהלים, במיוחד אם היא מתקיימת מחוץ לכתלי המשרד. אם מישהו מהם מזמין אתכם לצאת לאכול בחוץ – אל תסרבו בנימוס, גם אם הבאתם ארוחת צהריים מהבית או שאתם עדיין מתאקלמים.

אם לא הוזמנתם, נסו למצוא הזדמנות לסעוד במשרד עם אנשים שכבר הכרתם ולהצטרף לאנשים שאינכם מכירים. בכל מקרה, הימנעו מלאכול לבד או ליד המחשב בימים הראשונים שלכם.

מודל לחיקוי

הימים הראשונים הם זמן מצוין למצוא מנטור במשרד, אדם שאתם שואפים ללמוד ממנו ולהגיע להישגים שלו. אתם לא חייבים לעדכן את המודל שלכם שאימצתם אותו – מספיק שתצפו בו מרחוק ותנסו לעורר את תשומת לבו.

גוש של מפריעים

בכל משרד יש כמה כאלה – העובדים שאף אחד לא ממש מחבב, אלה שמדכאים את כולם, מתסיסים את האווירה ובאופן כללי משפיעים לרעה על עובדים אחרים. נסו לבחון מי האנשים שמהם כדאי לשמור מרחק, לפחות בהתחלה, והקפידו על דיסטנס מנומס. תוכלו להתקרב אליהם בשלב מאוחר יותר, אחרי שתכירו את הנפשות הפועלות ואת הדינמיקה המשרדית, אבל מומלץ לא לשפוך בפניהם את הלב ביומיים הראשונים.

לכל תשובה שאלה

סביבת העבודה שלכם מסודרת ומתפקדת, נפגשתם לצהריים עם הבוס ואתם כבר מקומבנים עם המזכירה. אבל מה אתם אמורים לעשות עכשיו? סביר להניח שבימים הראשונים שלכם לא יטילו עליכם משימות, ועלולה לחלוף תקופה עד שתוכלו להתנהל בעצמאות במקום העבודה.

במקרה כזה – דאגו לעצמכם למשימות ואתגרים. פנו לממונה הישיר שלכם או לקולגה ונסו להבין מה היעדים שלכם בטווח הקצר. ככל שתקדימו להניע את עצמכם לפעולה ותראו נכונות להיכנס לעניינים, כך יגדל הסיכוי שלכם להרשים את המנהלים שלכם, ליצור קשרים בריאים עם חבריכם לעבודה ולשרוד במקום החדש גם זמן רב אחרי שהשבוע הראשון שלכם יסתיים.