רונית ריבה, הייתה עד לפני כשבוע מורה לאנגלית בבית ספר יסודי, והרוויחה 5,000 שקלים ברוטו, כן ברוטו קראתם נכון. ובדיוק בגלל המספר העגום הזה, ב-31 באוגוסט, רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, רונית העלתה פוסט לפייסבוק בו הסבירה מדוע החליטה לעזוב את המקצוע:

מחר הראשון בספטמבר ובניגוד לשלוש השנים הקודמות לא אלבש את מדי המורה שלי..החלטתי לעזוב זמנית (אני מקווה) את מערכת החינוך....

Posted by Ronit Riva on Monday, August 31, 2015

"להיות מורה אף פעם לא היה חלום שלי", סיפרה רונית שהגיעה להתארח בתכנית 'קיץ בריא' עם פאולה וליאון רוזנברג, "עבדתי בתקשורת, ערכתי ביחד עם גיל (גיל ריבה, בעלה) את 'לימוזינה', ואחר כך חזרתי ליחסי הציבור. באיזשהו שלב הרגשתי שאני עושה שטויות, שאני מבזבזת את זמני על אייטמים. רציתי לעשות משהו משמעותי יותר, ואז עשיתי הסבת אקדמאים להוראת אנגלית".

עוד בלימודים וקריירה:

"השקעתי בזה שלוש שנים, הרבה כסף ששילמתי מכספי, הלימודים היו נפלאים, מאוד מאתגרים. ואז נכנסתי למערכת החינוך. אני חייבת לומר שנהנתי כמעט מכל דקה. מאוד אהבתי ללמד. אין חוויה יותר משמעותית מלהיכנס לכיתה ולראות את העיניים של התלמידים שהצלחת ללמד אותם, היה לי חשוב להעביר להם את אהבתי הגדולה לאנגלית, כי אני מאמינה שרק בזכות זה אפשר לקחת את הלימודים צעד אחד קדימה".

ואז מה קרה? "בשנים הראשונות אתה נישא על רוח הציונות ועל התחושה שבכל יום את עושה משהו משמעותי, שאת מצליחה לשנות ולו בקצת משהו בילדים", סיפרה רונית, "אבל בשורה התחתונה בבנק, ברוטו את מרוויחה 5,000 שקל, הימים היחידים שרציתי לעזוב הכל ולחזור הביתה היו כשקיבלתי משכורת".

"ברור שזאת לא משכורת ראויה, וצריך לבחון למה היא קיבלה ככה"

אייל רם, סמכל ומנהל מינהל עובדי ההוראה במשרד החינוך, עלה לשידור והגיב על הדברים: "זה עצוב לי לשמוע ואני מקווה לראות אותה בחזרה איתנו. תראו יש לנו היום יותר (מורים) מוסבים מאשר סדירים, כלומר כאלו שלומדים 4 שנים. זאת שנה ראשונה שיש לנו יותר אנשים שהגיעו מהסבת אקדמאים ו- 85% מהם נשארים במערכת, אחוזים גבוהים אפילו יותר מהסדירים. עשינו מעקב אחריהם במשך 10 שנים וראינו שהם נשארים באחוזים מאוד גבוהים. תמיד כדאי לצד אלו שעזבו, להראות כאלו שנשארו".

פאולה לא הקלה על רם: "האם זאת משכורת ראויה למורה, לאישה שמחנכת?"

"ברור שזאת לא משכורת ראויה, וצריך לבחון למה היא קיבלה ככה", השיב רם, "משכורת הפתיחה של מורה חדש שהרגע גמר את התואר שלו ברפורמות החדשות היא 5,800 ביסודי וכמעט 7000 בעל יסודי. הוותק שצוברים מעלה להם את השכר הממוצע ביסודי לכ-12,000, הרבה יותר ממה שהציבור בישראל חושב".

"אני לא מבינה בטבלאות השכר, אני יודעת כמה אני קיבלתי, אני יודעת כמה עבדתי", סיכמה רונית, "ראיתי גם תלושי משכורת של חברות לעבודה, כאלו שעובדות 20 שנה, שמחנכות. יום אחד הגיע אליי בטעות תלוש משכורת של מורה אחרת, הוא עמד על 7,800 שקל, אחרי 20 שנה במקצוע".

>>עוד בלימודים וקריירה: מתלבטים מה ללמוד? המומחים שלנו מחכים לייעץ לכם בחינם>>