גוסטבו, צעיר בשנות ה-30 לחייו, אב לשלושה ילדים משכונת פואטה לוגונז שבקורדובה ספרד, ניסה לשלוח לחבר מהעבודה הודעה קולית באפליקציית WhatsApp, במהלכה הזכיר את הבוס של השניים, תוך שהוא מכנה אותו "הבן זונה". בסופו של דבר הוא התחרט ולא שלח את ההודעה. או לפחות זה מה שחשב - גוסטבו לא ידע שההקלטה כבר נשלחה, וגרוע מכך: החבר שלו האזין לה בקולי קולות באופן ספייס המשרדי, כשכולם סביבו שומעים הכל. כן, גם הבוס המדובר.

בראיון לאתר cronica סיפר גוסטבו: "עמדתי לשלוח הודעה קולית לחבר כדי לבקש ממנו שאבוא להחליף אותו מוקדם יותר במשמרת. חשבתי שההודעה לא נשלחה מכיוון שלא לחצתי היטב על הכפתור - והמשכתי בשלי".

דקות ספורות לאחר מכן, התחיל גוסטבו לקבל כל מיני הודעות משונות מחברים אחרים למשרד. חלק מההודעות שיבחו אותו על האומץ וחלקן ניסו להזהיר אותו לקראת מה שצפוי לו. רק אז התחילה להתברר לו התמונה העגומה – וכשבדק שנית הבין שההודעה אכן נשלחה. מבולבל מהמצב ניסה גוסטבו למחוק את ההודעה המפלילה, אבל מרוב לחץ מחק אותה רק מהמכשיר שלו, במקום למחוק אותה לצמיתות מההתכתבות של השניים (סיטואציה שכולנו מכירים, לצערנו).

למרות הפדיחה, היה בטוח שיקבל רק נזיפה

העובד, להגנתו, סבור היה שלמרות הפדיחה שנוצרה מול כולם, הבוס לא ייקח את העלבון קשה מדי – והנה שוב הוא גילה שטעה: כבר למחרת חיכה לו על השולחן מכתב פיטורין.

גוסטבו לא ויתר, החליט להילחם על מקומו ושלח לבוס מכתב ערעור על הפיטורין, שכן לטענתו מדובר בפיטורין "ללא עילה". "חיכיתי שלושה ימים לראות אם הוא (הבוס) יגיב על הדברים", סיפר גוסטבו, "הוא יודע על מצבי הכלכלי הקשה וחשבתי שיבין ללבי. אחרי שלושה ימים הלכתי לעורך דין וניסחנו יחד מסמך משפטי כדי למצוא פתרון לסיטואציה הלא נעימה", אמר גוסטבו והוסיף: "חילופי הדברים לא התרחשו בינינו, אלא הוא שמע איך כיניתי אותו בעקיפין. חוץ מזה שקראתי לו ככה כי כעסתי עליו, כי הוא לא נתן לי את הכסף שהיה חייב לי. הוא ידע שיש בינינו מתח שגם הוא אשם בו, ולכן לא ברור לי למה הוא מיתמם שכיניתי אותו ככה".

בינתיים הבוס של גוסטבו מסרב לחזור בו ולהשיבו לעבודה, ולאור ההתעניינות של התקשורת בנושא – עושה רושם שגם לו היה רוצה, כעת הוא אינו יכול לרדת מהעץ. כך שככל הנראה, אם אף אחד מהצדדים לא יוותר, הם צפויים להיגרר להליך משפטי ארוך.

אגב, לפי החוק בישראל, עובד זכאי לשימוע בטרם יפטור, מוצדקים ככל שיהיו הפיטורים. בשימוע לעובד ניתנת הזכות לשמוע את העילה לרצון לפטרו, להגיב כנגדה וכן להשמיע את עמדתו בצורה הוגנת.