ענקיות הטכנולוגיה פייסבוק (180.18 -2.77%ו אלפבית (1,048.58 -2.96%- החברה האם של גוגל - אימצו גישה ייחודית כלפי מערכות יחסים רומנטיות בין עמיתים לעבודה, כצעד מנע נגד מקרים אפשריים של הטרדה מינית.

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי עובדים ועובדות בשתי החברות רשאים להציע לעמית לעבודה לצאת יחד לדייט רק פעם אחת - ואם ההצעה נדחתה אסור להם להציע זאת שוב.

תשובות מעורפלות כמו "אני עסוקה" או "אני לא יכולה הערב" נחשבות לתשובה שלילית, אמרה המנהלת הגלובלית של תחום דיני עבודה בפייסבוק, היידי שוורץ, לג'ורנל.

המצב מסתבך כאשר מדובר בקשר בין עובדים בדרגים שונים. בפייסבוק למשל, גם אם הקשר הרומנטי הוא בין עובד זוטר לעובד בכיר, אין חובה לדווח עליו למחלקת משאבי אנוש.

אי דיווח על קשר רומנטי יגרור צעדים משמעתיים

עם זאת, ענקית הרשתות החברתיות מצפה מהעובדים לדווח על הקשר אם הוא עלול לעורר ניגוד עניינים - ובמקרה כזה, אי דיווח על הקשר יגרור צעדים משמעתיים.

לפי דיווח הג'ורנל, מומחי משאבי אנוש מזהירים כי התערבות מופרזת של חברות במערכות יחסים בין עובדים עלולה להקשות עליהן לגייס עובדים מוכשרים ולשמור עליהם.

ג'קלין ברסלין, מנהלת שירותי הון אנושי בחברת מיקור החוץ של משאבי אנוש טרינט (TriNet), סיפרה לג'ורנל כי לקראת שלהי 2017 החלה לקבל מבול של פניות בנוגע ל"חוזי אהבה", כפי שנהוג לכנותם - חוזים שבהם בני זוג מסכימים להתנהג באופן מקצועי בעבודה וכי הקשר הוא בהסכמה.

עם זאת, היא ציינה כי חוזים מסוג זה עדיין נדירים, במיוחד לאור טבעם הפולשני. במקום זאת, היא ממליצה ללקוחותיה פשוט להתנהל בזהירות בכל הנוגע למערכות יחסים רומנטיות בעבודה.