לפני כשבועיים הכריזה חברת הסטארט אפ הישראלית Fiverr על פתיחת תחרות יוצאת דופן, במסגרתה ייבחר או תיבחר ה-Chief Digital Nomad ("ראש הדיגיטל הנודד" – בתרגום חופשי). המשרה כוללת שבוע הכשרה במשרדי החברה בניו-יורק או בתל אביב ולאחריו ארבעה חודשים במזרח על חשבון החברה - כולל מלונות, טיסות וכמובן משכורת. במסגרת התפקיד יידרש המועמד הנבחר לתעד את חיי היזמות ברחבי העולם.

פייבר, שנוסדה ב-2010 על ידי צמד היזמים מיכה קאופמן ושי וינינגר, היא זירת מסחר אלקטרונית המספקת שירותי דיגיטל וקריאייטיב ליזמים ולפרילנסרים במגוון תחומים ב-190 מדינות ברחבי העולם.

כשפגשנו במודעת הדרושים הזאת לא יכולנו להישאר אדישים, ופנינו אל החברה כדי להבין מה זה אומר בעצם. בפייבר מסבירים לנו שמי שיתקבל (או תתקבל כמובן, המשרה פתוחה לכל המגדרים), יידרש לתעד את חוויותיו במשך ארבעת החודשים כחלק מתכנית הנקראת "Remote Year". "זו תכנית המשלבת בין האפשרות לטייל ובין עבודה. התוכנית מחברת אנשי מקצוע, יזמים ופרילנסרים מכל רחבי העולם, אשר במשך 4 עד 12 חודשים עובדים, מטיילים ויוצרים יחד קהילה במקום זר להם", מוסרים לנו, "התוכנית הושקה לפני כ-3 שנים וכיום פועלת ב-16 מדינות".

לפי הגדרת המשרה, המועמד יוכל להמשיך לעבוד במשרתו הקיימת כיזם או כפרילנסר, ובמקביל יתבקש לייצר תוכן ויראלי עבור החברה. כך שלמעשה, העובד יצטרף לחברה כעובד מרחוק, המטייל על חשבון החברה.

 על אילו מדינות באסיה מדובר?

"המדינות הן וייטנאם, יפן, ותאילנד", מסרו לנו מהחברה, "המדינה הרביעית תיבחר בעתיד. כל השהות ממומנת, כל הטיסות, הנסיעות והמלונות. כמו כן, יקבל העובד שכר וכמובן שהוא יכול להמשיך לעבוד באופן עצמאי כמו קודם".

ומה קורה כשמסתיימת התקופה החלומית – האם העובד מפוטר? בחברה טוענים שאם המועמד הנבחר יעלה על הצפיות מהתפקיד, הם יעזרו לו למצוא משרה מלאה שתתאים למידותיו בחברה. אם השתכנעתם ובא לכם ללכת על זה, ניתן להגיש מועמדות עד ה-25 בפברואר.