המרכז לטיפול וחקר באוטיזם והאקדמיה לפיננסים BDO פותחים את ההרשמה למחזור נובמבר 2021 של "מחישוב לשילוב", תכנית להכשרה והשתלבות בתחום הפיננסים לאנשים עם אוטיזם בתפקוד גבוה מעל גיל  21, המוכרת ע"י אגף השיקום של הביטוח הלאומי.

המרכז לטיפול וחקר באוטיזם, הוא הגוף הוותיק והמוביל בישראל בטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי. העמותה שואפת לייצר רצף טיפולי לבוגרים שטופלו במסגרות העמותה ושירותיה כילדים. במסגרת זו, מקדמת העמותה שילוב של בוגרים עם אוטיזם במקומות עבודה בשוק החופשי, בלימודים אקדמיים ובהכשרות ולימודי מקצוע. מטרת הפעילות היא להעניק לבוגרים על הרצף מגוון הזדמנויות להתפתחות ולמיצוי יכולתם וכישוריהם, מתוך שאיפה לקידום חברה בריאה, מכילה, שוויונית ומגוונת יותר.

בבסיס התוכנית עומד העיקרון המנחה כי כניסה לעולם העבודה מהווה שלב בסיסי בתפקוד של אדם בוגר בחברה, וגם אנשים עם אוטיזם יכולים להיות משמעותיים ויצרניים בשוק העבודה החופשי. צוות המרכז נמצא בקשר עם מעסקים במגוון תחומים ותפקידים ומייצרת לבוגרים הזדמנויות לאיוש משרות. הם מסייעים בליווי, הכוונה והנגשה הן למעסיק והן לבוגר בכדי ליצור ערך ותועלת לשני הצדדים.

התוכנית מכינה את המשתתפים להשתלבות והשמה בשוק העבודה, באמצעות הכשרה ייחודית ונגישה למבואות בתחום הפיננסים. בוגרי המחזור הראשון והשני  כבר משולבים בעולם העבודה בתפקידים הקשורים לנושאים שלמדו בתוכנית. אורך התוכנית הוא כחמישה חודשים, במתכונת של 4 ימי לימוד בשבוע. משתתפי התוכנית מתנסים בעבודה מעשית בשוק החופשי בליווי מנטורים אישיים ובסופה משתלבים בשוק העבודה הפרטי.

"עכשיו אני יודע שאני יכול ומסוגל להמשיך ולהגשים עוד חלומות"

"פעם ראשונה שהתחלתי לימודים, התמדתי וסיימתי בהצלחה. אני לא יכול לתאר במילים את ההרגשה שבסיום הקורס קיבלתי תעודה ועכשיו אני יודע שאני יכול ומסוגל להמשיך ולהגשים עוד חלומות", אומר אהרון לוין בוגר הקורס. "זה קורס קצר ומעמיק, ומעבר לזה מלמדים אותך יכולות לימוד, יכולות בעבודה, איך להתקבל ולהגיע לראיון עבודה", מספר אילן ויזל, בוגר המחזור הראשון של הקורס, "אני כבר 8 חודשים קם כל בוקר והולך לעבודה. ההרגשה של לעבוד בתחום שלמדת אותו זו הרגשה טובה, הרגשת סיפוק גדולה. אני סוף סוף מרגיש שאני תורם מהיכולות ומהכישורים שיש לי. אני מרוויח כסף, אני מקבל משכורת בכל חודש. כיף לקום בבוקר ולהרגיש שווה בין שווים".

 

בשבוע הבא, ב-23 ביוני, יתקיים אירוע ההתרמה השנתי של העמותה עם הופעה של עברי לידר שיארח את זהבה בן ועידן עמדי, בהנחיית רוני קובן. האירוע יתקיים בהיכל התרבות בתל אביב וכל הכנסותיו קודש לטיפול ב-4,000 פעוטות, ילדים, נוער ובוגרים עם אוטיזם. לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים באתר, או בטלפון - בטלפון 03-5100297 שלוחה 1.